EXCLUSIV! Cel mai vechi depou de locomotive din țară, în atenția CFR Călători!

depou oravita

 

Cel mai vechi depou de locomotive de pe teritoriul României, construit la Oravița în anul 1856 de către Societatea Privilegiată a Căilor Ferate de Stat Austrice pentru a asigura remorcarea trenurilor pe linia Oravița – Baziaș, va intra în reabilitare.

Reprezentanți ai Regionalei de Transport Călători Timișoara s-au întâlnit joi la Oravița cu reprezentanți ai Primăriei pentru a discuta probleme legate de starea clădirilor din cea mai veche gară din țară, Gara Oravița. Una dintre prioritățile societății naționale de transport călători este reabilitarea celei mai vechi remize de locomotive din țară. Depoul a fost constituit dintr-o hală principală, în anul 1856, construcția fiind în întregime din lemn. Aceasta a fost distrusă complet de incendiul din anul 1886. Ulterior, întreaga clădire a fost reconstruită din zidărie de cărămidă, necesitând în momentul de față reparații capitale la acoperiș. CFR Călători are cuprinsă în bugetul de anul acesta suma necesară refacerii integrale a învelișului remizei.

Prezent la întâlnire, primarul orașului Oravița, Dumitru Ursu, și-a manifestat bucuria față de intenția CFR de a investi în cea mai veche gară din țară.

„Sunt bucuros de faptul că cei de la CFR dau importanță uneia dintre cele mai remarcabile atracții turistice din orașul nostru. Am venit la întâlnire împreună cu arhitectul aparatului de specialitate din cadrul Primăriei pentru a da o mână de ajutor celor de la CFR și am reușit să găsim soluții viabile pentru a începe cât mai repede posibil reabilitarea remizei de locomotive”, a declarat, în exclusivitate pentru Reper24, edilul-şef.

După reabilitarea remizei, nici reprezentanții Regionalei de Transport Călători Timișoara, și nici cei ai Primăriei din Oravița nu exclud înființarea unui muzeu în clădirea celui mai vechi depou.

Tot la discuțiile de ieri, cei prezenți au analizat și posibilitatea de a rezolva problema clădirilor nefolosite din Gara Oravița. Reprezentanții Regionalei și cei ai administrației publice locale orăvițene au stabilit o întâlnire ulterioară pentru a găsi soluții de a reabilita și celelalte clădiri și a le da o destinație utilă.

„Urmează să ne întâlnim și să găsim soluțiile legale pentru a rezolva problema clădirilor părăsite din gară, care sunt într-o stare avansată de degradare. Este posibil să preluăm aceste clădiri și să le reabilităm. Una dintre ele este și blocul de locuințe de lângă stadionul de fotbal, clădire căreia urmează a-i fi identificată o destinație utilă și, ulterior, reabilitată. Este păcat ca aceste clădiri să se degradeze și, totodată, să dea un aspect neplăcut turiștilor care vizitează cea mai veche gară din țară”, a conchis edilul Ursu.

 

John GAVRILESCU

Stiri similare

2 Comentarii

  1. Pingback: Veste fabuloasa din Banat! Ce se intampla cu locul de poveste din cea mai veche gara din Romania? Decizia luata de Regionala CFR Timisoara | Opinia Timisoarei – Stiri din Timisoara cu foto si video, evenimente, locuri de munca, meteo, curs valutar,

  2. Pingback: Oravita | Luminita Jivan

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Reper24 nu îşi asumă răspunderea pentru comentarii, deoarece nu-i aparţin şi îşi rezervă dreptul de a interzice sau de a şterge comentariile care conţin: insulte, instigări la ură, la violenţă sau la acte ilegale, exprimări obscene/vulgare
Citiţi şi Politica Redacţiei