Expertul Nicu Gruia ne spune când și de ce este bine să schimbăm cauciucurile de vară cu cele de iarnă

modelmic

Lunile de iarnă se apropie cu repeziciune și pot reprezenta o adevărată provocare pentru șoferi. Există chiar și conducătorii auto decid să renunțe complet la șofat pe timpul sezonului rece.

Din păcate, apar mereu situații neprevăzute în care suntem nevoiți să plecam la drum, chiar și în condițiile meteorologice nefavorabile. Ca o regulă de bază, înainte de a pleca la drum, ar fi bine să verificați atât anvelopele, cât și prognoza meteo valabilă pentru zona în care doriți să conduceți.

Cel mai important element de luat în considerare în timpul perioadei reci, sunt anvelopele de iarnă. Chiar și așa, unii șoferi aleg să plece la drum cu anvelope de iarna uzate sau chiar cu anvelopele de vară. Aceștia riscă amenzi usturătoare, ca să nu mai spunem că riscă siguranța, atât a lor cât și a celorlalți participanți la trafic.

Nicu Gruia, expert în domeniul vulcanizării și dealer al produselor Vianor oferă cititorilor Reper 24 câteva sfaturi despre schimbarea anvelopelor:

„Anvelopa este o componentă foarte importantă a autovehiculului și cum se apropie sezonul rece, vă recomand să vă grăbiți pentru schimbarea anvelopelor, să nu lăsați totul pe ultima 100 de metri. Legea nu prevede un termen expres pentru schimbarea anvelopei de iarnă, dar odată ce scade temperatura sub 7 grade se impune folosirea anvelopei de iarnă. Automat veți constata că veți avea o aderență mult mai bună a mașinii, distanța de frânare va fi una mult mai mică și veți fi mai în siguranță.

Totodată vreau să atrag atenția tuturor conducătorilor auto să verifice foarte atent anvelopele pe care le montează pe mașină pentru că odată ce acestea scad sub patru milimetri, nu mai au calitățile necesare frânării și nu mai îndeplinesc condițiile de siguranță.

Cei care ne cunosc știu că pentru sezonul de iarnă recomandăm, de departe, anvelopa Nokian. Este practic inventatorul anvelopei de iarnă, iar  clienții noștri sunt mulțumiți cu aceste anvelope, dar sunt și alți producători, de obicei mărci premium, Continental, Michelin, Dunlop, care fac anvelope bune.

Foarte important este ca anvelopele montate să nu fie foarte vechi, pentru că o anvelopă de iarnă veche automat se întărește și în loc să frâneze bine mai degrabă alunecă pe asfalt. Spun asta pentru proprietari de autovehicule care preferă anvelopele second hand. Este clar că anvelopa second hand trebuie verificată temeinic înainte de a o monta pe mașină. Pe lângă milimetri pe care ar trebui să îi aibă și aceștia trebuie să fie clar peste patru, spre 7-8 milimetri, clienții trebuie să fie atenți și la anul de fabricație, să fie siguri că nu este mai veche de 5-6 ani și mai ales că a fost păstrată în condiții de siguranță.

În final le recomand tuturor conducătorilor auto să verifice temeinic mașina înainte de a pleca la drum, să fie atenți la condițiile meteo și ai aibă grijă în trafic”.

nicu gruia (1)

 

Diana RADU

Distribuie pe:

Stiri similare

6 Comentarii

  1. zero

    “pentru sezonul de iarnă recomandăm, de departe, anvelopa Nokian”

    Intradevăr, brand-ul finlandez Hakkapeliitta a fost acceptat de piaţa Sovietică încă din 1964 (26%).
    Iar la Vsevolozhsk, aproape de Saint Petersburg se produc 10.000.000 de anvelope pe an. Bune.
    Măcar sunt mai ieftine decât cele din U.E.?

    Raspunde
  2. Iulicafarafrica

    Sunt curios ce anvelope ne recomandă dacă dimineața și seara sunt. 7°-8 °C iar la prânz 20?! Că la 20° deja gumele de iarnă sunt jeleuri ! Și cum se anunță iar un val de aer tropical….!

    Raspunde

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Reper24 nu îşi asumă răspunderea pentru comentarii, deoarece nu-i aparţin şi îşi rezervă dreptul de a interzice sau de a şterge comentariile care conţin: insulte, instigări la ură, la violenţă sau la acte ilegale, exprimări obscene/vulgare
Citiţi şi Politica Redacţiei