Cărășenii pot urca pe autostrada spre Occident, în mai puțin de 30 de kilometri!

modelmic

Autostrada Lugoj – Timișoara ar putea fi dată în folosință de Crăciun, cu 7 luni mai devreme decât termenul prevăzut inițial – iulie 2016, după cum a precizat recent și ministrul Transporturilor Dan Marian Costescu, prezent la Timișoara.

Pentru cărășeni, drumul spre Occident va fi mai lesne de parcurs odată cu realizarea acestui tronson de autostradă, municipiul Reșița situându-se la o distanță de 57 de kilometri de orașul Lugoj, iar gugulanii din Caransebeș la doar 44 de kilometri de locul în care vor urca pe noua autostradă.

„Acest lot de autostradă, Timișoara – Lugoj este recepţionabil. Din maşină arată bine. Ne bucurăm dacă vom reuşi să îl deschidem circulaţiei cu şapte luni mai devreme, putem spune”, declara ministrul Costescu.

Întrebat dacă se va putea circula pe acest tronson de autostradă până la Crăciun, ministrul a spus că totul depinde de condiţiile meteorologice.

„În afară de lucrările care nu ţin de siguranţa circulaţiei, cele pentru refugii, totul ar putea fi finalizat odată cu marcajul, din câte mi-au spus constructorii, care mai trebuie făcut pe circa 30 de kilometri desfăşurat, pe ambele sensuri. Din păcate, asta nu e sub controlul nostru, si nici al dânşilor, ci ţine de condiţiile meteo, de umiditate cât mai mică şi temperatura peste patru grade Celsius. De cum va apărea soarele, avem un termen undeva la şapte zile, maxim zece zile, cu rezervă. Am putea atunci semna recepţia pentru zona de rulare, fără spaţiile organizate în lateralul autostrăzii“, a declarat Costescu.

Preşedintele Consiliului Judeţean Timiş, Titu Bojin, a fost cel care l-a întâmpinat joi, 10 decembrie, pe tronsonul de autostradă Timișoara – Lugoj, pe Ministrul Transporturilor.

Construirea lotului al doilea al Autostrăzii Timişoara – Lugoj este realizată de Asocierea TIRRENA SCAVI S.P.A. şi a început în ianuarie 2014. Acest tronson al autostrăzii are 25 de kilometri, este situat între localităţile Izvin şi Şanovita, din judeţul Timiş, are nouă poduri, 12 pasaje, un nod rutier în dreptul localităţii Topolovăţu Mare, două spaţii de servicii şi două parcări de scurtă durată.

Costul lucrărilor la tronsonul al doilea al Autostrăzii Timişoara – Lugoj a fost de 423.356.307,32 lei (fără TVA), din care 85% din Fondul de Coeziune (POS-T), iar 15% de la bugetul de stat.

Perioada de garanţie oferită de constructorul italian este de patru ani.

Autostrada Timişoara – Lugoj are o lungime totală de 35 kilometri, lotul I fiind dat în folosinţă în anul 2012. Așteptăm cu speranță și ziua în care și cărășenii se vor putea bucura în județul lor de beneficiile transportului pe autostradă. Până atunci să ne mulțumim cu ce au alții…

Sergiu TABAN

Distribuie pe:

Stiri similare

4 Comentarii

  1. ionela

    Autostrada Lugoj – Timisoara – Arad, va fi benefica pentru cei care pleaca din Lugoj spre Arad ca sa nu mai circule pe DN 6 Lugoj – Timisoara, dar ca sa ajungi in Europa se vine invers de pe autostrada prin Lugoj – Resita – Voiteg – Stamora Moravita – Belgrad sau Lugoj – Resita – Voiteg – Foeni – Novi Sad, deoarece prin Belgrad si Novi Sad se ajunge cel mai scurt in toata Europa, la fel si spre Ungaria se ajunge mai repede prin Voiteg – Nadlac sau Voiteg – Cenad.

    Raspunde
  2. ionela

    Ex. Cele mai scurte rute :Lugoj – Trieste prin Resita – Gataia – Rovinita Mare – Stamora Moravita – Belgrad – Zagreb – Ljubljana sunt 843 km, iar prin Resita – Gataia – Deta – Foeni – Novi Sad – Ruma – Zagreb – Ljubljana sunt 856 km.

    Raspunde

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Reper24 nu îşi asumă răspunderea pentru comentarii, deoarece nu-i aparţin şi îşi rezervă dreptul de a interzice sau de a şterge comentariile care conţin: insulte, instigări la ură, la violenţă sau la acte ilegale, exprimări obscene/vulgare
Citiţi şi Politica Redacţiei