4 milioane de euro, investiți în transportul spre Serbia!

modelmic

Peste 4 milioane de euro vor fi investiți în județul Caraș-Severin pentru înlesnirea transportului spre Serbia, prin intermediul a două proiecte. Primul vizează construirea unui bac ce va lega Moldova Nouă de Veliko Gradiște, iar cel de-al doilea, realizarea unui pod în zona Socol, între Clisura Dunării și Biserica Albă.

Construirea bacului peste Dunăre, un proiect considerat deosebit de important pentru dezvoltarea economică a zonei Moldova Nouă, este implementat de Consiliul Județean Caraș-Severin, Primăria Moldova Nouă, municipalitățile din Veliko Gradiște și Golubac. Conform președintelui forului județean, Sorin Frunzăverde, a fost deja semnat contractul de construire a acestui bac: ”Am semnat zilele trecute contractul de construire a bacului de transport greu de la Moldova Nouă, cu șantierul naval Orșova, termenul de finalizare a acestui bac fiind luna noiembrie. Este vorba de o lucrare de circa 2,1 milioane euro. Acest bac va putea transporta autovehicule grele de la Moldova Nouă la Veliko Gradiște, ceea ce înseamnă, clar, o emancipare a zonei”.

Citiți și Se pregătește licitația pentru bacul ce va lega Moldova Nouă de Serbia!

Cel de-al doilea proiect, și acesta în valoare de peste 2 milioane de euro, presupune construirea unui pod peste râul Nera, între Socol și Vracev Gaj și este implementat de Consiliul Județean Caraș-Severin, în parteneriat cu municipalitatea Biserica Albă. Proiectul vizează dinamizarea schimburilor economice și turistice în zona de frontieră România – Serbia. Proiectul se află în stadiul de licitație a lucrărilor, a precizat Sorin Frunzăverde: ”De câteva zile pe site-ul Consiliului Județean a fost scos la licitație podul de la Socol, de asemenea  o investiție de peste 2 milioane de euro, care va lega Clisura de Biserica Albă, lucrare care va trebui terminată, de asemenea, în această toamnă. Un pod aș spune istoric, pentru că el a fost demolat în 1948, dacă nu mă înșel, dinamitat practic atunci când regimul comunist din Iugoslavia condus de Tito a căzut în dizgrația Moscovei comuniste”.

Ambele proiecte sunt finanțate din fonduri europene, prin Programul IPA de Cooperare Transfrontalieră România – Serbia.

Karina TINCUL

Distribuie pe:

Stiri similare

3 Comentarii

  1. DANI

    Domnule Frunzaverde sa intelegem ca vrei sa-i faci drumul mai usor lui Stepanescu catre Lepa?
    Sau ii faci podul sa ne scapi de tot de el?
    Nu costa prea mult efortul?

    Raspunde
  2. SEM

    Sorinacio de Caras, pe ce lume träiesti ? Proiecte cu valori ISTORICE ! Dacä sti si nu te inseli Sorinacio, mai informeazäte si de politica de prietenie pe care Romania nu o are cu Serbia, in schimb Rusia lui Putin o va avea tot timpul. Romania e cam incoltitä actualmente de Putin si prietenii lui din Ungaria, Serbia si Bulgaria, iar mai la est, o Moldovä instabilä si Ucrainä in plin räzboi. Iar tu Sorinacio si cu Primarul Pädurar de Resita, faceti PODURI , BACURI si Orase infrätite cu jumätate din Serbia. Gi tät kakatu !
    Asta reprezintä pentru voi, fruntasii Cärasului, DEZVOLTARE ECONOMICÄ a Judetului cu un POD si un BAC.
    NO FAIN !
    Interesant, acest bac ,,va putea” (cä bine zici) transporta autovehicule grele…. eventual goale sau cu marfä de contrabandä !
    Sorinacio, Carasul si Resita au nevoie de alte proiecte !

    Raspunde
  3. gogu

    Bai, faceti drumurile care duc de la vama spre Resita, Timisoara sau Orsova, nu faceti ale poduri ca sa-i bagati pe straini cat mai repede in gropile din asfalt. Cum sa ne dezvoltam daca n-avem drumuri si numai poduri ?? dupa mintea voastra merge orice mai ales ca incepe tic-tacul alegerilor

    Raspunde

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Reper24 nu îşi asumă răspunderea pentru comentarii, deoarece nu-i aparţin şi îşi rezervă dreptul de a interzice sau de a şterge comentariile care conţin: insulte, instigări la ură, la violenţă sau la acte ilegale, exprimări obscene/vulgare
Citiţi şi Politica Redacţiei