Din 2019, Reșița devine cel mai mare șantier urban din țară!

santier-resitaPlanul de mobilitate urbană este pariul cu Reșița pe care primarul municipiului, Ioan Popa și l-a asumat la scurt timp după alegerea în funcția de edil și de a cărui finalitate se leagă speranțele învierii acestui oraș intrat, încet dar sigur, într-un con de umbră, după decembrie 1989.

Planul de Mobilitate Urbană este un document strategic și un instrument de politică de dezvoltare, complementar Planului Urbanistic General (PUG), folosind un model de transport, având ca scop îmbunătăţirea accesibilităţii şi buna integrare a diferitelor moduri de mobilitate şi transport în municipiul Reșița.

De ce să circuli cu „tramvaiul lui Popa“?

Un tramvai modern, electric, un mijloc de transport ecologic, o apariție care îi va duce pe mulți cu gândul la filmele SF pe care le urmăream cu ani și ani în urmă, un mijloc de transport care va circula silențios din Govândari și până la Muncitoresc, iată ce ne propune primarul Ioan Popa, în condițiile în care autoturismele sunt din ce în ce mai blamate la nivel planetar din cauza poluării stratului de ozon pe care îl produc acestea. Să nu uităm că monoxidul de carbon și oxizii de nitrogen sunt poluanți primari produși de automobile în urma combustiei petrolului.

Ozonul formează un strat natural la înălțimi mari în atmosferă, care protejează viața pe Pământ de radiațiile ultraviolete ale Soarelui. Încă din 1974, oamenii de știință anunțau că stratul de ozon era distrus treptat, iar procesul, accelerat în ultimii ani, a devenit o problemă alarmantă pentru societate. Principala consecință a distrugerii stratului de ozon constă în creșterea cantității de raze ultraviolete ce ajung la nivel terestru. Razele ultraviolete pot cauza cancer de piele și atacă sistemul imunitar al oamenilor. Distrugerea stratului de ozon poate, de asemenea, să ducă la deranjarea lanțurilor trofice pe pământ și în oceane.

Din perspectiva mediului, reducerea emisiilor prin mărirea eficienței energiei și metode de conservare, cum ar fi arderea unei cantități mai  mici de combustibil este o strategie preferată.

Convingerea populației de a folosi transportul public în locul vehiculelor personale ajută la ameliorarea calității aerului în orașe. Iată de ce alternativa transportului în comun, de tip ecologic, devine una demnă de luat în seamă, iar Planul de Mobilitate Urbană al Primăriei Reșița vine ca o soluție (sau o necesitate) la problemele enunțate mai sus.

În cadrul ședinței Consiliului Local Reșița, primarul municipiului, într-un răspuns formulat consilierului social-democrat Mirel Sabo, a vorbit despre mega-proiectul care va da o nouă dimensiune Reșiței: „Proiectul Tramvai este unul pentru care ne laudă foarte mulți oameni în țară și mai mult, chiar din zona tehnică a Ministerului Dezvoltării. Va fi un proiect cu care Reșița se va mândri. Astăzi în România, este cel mai important proiect de tramvai din țară, comparându-ne în acest sens cu orice oraș doriți, Timișoara, Cluj, Craiova sau Iași. Reșița va fi, începând cu 2019, cel mai mare șantier urban. Exact în campania electorală din 2020, acest proiect va fi în plină desfășurare, iar cei care nu mă iubesc prea mult își pot freca de pe-acum palmele de bucurie“, a încheiat ironic primarul ales în 2016, Ioan Popa.

Tramvaiul nu va mai întoarce la capăt de linie în buclă!

În valoare de 25 de milioane de euro, proiectul care va reintroduce transportul public cu tramvaiul va aduce cu el o serie de elemente inovatoare. În Govândari se va intra cu tramvaiul în spațiul verde, cu peroane tip refugii pentru călători, fără ca circulația rutieră să fie împietată. Pentru a elimina buclele de întoarcere, Grațian Dobre, șeful Compartimentului Proiecte Europene, a avut ideea ca tramvaiele comandate să fie bi-direcționale, având comandă la ambele capete, fiind astfel redusă considerabil uzura la aceste vehicule.

