Deputatul Luminița Jivan reușește să obțină mult râvnita finanțare guvernamentală pentru „Drumul Groazei“ Moravița – Oravița – Clisura Dunării!

modelmic

Atunci când notăm despre proiectele care s-au bucurat de sprijinul deputatului Luminița Jivan, ca de altfel și cele ale colegilor ei din conducerea PSD Caraș-Severin, de cele mai multe ori se pare că aceste lucruri deranjează anumite persoane. Ca să le liniștim le promitem că deranjul va continua și în perioada următoare.

Iată că în timp ce alții își dedică timpul pentru tot soiul de lucruri irelevante, așa cum au făcut ani și ani de zile la rând prin clasice sforării și jocuri de culise oculte, deputatul Jivan mai obține o victorie la București. Este vorba de insistența parlamentarului social-democrat cărășean pentru primirea unui răspuns concret de la Guvernul României privind reabilitarea tronsonului de drum național care leagă Moravița de orașul Oravița și zona Clisurii Dunării.

Iată că după cea de-a treia interpelare în Parlament a deputatului Luminița Jivan pentru drumul groazei Moravița – Oravița – Moldova Nouă, a venit și răspunsul mult așteptat de la ministrul Rovana Plumb, care deține actualmente și portofoliul Ministerului Transportului, în afara celui de donfuri europene, unde este titulară pe post.

Veste mare: pe DN 57 Moravița – Oravița vor începe lucrările de modernizare în această vară! Rovana ne vindecă rana!

Printr-un răspuns oferit la interpelarea cu numărul trei depusă de deputatul Luminița Jivan, ministrul Rovana Plumb i-a transmis următorul răspuns: „Am scos la licitație expertiza drumului. Astăzi s-au depus trei oferte. În maximum 20 zile vom evalua tronsonul amintit. Expertiza va dura 2 luni. În vară îl vom scoate la licitație, pentru modernizare, proiectare și execuție. Sursa de finanțare pentru acest drum va fi Bugetul de Stat. Pâna atunci, de îndată ce vremea ne-o  va permite, vom interveni pe drum în regie proprie“.

Deputatul Luminița Jivan recunoaște că deși a mai depus interpelări pentru găsirea unei soluții privind reabilitarea și modernizarea Drumului Național 57 Moravița – Oravița – Nicolinț chiar și în perioada în care ministerul era condus de Lucian Șova, răspunsul concret a venit de la ministrul Rovana Plumb, cea care a înțeles că numai o implicare direct guvernamentală va putea rezolva situația drumului ciuruit de zeci de ani.

Urmează procedurile de evaluare și scoatere la licitație pentru proiectare și execuția lucrărilor de modernizare, dar cel mai  important rămâne pentru moment răspunsul pe care îl primesc cetățenii de pe Valea Carașului și din Clisura Dunării de la nivelul cel mai înalt al Ministerului Transporturilor.

DN57 Oravița – Moravița și Orșova – Moldova Nouă este fără doar și poate cel mai prost drum naţional din Banat, aflându-se cu certitudine într-un Top 10 al drumurilor dezastruoase la nivel național. De ani și ani de zile, administratorul DN 57 – Direcţia de Drumuri şi Poduri Timişoara, își exprimă preocuparea, prin comunicatele oferite unor cetățeni exasperați, privitor la „demararea licitaţiei pentru reabilitarea drumului“. Desigur, aceasta nu se întâmplă, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii, cea care ar trebui să organizeze licitaţia şi să finanţeze lucrarea, neconsiderând, până astăzi, că acest traseu ar fi unul care necesită prea multă atenţie sau investiţii.

Vă oferim mai jos posibilitatea lecturării interpelării formulate de deputatul Luminița Jivan, cu privire la situația DN 57 Moravița – Oravița – Clisura Dunării:

Adresată domnului Lucian Şova, Ministru a! Transporturilor De către doamna deputat Jivan Luminiţa Maria Circumscripţia electorală nr.ll Caraş-Severin Grupul parlamentar PSD Şedinţa de plen din data de 21.5.2018

 

OBIECTUL INTERPELĂRII: Situaţia Drumului Naţional 57

Stimate domnule Ministru,

În urma multiplelor sesizări şi plângeri din partea cetăţenilor din judeţul Caraş-Severin şi Timiş, am luat la cunoştinţă situaţia dezastruoasă a Drumului Naţional 57 care trece prin Clisura Dunării şi face legătura între Orşova şi Moldova Nouă.

