Popa revine la subiectul tramvai! Să fie clar pentru toată lumea: „Este singura modalitate prin care putem să intervenim rutier pe bulevard”!

modelmic

Proiectul de reintroducere a tramvaiului în municipiul Reșița, parte a unei viziuni ambițioase a primarului Ioan Popa, care și-a propus să schimbe fața orașului, se află în prezent la stadiul de proiectare. Subiectul a fost readus recent în discuție de edil, care a dorit să explice câteva detalii, considerând că deși este o temă dezbătută mai mereu de reșițeni în social media, mulți dintre ei vin cu reproșuri fără să cunoască cu adevărat toate detaliile proiectului, probabil dintr-o lipsă de comunicare foarte bună pe marginea subiectului.

„Undeva la 40 de milioane înseamnă tramvai, 25 de milioane este refacerea infrastructurii de cale de rulare de 9 kilometri, Kaufland – Muncitoresc şi relocare de infrastructură subterană dacă e necesară. Şi se tratează pe toată trama stradală, din trotuar în trotuar, adică se reabilitează complet.

În Govândari îl tragem pe spaţiul verde, ca să încerc să diminuez sau să risipesc un pic îngrijorările tuturor, astfel încât căile de rulare auto vor fi libere şi staţiile le vom face pe refugii. Deci nu se va mai întâmpla ca pe vremuri, când opreşte tramvaiul să oprească circulaţia auto. Nu, circulaţia va merge fluent şi facem refugii ca la Timişoara, ca în alte oraşe. Deci Govândariul va fi rezolvat într-o manieră simplă. După aceea venim în partea de sus a oraşului, unde este cea mai îngustă zonă, Bulevardul Revoluţia din Decembrie, de la Universitate până la OMV. Vom face tot refugii, dar dacă va fi nevoie, vom intra într-o extensie în staţii, cu nişte suporţi pe trotuare peste Bârzava, astfel încât să putem să rulăm în continuare cu maşinile fără probleme”, a explicat Popa.

Primarul a adăugat că în cadrul proiectului vor fi achiziționate 14 tramvaie noi-nouţe, costul unui astfel de vehicul fiind de 1,2 milioane de euro:

„Am optat pentru tramvai în primul rând pentru că era singura modalitate prin care putem să intervenim rutier pe bulevard, alta nu era! Puteam să luăm tramvaie, autobuz electric sau troleibuze. Troleibuzele nu-mi dădeau voie să modific linia, autobuzele electrice nu sunt validate de timp. Nimeni nu are autobuze electrice de atâta timp încât să spună: da, domne, e o soluţie viabilă. Tramvaiul este sugerat şi de Uniunea Europeană și are cea mai bună rată de eficienţă timp-cost”.

Edilul mai explica și că încearcă să se inspire din localități care au trecut prin experiențe similare, gen Bordeaux din Franța sau Gera şi Chemnitz din Germania, să vadă cu ce probleme s-au ciocnit acolo și ce soluții au găsit.

Karina TINCUL

Stiri similare

9 Comentarii

  1. Marius

    TOATE BUNE SI FRUMOASE. DAR CATI CALATORI VA PLIMBA CA SA FIE RENTABIL? (A STUDIAT CINEVA CU UN NORMATIV IN FATA?) CA NE-AM CAM SATURAT CA DIN BANII PUBLICI SA SE TOT PLATEASCA SUBVENTII CA TRANSPORTUL PUBLIC E PERMANENT IN PIERDERE .

    Raspunde
  2. Adire

    Troleibuzele ar fi cea mai bună soluție.
    E adevărat că aduc si ele alt gen de pb.dar nu asta e tema. Tema este volumul redus de oameni care circula in ambele sensuri.iar tramvaiele aduc multe probleme. Poate aveti in vedere si refacerea drumului si atunci este acceptabilă solutia. Însă troleiele pot avea mai multa flexibilitate decît țărmurile. În fine gîndiți va la nr de oameni ce vor circula si la costurile de întreținere,nu priviti din avion treburile astea,ca ne vor costa scump in viitor.

    Raspunde
    1. Mihai

      Câte filme cu zone verzi de-a lungul singurei șușele dintre munți/dealuri cu păduri ați vizionat?

  3. Doru

    Bine dl. Primar! Aveți însă grija ca pe timpul lucrărilor să oferiți o cale de acces Centru-Govandari pe malul drept al râului.

    Raspunde
  4. zero

    “vom intra într-o extensie în staţii, cu nişte suporţi pe trotuare peste Bârzava, astfel încât să putem să rulăm în continuare cu maşinile fără probleme”, a explicat Popa.
    Cu alte cuvinte va strica toţi platanii şi toată promenada actuală astfel încât va pune şina de tramvai în locul lor cu staţii extinse aerian pe suporţi peste Bârzava.
    Mă întreb dacă doar îşi bate joc de toată lumea şi de banul public sau chiar e dus cu pluta?
    “să vadă cu ce probleme s-au ciocnit acolo” (aici se ciocnesc frontal doar maşiniile oamenilor alunecând pe şina udă).

    Raspunde
  5. Mihai

    Dar, de ce nu se pune în valoare calea ferată, cum a mai fost proiectat, mai ales că o Primărie ușă-n-ușă cu gara nu s-a mai văzut decât prin filmele cu cowboys?

    Raspunde

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Reper24 nu îşi asumă răspunderea pentru comentarii, deoarece nu-i aparţin şi îşi rezervă dreptul de a interzice sau de a şterge comentariile care conţin: insulte, instigări la ură, la violenţă sau la acte ilegale, exprimări obscene/vulgare
Citiţi şi Politica Redacţiei