În ce privește traficul rutier, în perioada în care vor fi executate lucrările la noua cale de rulare a tramvaiului, decopertare-turnare asfalt, primarul Ioan Popa afirmă că a gândit fiecare detaliu care ar putea genera probleme de trafic. „Cât timp vor dura lucrările la calea de rulare a tramvaiului, pentru un an, un an și jumătate, traficul prin zona Triaj se va realiza prin breteaua Intim – Mociur – fosta UCM Turnate – ieșire pe strada Fântânilor, iar spre centrul municipiului se va putea circula pe la Penny Market sau pe la Casa de Cultură a Sindicatelor. În plus, la linia de tramvai se va lucra pe tronsoane, în sensul închiderii zonei Ada – Victoria – Kaufland până la finalizarea lucrărilor, după care se va deschide traficului urmând a fi închisă o altă zonă, spe exemplu Intim – Victoria, astfel încât circulația să nu fie disturbată“, a declarat primarul Ioan Popa, primarul municipiului Reșița.

Dacă mai spunem că cei 11 kilometri de șosele principale (coloana vertebrală a orașului), care leagă cartierul Govândari de zona Muncitoresc, vor beneficia de asfalt nou, pe toate benzile, din bordură în bordură, lucrări finanțate în cadrul aceluiași proiect de mobilitate urbană, atunci cu siguranță, chiar și cei mai cârcotași dintre noi, vom înțelege necesitatea realizării acestui deziderat asumat de Ioan Popa.

Sergiu TABAN

Stiri similare

7 Comentarii

  1. Marius

    Ce prostii vorbiti ! .De ce dracu mai face primarul parcari pt “vehiculele poluante” daca aduce un tramvai eco.? Nu vedeti ca se bat cap in cap toata? e pura manipulare si propaganda.Eu cred ca primarul dupa terminarea mandatului o sa primeasca o vizita de la DNA si probabil ca o sa ii predea stepanescu cheia de la celula.

    Raspunde
  2. Adrian

    Sa faca tramvai, dar sa nu incurce circulatia cu el cum o incurca vechiul tramvai.
    Adica … sa nu faca linie pe bulevarde, sa-l duca pe unde vrea el, dar nu pe linia actulala de tramvai.
    Ne-am saturat de blocajele pe care le facea tramvaiul cand opera in statie.

    Raspunde
  3. Milic Silvia

    Nu avem drumuri,in sate nu exista canalizatie,locuri de munca nu sunt.Si primarul se gandeste la tranvai.
    Poate vrea sa se plimbe el cu acest tranvai ,ca noi cetateni nu avem unde calatori in fiecare zi caci nu avem locuri de munca.

    Raspunde
    1. Mata

      Locuri de munca sunt doac ca voi nu vreti sa munciti ca ” nu muncesc pe 1200,mai bine stau acasa” ce draq vorbiti aiurea toti,face si omul ce i se permite ”de sus” ,nu poate omul sa faca tot ce si-a propus pentru ca nu i se permite,cat descpre ce a facut sau nu pentru voi era mai bun Spataru sau Stepanescu.

  4. Doru Bratu

    Ok, tramvaiul consuma curent, nu petrol. DAR, pentru producerea curentului se arde petrol și cărbune. Doar 25% este produs din surse alternative, hidro, eolian, în completarea centralei nucleare. Deci, ar trebui încheiat un contract de furnizare a energiei electrice cu acești producători, nu cu Termoelectrica. Ca totul să fie verde. Altfel, e o gogorita.

    Raspunde
  5. zero

    “Pentru a elimina buclele de întoarcere … a avut ideea ca tramvaiele comandate să fie bi-direcționale”
    Asta da “idee revoluţionară”: cele 13 tramvaie (achiziţionate însă de MDRAP fără “licitaţiile” lui tăiţelu’) vor circula bidirecţional şi simultan pe o unica linie de 9 Km între Renk şi Muncitoresc, la fiecare 700m fiind prezent câte un tramvai.
    Asta pentru ca în situaţia în care se mai desprinde câte o garnitură de tramvai şi o ia înapoi la vale singură de pe pod (cu tot cu pasageri ca în ’89) să fie asigurată coliziunea (bi)frontală.
    Dacă trenurile de pasageri “supervizate electronic” se mai ciocnesc frontal în Germania, de ce nu ar aduce tăiţelu’ şi pe la noi “moda” asta?
    Că mereu pretinde că a inventat coada la prună…

    Raspunde

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Reper24 nu îşi asumă răspunderea pentru comentarii, deoarece nu-i aparţin şi îşi rezervă dreptul de a interzice sau de a şterge comentariile care conţin: insulte, instigări la ură, la violenţă sau la acte ilegale, exprimări obscene/vulgare
Citiţi şi Politica Redacţiei