13 reșițeni cer despăgubiri de la Primărie! „Este o chestiune de bun simț”, consideră primarul Ioan Popa!

modelmic

13 reșițeni ale căror mașini au fost avariate anul acesta acesta în urma unor evenimente rutiere provocate de starea necorespunzătoare a drumurilor din Reșița au depus cereri de despăgubire la Primăria municipiului. O comisie de constatare și evaluare a pagubelor a fost formată la nivelul administrației locale, cetățenii care au depus astfel de cereri putând fi despăgubiți cu suma maximă de 1.000 de lei.

În urma mesajului pe care l-am transmis că fiind administratorul drumurilor din Reșița ne asumăm gropile care au fost după zăpezi, îngheț, dezgheț și că în cazul în care oamenii au suportat pagube să vină să ne solicite despăgubiri și o să le analizăm și o să încercăm să îi despăgubim. Am primit 13 solicitări. Este vorba în procent covârșitor de cauciucuri, 250-350 de lei. Am făcut o comisie care le va analiza pe toate și vom plăti aceste daune. Cred că este o chestiune de bun simț, puțin uzitată în România și vrem să încercăm să ne comportăm ca într-o țară civilizată”, a declarat primarul Ioan Popa.

Sumele de bani care pot fi acordate cu titlu de despăgubire pentru pagubele produse ca urmare a evenimentelor / accidentelor rutiere întâmplate în perioada 1 ianuarie – 28 februarie 2019, datorate stării necorespunzătoare a carosabilului de pe raza administrativ – teritorială a Municipiului Reșița, vor fi prevăzute în bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2019 al Municipiului Reșița și se vor acorda numai după aprobarea acestuia de către Consiliul Local, se precizează într-un proiect de hotărâre adoptat ieri de către Consiliul Local Reșița.

Proprietarii vehiculelor care au fost avariate mai pot depune cereri până pe data de 11 martie. Cererile trebuie să conțină obligatoriu: numele, prenumele, datele de identificare, domiciliul / sediul, numărul de telefon ale proprietarului autovehiculului avariat și ale șoferului care a condus mașina în cauză în momentul producerii evenimentului; datele de identificare ale autovehiculului (marcă, model, culoare, număr de înmatriculare, cu inspecția tehnică periodică valabilă);locul exact al producerii evenimentului, cu indicarea sensului de mers, intersecție, stradă, număr imobil, pod, etc; avariile sesizate de conducătorul auto implicat; contul bancar în care să îi fie virată suma reprezentând despăgubirea, în cazul în care va semna procesul verbal de constatare amiabilă de eveniment / accident rutier minor.

Conform proiectului, pentru fiecare cerere va fi deschis câte un dosar, care va cuprinde: cererea de despăgubire înregistrată la Registratura Generală a Consiliului Local Reșița, actul de identitate al solicitantului, documentele vehiculului avariat, extras de cont în care să îi fie virată suma reprezentând despăgubirea, documente justificative din care să rezulte raportul de cauzalitate dintre evenimentul rutier și avariile constatate, fotografii datate la fața locului, din care să rezulte avariile și cauza producerii acestora.

Suma care se poate acorda ca despăgubire nu va putea depăși 1.000 de lei.

Karina TINCUL

 

Stiri similare

3 Comentarii

  1. zero

    „13 solicitări … cauciucuri, 250-350 de lei. Am făcut o comisie … de bun simț” a declarat primarul Ioan Popa.

    Cât îi costă pe toţi contribuabilii funcţionarea comisiei, întocmirea / verificarea / aprobarea / sau respingerea dosarelor precum şi timpul pierdut pe drumuri cu cereri si dosare de cetăţenii păgubiţi precum şi timpul pierdut prin şedinţe de … “stăpânirea” acestora? Mai mult sau mai puţin decât “despăgubirea” oferită?
    Întreb aşa … tot de (ne)bun simţ :)

    Raspunde
    1. Petru

      Bravos tovarase “zero” despagubirile sa se acorde pe cuvant de pioner in cuantumul dorit de persoana care cere …

    2. zero

      Nu tovarăşe pion(ier)!
      “… documente justificative (câte?) din care să rezulte raportul de cauzalitate dintre evenimentul rutier și avariile constatate …”
      Simpla fotografie a gropii şi a avariei ar constitui doar … acordări (de tăiţei) pe cuvânt de (cauzalitate de) pionier.
      Mai ales că (teoretic) … “Buna credinţă se prezumă până la proba contrară”.
      Fără o hotărâre judecătorească definitivă şi irevocabilă, fără evaluare în 3 comisii independente, cu minimum 2 martori oculari şi câta expertize autorizate… nu.
      Plus că aprobarea finală a sumei (şi persoanelor) se va face prin vot secret în Consiliul Local, cu majoritate simplă, în şedinţă convocată “de îndată”, de primar. Dacă nu i se căşună între timp o altă … idee.
      Este de perfect bun-simţ.
      Greşesc?

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Reper24 nu îşi asumă răspunderea pentru comentarii, deoarece nu-i aparţin şi îşi rezervă dreptul de a interzice sau de a şterge comentariile care conţin: insulte, instigări la ură, la violenţă sau la acte ilegale, exprimări obscene/vulgare
Citiţi şi Politica Redacţiei