Ioan Popa: „La finalul lui 2020 vom circula cu tramvaiul, în varianta optimistă! În cea pesimistă, în 2021, vara!”

 modelmic

Transportul în comun din municipiul Reșița este într-o continuă schimbare, de la începutul mandatului primarului Ioan Popa. După ce s-a renunțat la contractul cu firma Ro-a-tir, au fost achiziționate autobuze second-hand din Olanda, iar transportul urban a fost preluat de societatea TUR, edilul își continuă planul de a repune tramvaiele în circulație de străzile Reșiței. Popa a anunțat și când estimează că reșițenii se vor putea deplasa, din nou, cu tramvaiul: la finalul anului 2020 sau, cel târziu, în vara anului 2021.

Sunt 2 variante: optimistă și pesimistă. S-au deschis plicurile cu caietele de sarcini pentru studiul de fezabilitate și proiectul tehnic, în valoare de circa 500.000 de euro, și avem un câștigător, dar suntem încă în faza de avizare cu ANAP-ul, cu Finanțele, cu toți cei care ne sunt parteneri în această comisie. Nu sunt contestații pe această fază, deci, în mod normal, dânșii ar trebui să ne pună la dispoziție SF-ul în 6 luni și PT-ul în 8-10 luni, deci la nivelul septembrie a anului viitor vom avea proiectul tehnic și probabil contractul semnat cu finanțatorul, cu ADR-ul, urmând ca în perioada septembrie – noiembrie 2018 să lansăm caietul de sarcini pentru execuția tehnică. Asta înseamnă, în 2019, prin primăvară să avem câștigătorul și din vară 2019  va avea loc implementarea proiectului tehnic. Deci, optimist, la finalul lui 2020 vom avea gata linia de tramvai și activitatea va putea demara. În varianta pesimistă, 2021, vara”, a explicat Popa.

Edilul se declară sigur că mulți dintre reșițeni vor alege să se deplaseze cu acest mijloc de transport, mai ales că vor fi tramvaie moderne, dotare cu internet wireless, precum și cu încălzire iarna și climă vară.

Citește și Autobuzele TUR, dotate cu internet wireless, vor circula de mâine pe străzile Reșiței! Gratuit, până la finalul anului!

Karina TINCUL

Stiri similare

5 Comentarii

  1. Gigi Against

    Si cate strazi neasfaltate vor mai fi in Resita in 2020? Cati resiteni vor avea apa de la fatana si buda in fundul curtii? Astea sunt prioritatile nu tramvaiul…dar va veni iar campania electorala si iar o sa ne promiteti marea cu sarea, ca de obicei…

    Raspunde
  2. GGii

    Daca implementarea proiectului incepe in vara lui 2019, nu prea vad eu firma aia (serioasa) care sa reuseasca sa inlocuiasca 10 km de linie de tramvai intr-un an si jumatate (cu doua ierni).
    Cam optimist, dar sa-i uram succes.

    Raspunde
  3. Jiji

    Ati uitat sa luati in considerare inpactul rezultat al firmelor ce se vor inchide cand spargeti din nou bulevardul…
    Atunci chiar ati falimentat orasul !
    Bravo …ganditi cu creierii nu cu unghiile !
    Doriti transport ecologic, varianta echivalenta este troleibuzul…
    Vai de steaua voastra de incompetenti !

    Raspunde
  4. zero

    “Transportul în comun din municipiul Reșița este într-o continuă schimbare, de la începutul mandatului primarului Ioan Popa.”
    Total fals. Sminteala (schimbarea) a început prin 2011 odată cu demolarea tramvaiului (a liniei de contact) şi Prescom. Oare cine era cel cu “idei” pe la transport-circulatie pe atunci? Exact acelasi ca şi acum. Apoi au apărut şi “afaceri” la ciordit complet firul de contact şi ceva “necurate” cu autobuze…

    „Sunt 2 variante: optimistă și pesimistă…” a explicat Popa.
    Optimiştii afirmă: Vom ajunge sa cerşim.
    Iar pesimiştii întreabă: De la cine?

    Raspunde

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Reper24 nu îşi asumă răspunderea pentru comentarii, deoarece nu-i aparţin şi îşi rezervă dreptul de a interzice sau de a şterge comentariile care conţin: insulte, instigări la ură, la violenţă sau la acte ilegale, exprimări obscene/vulgare
Citiţi şi Politica Redacţiei