La Centrul Școlar de Educație Incluzivă Primăvara din Reșița au fost culese astăzi roadele toamnei

modelmic

La Centrul Școlar de Educație Incluzivă Primăvara din Reșița au fost culese astăzi roadele toamnei, în cadrul unei acțiuni inedite, al cărei scop a fost să îi învețe pe micuți, într-un mod distractiv, cum să își facă singuri cumpărăturile și să își gospodărească banii.

„Înarmați” cu bancnote de hârtie, micuții de la Centrul Primăvara, dar și oaspeții lor de la Grădinița Dumbrava Minunată, au trecut pe la cele opt standuri amenajate în curtea instituției și și-au făcut cumpărăturile.

Este o acțiune de diseminare în cadrul proiectului Erasmus+, provocare, experiență, învățare. Avem opt standuri cu legume, fructe, mâncare, plăcinte, unde punem în practică educația outdoor, afară în natură, unde copii vor avea o sumă de bani din care își vor cumpăra mâncărica pentru prânz. Avem invitați studenții de la Facultatea Eftimie Murgu din Reșița, din cadrul secției Pedagogia Învățământului Primar și Preșcolar, însoțiți de doamna profesor universitar Cristina Ispas, precum și copilașii de la Grîdinița Dumbrava Minunată, însoțiți de două cadre didactice și de directorul instituției”, explică Mihaela Mazera, directorul Centrului Primăvara.

Pe ritmuri de muzică populară, ca la un adevărat târg de toamnă, micuții s-au plimbat pe la standurile frumos împodobite și cu nume originale  – „O ciorbă de servești, mare, mare ai să crești”, „Hai vino la tochitură, dacă-ți lasă apă-n gură”, „Bolboroseli aromate”, „Plăcinte aromate”, „Hai la fructe săltăreți”, „La legume șugubețe” – și și-au ales produsele care li s-au părut cele mai apetisante.

DSC_0353DSC_0350DSC_0349DSC_0348DSC_0357DSC_0370DSC_0372

 

În primul rând vrem să lărgim oferta educațională a instituției, prin dezvoltarea unor activități plăcute copiilor, în natură. Ei au pregătit, fiecare la clasele lor, ornamente pentru standuri și le-au organizat să fie cât mai atractive pentru ceilalți colegi. Avem standuri cu sucuri, ceaiuri, apă, avem stand cu plăcinte, cu ciorbă, mamăliguță și tochitură. Avem un stand unde trebuie să învățăm să și reclicăm în ce am mâncat, în ce am băut, trebuie să știm unde le punem, unde le aruncăm. Și avem și voie bună și muzica pe care o să dansăm și o să ne distrăm”, a precizat psihopedagogul Jamina Leghezeu.

DSC_0332DSC_0398DSC_0389DSC_0388DSC_0338DSC_0339DSC_0340

Printre invitați s-a aflat și inspectorul școlar general Marius Cornici, care a ținut să felicite organizatorii pentru acțiunea derulată sun motto-ul „Ce aud – uit, ce văd – îmi amintesc, ce fac – înțeleg”:

„Vreau să o felicit pe dna director, dar și întreg corpul profesoral de la Centrul Primăvara, pentru această activitate, precum și pentru toate acțiunile pe care le derulează, pentru că toate activitățile extracurriculare, dar și implicarea școlii în proiectele europene contribuie la dezvoltarea lor personală și toate acestea se transpun în ceea ce fac pentru acești copii, care mai mult ca oricând cred că au nevoie de sprijin și suport”.

La Centrul de Educație Incluzivă Primăvara sunt sunt înscriși în prezent 116 copii, cadrele didactice oferind însă sprijin și pentru alți 160 de elevi din școlile de masă, de pe raza întregului județ.

DSC_0347DSC_0346DSC_0380DSC_0378DSC_0399

 

Karina TINCUL

Stiri similare

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Reper24 nu îşi asumă răspunderea pentru comentarii, deoarece nu-i aparţin şi îşi rezervă dreptul de a interzice sau de a şterge comentariile care conţin: insulte, instigări la ură, la violenţă sau la acte ilegale, exprimări obscene/vulgare
Citiţi şi Politica Redacţiei