Aproape 3.000 de apeluri false la 112 în județul Caraș-Severin, în primele 9 luni ale anului

modelmic

Peste 10.300 de sesizări sau solicitări către Inspectoratul de Poliţie Judeţean Caraş-Severin au fost efectuate în primele 9 luni ale anului 2019, prin Sistemul Național Unic pentru Apeluri de Urgenţă – 112, cu 106 mai multe decât în aceeași perioadă a anului trecut. Dintre acestea, cele mai multe – aproximativ 6250 de apeluri au fost efectuate din mediul urban, se arată într-o statistică a IPJ Caraș-Severin. La fel ca în anii anteriori, marea majoritate a cărășenilor au sunat la 112 pentru a sesiza scandaluri, agresiuni, accidente, furturi, loviri, tulburarea liniștii publice, amenințări sau distrugeri. De menționat că din totalul apelurilor efectuare la 112, aproape 3.000 au fost apeluri false.

Conform purtătorului de cuvânt al IPJ Caraș-Severin, Alina Boeru, duminicile sunt în continuare zilele cu cele mai multe apeluri la 112 (43 de apeluri în medie):

„În ceea ce privește intervalul orar, cele mai multe apeluri 112 au fost înregistrate între orele 19.00-20.00, iar cele mai puţine apeluri, în medie, au fost în intervalul orar 04.00-07.00. Ora critică privind apelurile de la persoane aflate în trafic, indiferent de mediu, este 14.00-15.00.

Comparativ cu anul 2018, a scăzut semnificativ, cu 22 de procente, numărul apelurilor prin care sunt sesizate scandaluri. De asemenea, s-au diminuat apelurile prin care sunt sesizate infracțiunile de lovire sau alte violențe, furt sau distrugere.

Totodată, de precizat este faptul că 27,3% dintre apelurile efectuate prin SNUAU 112 nu se confirmă. În consecință, a crescut cu 13% numărul sancţiunilor aplicate  conform OUG 34/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului național unic pentru apeluri de urgență, fiind aplicate sancțiuni pentru 32,56% din totalul apelurilor care nu se confirmă.

De asemenea, a scăzut semnificativ, cu aproape 14% numărul apelurilor efectuate de persoane anonime”.

Conform legii, alertarea falsă reprezintă utilizarea intenţionată a numărului 112 pentru determinarea alarmării sau intervenţiei agenţiilor specializate de intervenţie în mod nejustificat, iar apelare abuzivă – apelarea repetată, cu rea intenţie, a numărului 112, fără ca apelantul să justifice o stare care necesită acţiunea agenţiilor specializate de intervenţie, sau apelarea numărului 112 pentru a aduce injurii operatorilor.  Apel de urgenţă este considerat orice apel către Serviciul de urgenţă 112, care necesită acţiunea agenţiilor specializate de intervenţie. Noile modificări legislative stabilesc sancțiuni mai mari, în cazul alertării false a agenţiilor specializate de intervenţie, de la 1.500 lei la 5.000 lei, și sancțiuni de la 500 de lei la 1.000 de lei, în cazul apelării abuzive a numărului unic pentru apeluri de urgenţă 112.

foto: romanialibera.ro

 

Karina TINCUL

Distribuie pe:

Stiri similare

1 Comentariu

  1. zero

    “în primele 9 luni ale anului 2019 … la 112, aproape 3.000 au fost apeluri false.”

    Adică o medie de 11 “nebuni” pe zi.
    Include şi copiii care “se joacă” frecând sticla (pe tablete)?

    Raspunde

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Reper24 nu îşi asumă răspunderea pentru comentarii, deoarece nu-i aparţin şi îşi rezervă dreptul de a interzice sau de a şterge comentariile care conţin: insulte, instigări la ură, la violenţă sau la acte ilegale, exprimări obscene/vulgare
Citiţi şi Politica Redacţiei