Drum anevoios spre civilizație… Furnizarea apei potabile rămâne o problemă pentru Oravița

apa Oravita

Oravița se confruntă, în ultima perioadă, cu probleme legate de furnizarea apei potabile la robinete, în special în zona veche a orașului. Situația este și ea una veche, Oravița având, până nu demult, program zilnic de furnizare a apei potabile, ceea ce creează disconfort cetățenilor care locuiesc în orașul de pe Valea Carașului.

Tot mai mulți cetățeni sunt iritați de faptul că operatorul de apă și canal din Oravița, Aquacaraș, furnizează apa la robinete în reprize, mai ales în partea de sus a orașului. Ultima răbufnire legată de programul furnizării apei potabile s-a petrecut în urmă cu două zile, când Aquacaraș a remis presei un comunicat prin care anunța faptul că furnizarea apei se va face între orele 22.00 și 05.00. Evident că a fost o eroare de redactare a comunicatului de presă, programul real de furnizare a apei fiind tocmai invers, adică de la ora 05.00 la 22.00. O oră-n plus, față de programul inițial care era de la 06.00 la 22.00. Și cum problemele nu ar fi fost suficiente pentru mult hulita societate comercială, cele mai frecvente reproșuri fiind calitatea apei, prețul piperat pe metrul cub, desele avarii ce apar aproape săptămânal, iată că și o eroare pune paie pe focul ce arde mocnit în curtea S.C. Aquacaraș SA. Pentru a informa cât mai obiectiv și corect cititorii Reper24, am stat de vorbă cu administratorul sucursalei Aquacaraș Oravița, Lucian Manu, pentru a afla cauzele nemulțumirilor motivate ale cetățenilor din Oravița, dar și situația de care se lovește operatorul de apă și canal.

Problema furnizării apei potabile din partea de sus a orașului Oravița este una veche. În momentul de față noi captăm apă din trei locații, Valea Oraviței (Izvorul Rece), Galeria Nicolae și Dealul Ciclovei. Acestea suferă în timpul anului de fluctuații de debit, iar el este unul scăzut, în special atunci când este secetă. La această problemă se mai adaugă și starea rețelei de apă, care este una veche și care este deteriorată, în mare parte. De când am preluat frâiele sucursalei Aquacaraș din Oravița (în vara acestui an), am remediat de nenumărate ori această rețea, însă din cauza gradului ridicat de uzură, problema nu poate fi rezolvată definitiv”, spune șeful Aquacaraș Oravița.

Rezolvarea problemei pare a fi una ce ține de finalizarea noii rețele de apă, ce se află în construcție de aproape 4 ani, iar pe timpul secetei, două, trei foraje adiționale.

„Pentru a nu mai depinde de problemele cauzate de secetă, ar mai fi nevoie de două, trei foraje de apă. Asta simultan cu darea-n folosință a noii rețele de apă, care este prevăzută și cu pompe de presiune. Am avut o discuție aplicată cu primarul orașului, Dumitru Ursu, și acesta ne-a asigurat că va găsi soluții financiare pentru trei foraje suplimentare. Să sperăm că acestea se vor întâmpla în primăvara anului viitor și problemele de care se lovesc consumatorii orăvițeni să-și găsească rezolvare”, a mai declarat, pentru Reper 24, Lucian Manu.

De asemenea, șeful Aquacaraș Oravița îi asigură pe orăvițeni că vor avea apă la robinete de sărbători. Chiar din această dimineața, apa la robinete a fost pornită de la ora 04.30 și Manu speră ca ea să fie accesibilă peste programul inițial, adică ora 22.00. Totodată, administratorul sucursalei Aquacaraș din Oravița îi invită pe cetățenii care au probleme cu furnizarea apei să-i calce pragul.

Ușa biroului meu este deschisă oricând și îi ivit pe cei care au probleme să vină să discutăm și, împreună, să găsim soluții de a remedia orice problemă ivită. Profit de această oportunitate și le doresc tuturor orăvițenilor sărbători fericite și cât mai puține probleme ce țin de furnizarea apei potabile”, mai spune directorul Sucursalei Oravița a Aquacaraș.

Patru foraje noi pentru suplimentarea debitului de apă

Primarul orașului Oravița, Dumitru Ursu, a luat act de nemulțumirile exprimate în spațiul online de către cei afectați de situația furnizării apei potabile din oraș și, după o discuție cu cei de la Aquacaraș Oravița, a luat decizia de a fora patru puțuri noi de apă. Trei în Oravița și unul la Răchitova.

Problema cu furnizarea apei potabile în orașul nostru este una ce ne-a dat multe bătăi de cap. Trebuie ca lumea să știe că noi nu putem interveni în forță atunci când sunt probleme. Singura noastră posibilitate este aceea de a ne așeza la masa negocierilor și să găsim, împreună cu operatorul de apă și canal, cele mai bune soluții. Am luat act de problema cetățenilor din partea istorică a orașului și am avut o discuție serioasă cu administratorul societății de furnizare a apei. Mi-a fost prezentată situația și în urma întrevederii am luat decizia de a mai fora trei puțuri în Oravița pentru a rezolva situația de criză apărută. Sper ca în această primăvară să le finalizăm și să coincidă momentul cu punere în funcțiune a noii rețele de alimentare cu apă. Totodată, trebuie să precizez faptul că de fiecare dată am sărit în ajutorul Aquacaraș și le-am furnizat serviciile de care ei nu puteau beneficia. Aici țin să precizez faptul că, oarecum, administrarea sucursalei de la Oravița a Aquacaraș nu este tocmai eficientă. Au fost cazuri în care nu au avut bani nici măcar pentru un robinet. Trebuie gândit un altfel de management la nivel central, în sensul de a lăsa fiecare oraș să se administreze singur, pentru că, în situația actuală, în cazul unei avarii, timpul de rezolvare a problemei este puțin cam lung. Sper ca cei responsabili să găsească o soluție, pentru că toate problemele se sparg în capul nostru, al primarilor, deși noi nu avem niciun control asupra operatorului, deși beneficiarii finali sunt cetățenii pe care-i reprezentăm”, a ținut să precizeze, pentru Reper 24, primarul orașului din Valea Carașului, Dumitru Ursu.

Cel de-al patrulea foraj din acestă primăvară va fi făcut în localitatea Răchitova, care, la rândul ei, nu beneficiază de apă curentă 24 de ore din 24.

Concomitent cu cele trei foraje din Oravița, ne vom ocupa și de un foraj în localitatea Răchitova. Și acolo avem ceva probleme și sper ca în această primăvară să rezolvăm acest aspect pentru oamenii din această localitate”, a conchis edilul orăvițean.

 

Sergiu TABAN

 

Stiri similare

1 Comentariu

  1. Daisy

    Sa spuneți ca atunci când doresc sa transmit apometru, nu găsesc pe nimeni la nr de contact a lui aqua caras , nici nu vin lunar sa scrie apometru , dar când e de plata , facturile sunt umflate …

    Raspunde

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Reper24 nu îşi asumă răspunderea pentru comentarii, deoarece nu-i aparţin şi îşi rezervă dreptul de a interzice sau de a şterge comentariile care conţin: insulte, instigări la ură, la violenţă sau la acte ilegale, exprimări obscene/vulgare
Citiţi şi Politica Redacţiei