Cum te-ajută EON-ul să faci infarct? Îți dă cu indexul în cap și te-ntreabă ce-ai pățit!

nicolae

În fiecare zi cotidianul ne oferă surprize diverse, unele greu de digerat, altele mai ușor de depășit, dar, cu siguranță, toate trăite într-o perioadă plină de restricții sociale în care cu greu reușești să iei legătura cu cei care ar putea soluționa probleme, paradoxal, create tot de ei și de pe urma cărora ai bătăi mari de cap.

Este și cazul unui pensionar din Reșița, în vârstă de 73 de ani, pe numele său Dimeny Nicolae, cel care domiciliază pe strada Căprioarei și care ne-a transmis că trăiește un coșmar. Ca să sintetizăm subiectul, domnul Dimeny reclamă faptul că după ce a hotărât să-și transfere serviciul de facturare a energiei electrice consumate de la compania ENEL la compania EON Energie România, în urma unui lobby activ făcut de către un lucrător al EON-ului, avea să trăiască și una dintre cele mai mari și neplăcute surprize din viața lui.

La momentul transferului de la ENEL la EON, familia Dimeny avea afișat pe contorul care înregistrează consumul de energie electrică 18196 kWh, așa cum apare și pe ultima factură emisă de ENEL. Tot la fel, prima factură a familiei Dimeny, întocmită de către EON în data de 20.10.2020 și înregistrată cu nr. 830000966113 are inserat indexul cu valoarea de 18196 kWh iar la prima citire realizată de către lucrătorul EON indexul nou indică 18530 kWh. Totul în regulă, până aici.

1

După ce EON preia indexul clientului cu valoarea de 18196 kWh, tot EON emite după câteva luni factură cu 15932 kWh? Alo, suntem proști sau suntem proști?

Problema intervine după emiterea celei de-a doua facturi unde apare un index vechi cu o valoare de 15932 kWh iar indexul nou cu valoarea de 16283 kWh. Pe aceeași factură întocmită de EON apare un index nou cu o valoare de 18690 kWh, de unde rezultă că într-o singură zi, familia Dimeny a consumat 2407 kWh?! Nu spun că nu s-ar înregistra în țară o astfel de valoare pentru 24 de ore, dar poate e vorba de o hală industrială, de vreo fermă cu un număr mare de bovine, dar în niciun caz un consum realizat de doi bătrâni, atenți să nu depășească în niciun caz coșul zilnic asigurat de pensiile mizere din România. Cum și cine a ajuns la aceste valori nu poate înțelege decât cel care a citit contorul și care, cu siguranță, nu a văzut bine una dintre cifrele de pe „micul ecran“. Căci, de rea credință nu credem că se pune problema. Oamenii sunt profi!

Nepăsarea EON = disperarea clientului!

Reaua credință sau nesimțirea reiese însă din atitudinea ulterioară a companiei EON Energie România SRL, cei care te facturează prost, indolent, fără logică, după care ajungi să te urci pe pereți de nervi, pentru că nu mai ai cui te adresa.

Cetățeanul Dimeny a luat-o treptat. S-a adresat companiei EON pentru rezolvarea situației create prin nu mai puțin de 7 sesizări scrise, trimise pe mail sau din cont client. La toate acestea Dimeny primește nr. de înregistrare, aplauze, zâmbete, dar nicio rezolvare, nici măcar după 30 de zile scurse de la momentul sesizărilor.

sesizar2i

Stați liniștiți, EON lucrează pentru dumneavoastră!

Dimeny încearcă să primească lămuriri telefonice despre situația indexului eronat iar de la capătul firului primește, evident, asigurări duioase în genul „stați liniștit, nu vă faceți probleme, situația se va remedia“, „noi suntem o companie serioasă, cu un portofoliu recunoscut în piață, se poate să ne batem noi joc de clienți?“, sau „Vom trimite lucrătorii EON pentru recalculări, după care vom emite o altă factură“.

Mai mult decât atât, în loc să găsească o soluție la problema ridicată pe bună dreptate de clientul Dimeny Nicolae și fără a cerceta în teren cele transmise de acesta, EON Energie România trimite pe adresa familiei Dimeny o somație prin care i se comunică că urmare a neplății urmează să fie debranșați de la rețeaua de energie electrică începând cu data de 24 februarie 2021! Să mai spunem că factura care trebuie plătită este în valoare de peste 1500 de lei? Practic, nu suma este cea care contează în tot acest război al nervilor, ci modul penibil în care astfel de companii își bat joc de clienții pe care îi au și pe care îi ademenesc atunci când le bat la poartă. „Veniți cu noi, de ce să mai plătiți la ceilalți factura de energie electrică, când puteți să o faceți tot la noi, pentru că noi suntem mai buni, mai simpatici, mai empatici…“ – reclama, sufletul comerțului – un dicton care se adeverește și de această dată.

Cu sabia deasupra capului, un vârstnic, un senior al Reșiței, care toată viața lui nu a făcut decât să respecte statul român plătindu-și dările la stat ca de altfel și la privat, pensionarul Nicolae Dimeny s-a înființat astăzi la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Caraş-Severin unde a depus o reclamație legată de cele ce le trăite cu acest EON, o companie unde știm că lucrează și oameni de calitate, dar o companie care, de această dată, la fel ca și într-o poveste de dragoste, l-a sedus, l-a facturat „din burta-i nesătulă“ și l-a abandonat „fără milă“ pe omul nostru, din realitate și nu din poveste.

Așteptăm rezultatul anchetei comisarilor de la protecția consumatorilor Caraș-Severin pe care o vom prezenta public și nu uitați, buni platnici români, cei care mai trăiți astfel de povești, nu vă lăsați intimidați de indolența și nesimțirea unor astfel de companii, de marii furnizori de utilități. Reper 24 este aici pentru voi!

Sergiu TABAN

Distribuie pe:

Stiri similare

1 Comentariu

  1. zero

    “după ce a hotărât să-și transfere serviciul de facturare”

    Morala: tot ce merge … trebuie transferat (ca să nu mai meargă).

    Raspunde

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Reper24 nu îşi asumă răspunderea pentru comentarii, deoarece nu-i aparţin şi îşi rezervă dreptul de a interzice sau de a şterge comentariile care conţin: insulte, instigări la ură, la violenţă sau la acte ilegale, exprimări obscene/vulgare
Citiţi şi Politica Redacţiei