Olanda, între imbecilitate şi interes

modelmic

Atitudinea Olandei faţă de România vis-a-vis de intrarea noastră în spaţiul Schengen este binecunoscută de câţiva ani buni. Faptul că Olanda adopta o poziţie cel puţin jignitoare la adresa noastră, este notorie, nu lasă loc la interpretări, dar ridică o serie de întrebări la care Olanda nu prea are răspunsuri , iar dacă le are, acestea sunt puerile.

În spatele discursurilor sforăitoare ale politicienilor olandezi, discursuri în care se face vorbire de corupţia generalizată din România, de lipsa unei viziuni politice corecte a guvernelor postdecembriste, de toate relele făcute și nefăcute care ni se pun în spate, Olanda îşi dă arama pe faţă şi îşi aduce aminte că odată a fost mare putere colonială.

Direct sau indirect, Olanda nu vrea România în Schengen pentru că interesele sale economice ar putea fi afectate în mod serios. Mai pe şleau, Olanda ar vrea portul Constanţa, asta zic gurile rele, port care ar concura destul de serios cu Rotterdam, bineînţeles, păstrând proporțiile, asta pentru că, cel puţin deocamdată, Constanţa nu se ridică, încă, la anvergura Rotterdamului. Doar este ştiut faptul că în 2007, atunci când am intrat în UE, România a dat Austriei Petromul şi o mare parte din pădurile patriei, ăsta fiind tainul necesar pentru intrarea în UE. De ce acum, la intrarea în Schengen, nu ar proceda Olanda la fel?

Şi acum vin olandezii să ne dea lecţii despre lupta anticorupţie, în contextul în care până mai acum doi, trei ani, Olanda s-a confruntat cu cel mai mare scandal de corupţie din istoria sa, vedeţi cazul ING, spălare de bani, finanţarea terorismului etc.

Iar dacă în viitorul apropiat prin portul Constanţa vor intra mărfuri din Japonia, China, India, Coreea de Sud, drumul pentru intrarea în UE a mărfurilor s-ar scurta considerabil, iar TVA -ul şi taxele vamale aferente ar fi încasate de România, nu de Olanda, prin Rotterdam, Belgia prin Anvers, ori Germania prin Hanovra, iar această ipoteză nu lasă politicianul olandez să doarmă cum trebuie…

Pentru că, indiferent ce s-ar spune sau scrie, dacă pe coridorul Dunăre- Canal – Marea Neagră s-ar da drumul la circulaţie la capacitate maximă şi portul Constanţa ar deveni poarta de intrare în Schengen, Olanda ar pierde aproape jumătate din trafic, lucru care pentru Olanda e aproape de catastrofă.

Chiar dacă asta este sau nu o teorie, ea este luată în calcul de politicienii olandezi, iar refuzul de a ne primi în Schengen este firesc.

Iar românul face ce ştie el cel mai bine, insistă ! Şi poate că insistenţa asta va da roade.

Adi NICA

Stiri similare

4 Comentarii

  1. zero

    “Olanda s-a confruntat cu cel mai mare scandal de corupţie din istoria sa …”
    Probabil că exact de asta a ales tăiţelu’ autobuzele (uzate) din Olanda :)
    Cine se aseamănă …

    Raspunde
  2. Opinia Publica

    Zero, devii la fel de penibil ca reprezentantul PNTCD pe facebook. La orice articol ai o trimitere la primar. Perfect adevarat tot ce s-a scris in articol cu mentiunea ca nu prea vad cu ce am putea mitui Olanda ca sa-si schimbe punctul de vedere. Poate cu ceva tehnica militara (corvete), dar nu cred ca e suficient. Constanta ar deveni poarta de intrare a Asiei in Europa, si Rotterdamul ar suferi mult. Situatia nu ar fi catastrofala pentru ei, dar pierderile ar fi ridicate.

    Raspunde
    1. zero

      Nu la orice articol am o trimitere la primar, dragă!
      (Măscăriciul ăsta are cumva mutră de respectabil … primar?!)
      Peştele tot de la cap se împute …
      Însă tăiţelu’, maare “patriot”, a ales să cumpere (autobuze uzate) exact de la duşman (adică din Olanda). Cu banii Reşiţenilor. Ciudat, nu?
      Cât despre Constanţa … ar fi unicul port de intrare în UE, (prin lacul rusesc).
      În afară de (şi în concurenţă cu) Rotterdam, bineînţeles :)
      Trompete …

Lasa un raspuns lui zero Anuleaza raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Reper24 nu îşi asumă răspunderea pentru comentarii, deoarece nu-i aparţin şi îşi rezervă dreptul de a interzice sau de a şterge comentariile care conţin: insulte, instigări la ură, la violenţă sau la acte ilegale, exprimări obscene/vulgare
Citiţi şi Politica Redacţiei