Acuzații grave aduse de președintele CJ, Romeo Dunca: „Modul barbar de executare a banului public m-a îngrozit”

dunca acuzatii

 

Acuzații grave aduse astăzi de președintele Consiliului Județean Caraș-Severin, Romeo Dunca, fostei conduceri a forului județean și a Direcției de Drumuri Județene. În cadrul unei conferințe de presă, Romeo Dunca a vorbit de vandalizarea banului public, declarându-se șocat de ce a găsit în urma unor controale derulate la două lucrări efectuate recent în județ. Mai mult decât atât, președintele CJ nu s-a sfiit să folosească cuvinte cum ar fi „furt” sau „hoți”, anunțând că aspectele descoperite în urma controalelor vor fi transmise organelor de cercetare penală.

Una din lucrările luate sub lupă de noua conducere a forului județean a fost derulată de DJ 581, un proiect luat la întâmplare susține Romeo Dunca, cu o valoare de aproximativ 500.000 de lei.

Am fost șocat de modul de lucru, nu m-aș fi așteptat niciodată ca practicile aici în administrarea și cheltuirea banului public să fie de o asemenea manieră. Am știu dintotdeauna că cei care lucrează cu banii poporului, cei care împart lucrări, licitează, cumpără, găsesc căi pentru a avea anumite avantaje, mai mari sau mai mici. Dar modul barbar de executare a banului public m-a îngrozit.

Este vorba de o lucrare la DJ 581, unde s-a făcut un referat de necesitate pentru o sumă de aproximativ 50.000 de lei pentru o calamitate. A existat o vizită în teren a comisiei Prefecturii pentru că în astfel de situații decontările se fac din fondul de rezervă al Guvernului, după care, la o reevaluare făcută de dl Știka a apărut un zero în plus. Lucrarea a fost aprobată imediat, dl Silviu Hurduzeu a alocat Direcției de Drumuri Județene suma respectivă. Lucrarea a fost executată, dar comisia care a fost la fața locului a fost indusă în eroare, așa declară cei care au semnat procesul verbal, ei fiind duși în cu totul alt loc, la o cu totul altă lucrarea. Ulterior o firmă din anturajul unei persoane care a semnat și plata, a făcut lucrarea. În lucrarea respectivă nu s-a respectat proiectul, s-au plătit cantități mult mai mari de betoane și de materiale. Mai apoi, lucrarea s-a închis prin semnătura unui inspector ISU care nu a fost la fața locului și s-a decontat instant din banii puși la dispoziție de CJ.

Bineînțeles, există situații în care CJ, pentru a grăbi lucrurile, poate să facă astfel de plăți, dar evident actele trebuie închise și mai departe să se ceară recuperarea sumelor din fondul de calamitate al Guvernului, lucru care nu s-a întâmplat”, a povestit Romeo Dunca.

Președintele forului județean a adăugat că echipa de control a făcut inclusiv săpături la baza lucrării și s-a constatat o diferență de aproximativ 150.000 de lei între cantitățile de materiale ce apar în acte și cele folosite efectiv la derularea lucrărilor.

Nu ar fi o sumă mare față de ce mai auzim în presă, dar ea reprezintă totuși 30% din valoarea lucrării. Răspunderea care a fost aruncată de șeful DDJ pe cei care au fost trimiși în teren și induși în eroare, arată că aici avem parte de o lucrare complexă ca și organizare, adică oamenii nu sunt doar hoți, ei sunt și foarte inteligenți.

Această lucrare nu poate să se desfășoare fără să ai în spate liniștea pe care ți-o asigură mai marii care te-au susținut în această poziție și care te-au transformat într-o unealtă a unor fărădelegi. Ceea ce este aici întrece orice așteptare”, a afirmat Dunca.

Președintele CJ Caraș-Severin se declară hotărât să facă curățenie în administrația județeană, fără să țină cont de culoarea politică: „Unul din cei care au semnat acest proces verbal în care comisia de control a fost indusă în eroare, este membru PNL. Nu mă interesează pentru că noi nu ne putem bate joc de banul public. Să răspundă pentru ceea ce face.

Văzând modul de control asupra acestei Direcții de Drumuri Județene, faptul că timp de patru ani de zile nu a existat niciun control din partea organismului de control al CJ, lipsa aceasta de interes o iau ca o acoperire tacită pentru a favoriza mersul lucrurilor înspre căpușarea banului public.

Îmi asum tot ce spun, pentru că nu există altă soluție de a schimba lucrurile, trebui să facem curățenie. Totul este cangrenat, absolut tot”.

Conform președintelui forului județean, vor fi luate la puricat toate contractele cu atribuire directă în ultima perioadă, iar la finalul controalelor toate neregulile constate vor fi înaintate organelor de cercetarea penală.

 

Karina TINCUL

Distribuie pe:

Stiri similare

6 Comentarii

  1. Iohann Nicolescu

    Lucrurile stau in felul urmator: la o calamitate in procesul verbal se mentioneaza numai valoarea materialelor fara nici un alt cost auxiliar, iar in momentul achizitiei lucrarii sunt conform legii se adauga, in proiectul de executie, pe langa valooarea materialelor si cheltuielile de executie cu utilajele, costul de transport a materialelor, cheltuielile de manopera, cheltuielile cu salarizarea, cheltuielile de proiectare, cota de profit a societatii comerciale si tva-ul. De acea apar aceste diferente.

    Raspunde
    1. Julieta

      Daca este asa inseamna ca e o prostie mai mult decat maxima!Daca nici un deviz nu sunt capabili sa intocmeasca,duca-se pe pustii!Asemenea aberatie nu credeam ca exista,poate in Congo sau doar tolerata de smecherii din administratie.Manopera, cheltuielile cu salarizarea???

  2. zero

    “Am știu dintotdeauna că cei care lucrează cu banii poporului, cei care împart lucrări, licitează, cumpără, găsesc căi pentru a avea anumite avantaje, mai mari sau mai mici.”

    La PNL şi Popa de la Nădrag &, cu siguranţă că da.
    Altfel, pentru ce s-ar fi aruncat în “bolitică” după faliment la tăiţei?

    Raspunde

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Reper24 nu îşi asumă răspunderea pentru comentarii, deoarece nu-i aparţin şi îşi rezervă dreptul de a interzice sau de a şterge comentariile care conţin: insulte, instigări la ură, la violenţă sau la acte ilegale, exprimări obscene/vulgare
Citiţi şi Politica Redacţiei