în această situaţie, mă adresez dumneavoastră în speranţa oferirii de noi informaţii în ceea ce priveşte DN57 şi eventualele soluţii pentru îmbunătăţirea acestuia.

De asemenea este important de menţionat că o porţiune de aproximativ 22 de km este constituită aproape în totalitate de drum denivelat, iar acest drum a fost construit la începutul anilor ’70 şi timp de 40 de ani nu s-a mai asfaltat niciodată, având loc, conform Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara, doar lucrări de întreţinere curentă şi periodică, în plus, DRDP Timişoara a întocmit şi deţine documentaţia tehnică la fază DALI (documentaţie de avizare pentru lucrări de intervenţii) pentru obiectivul menţionat, urmând ca după identificarea şi aprobarea fondurilor, să fie demarate procedurile de achiziţie publică pentru a se întocmi restul actelor de execuţie.

Lucrările propuse prevăd consolidarea structurii rutiere existente pe toată lungimea traseului, cu păstrarea integrală a traseului în plan şi profil longitudinal, acestea realizându-se pe suprafaţa existentă, fără a fi necesare exproprieri de terenuri.

Totodată, conform datelor DRDP Timişoara, în ciuda intenţiei de a reabilita acest drum, nu există fonduri suficiente, deoarece ordonatorul principal de credite CNADNR SA Bucureşti nu a identificat fondurile necesare, sumă care se ridică la un total de 138,8 milioane de lei. în plus, pe lângă reabilitarea drumului, trebuie menţionat că este urgentă şi rezolvarea problemei căderilor de pietre din zonă, dar şi a corpului drumului, rupt în mai multe zone din cauza unor viituri.

Consolidarea DN57 ar reprezenta un mare beneficiu adus nu numai bănăţenilor, ci şi tuturor cetăţenilor deoarece reabilitarea infrastructurii va aduce mai mulţi turişti în zonă. Acest drum ar putea ajuta turiştii să ajungă foarte repede la deja celebra Cascadă Bigăr, la morile de apă de la Rudăria, la Gladna, pe Cheile Nerei sau pe Clisura Dunării care reprezintă unul dintre obiectivele cu un potenţial turistic extraordinar, nu numai pentru judeţ, cât şi la nivel naţional. în plus, în această zonă, în ultima perioadă, au tranzitat peste 30.000 de turişti, iar reabilitarea infrastructurii va contribui la o creştere semnificativă a acestora.

Mai mult decât atăt, starea tragică a drumului reprezintă o piedică majoră pentru potenţialii investitori care doresc să întreprindă diverse afaceri în zonă. în urma discuţiilor avute cu primarii din Moldova Nouă şi Oraviţa, investitorii care îşi doreau să deschidă afaceri în această zonă evitau vehement din cauza infrastructurii dezastruoase şi din cauza lipsei gazului de pe tronsonul începând cu Clisura Dunării spre Reşiţa. Acest lucru nu poate produce decât un deznodământ nefericit pentru cetăţeni, deoarece nu se mai pot crea noi locuri de muncă.

În urma celor menţionate, în speranţa că veţi găsi o soluţie pentru situaţia dezastruoasă a acestui drum care conduce la consecinţe negative asupra cetăţenilor, menţionez că aşteptăm cu interes sprijinul dumneavoastră.

Menţionez ca solicit răspuns în scris.

Cu stimă, deputat Jivan Luminiţa Maria“, se arăta în interpelarea adresată încă din luna mai a anului trecut.

 

Sergiu TABAN

 

 

 

 

Stiri similare

4 Comentarii

  1. PuieDSP

    Promisiuni de campanie. Dupa campanie curg scuzele si arunca vina de la unul la altul. Nu mai punem botul la nici o promisiune din partea acestui partid de tip mafiot.

    Raspunde

Lasa un raspuns lui PartidulGroazei Anuleaza raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Reper24 nu îşi asumă răspunderea pentru comentarii, deoarece nu-i aparţin şi îşi rezervă dreptul de a interzice sau de a şterge comentariile care conţin: insulte, instigări la ură, la violenţă sau la acte ilegale, exprimări obscene/vulgare
Citiţi şi Politica Redacţiei