Popa vrea să deschidă Reșița și pe calea ferată! „O spun cu riscul de a mă cataloga unii de visător”!

modelmic

Reșițenii ar putea circula pe viitor cu un tram-tren între gările Reșița Nord și Reșița Sud. Cel puțin aceasta este intenția primarului Ioan Popa, care a anunțat că își dorește ca societatea care se ocupă de transportul public în Reșița să obțină licență și pentru calea ferată. Mai mult decât atât, edilul are o viziune mai ambițioasă și și-ar dori ca în perioada în care Timișoara va fi capitală culturală europeană să pună în circulație un tren de epocă pe ruta Timișoara – Reșița, care să aducă turiștii spre Banatul de Munte.

„O spun cu riscul de a mă cataloga unii din nou de visător. Împreună cu Gelu Ardeleanu la TUR vrem să ne licențiem pentru transport pe calea ferată. Aici avem 2 motive, unul pragmatic și unul mai romantic.

Vrem să luăm traseul Reșița Nord – Reșița Sud și să punem un pendul, un fel de tram-tren, un tramvai tren care să facă această rută, și eventual să îl scot după aceea spre Bocșa, dacă va fi nevoie.

Iar în 2021 ne dorim și căutăm o locomotivă care să simuleze o locomotivă pe aburi, așa cum sunt în multe locuri din România, adică foste locomotive pe aburi, dar care sunt acționate diesel, să punem 2-3 vagoane de epocă și să facem un traseu o dată pe zi de la Timișoara la Reșița, pentru că s-ar putea ca în acea perioadă în care Timișoara va beneficia de un turism mai intens să generăm și această oportunitate de a-i aduce aici și de aici de a-i dirija spre Oravița – Anina, Bigăr, Semenic, Gărâna, Văliug”, a afirmat Popa, în cadrul unei emisiuni live la Reper 24.

În prezent, pe calea ferată ce leagă Reșița Sud de Reșița Nord circulă doar trenul Reșița – Caransebeș și ocazional câteva trenuri de marfă. În ceea ce privește trenurile Regiotrans care circulă pe relația Reșița – Timișoara, aceastea pleacă în continuare doar de la Reșița Nord.

 

 Karina TINCUL

 

 

Stiri similare

19 Comentarii

    1. zero

      Profesorul meu de matematică spunea: un cal şi doi vaci :)
      Dar era neamţ, foarte corect şi l-am iubit pentru asta.

    2. Toader

      Când vezi scris”2 fete” cum citeşti cârcotaşule?Aaaa, dacă nu cunoşti genul substantivului,trebuie chiar dat mură-n gură!

  1. Emilut

    Pentru cei care scriu articolele:

    În texte, numeralele se scriu rar „în litere” (cu excepția unor documente comercial-administrative, de exemplu în formulare, pentru securizarea sumelor de bani înscrise) și mai frecvent cu cifre, cu excepția numeralelor sub zece, care se scriu în general în text în cuvinte.

    Sursa: DOOM – Editia a II-a

    Raspunde
  2. Leli

    Perfect de acord cu ideile futuriste.Eu cred ca inainte sa visam .trebuie sa rezolvam probleme stringente care ne macina orasul.Putem sa facem navigabile santurile lasate de cei de la firma de gaz din Targu Mures. Aia nu s-au mai prezentat la munca de o luna si pe Aleea Galati au lasat santurile sapate prin gradinil ,descoperite.Asteptam cu nerabdare ca vreun cetatean sa-si rupa gatul ca sa ne cerem scuze ? Cam asa procedeaza primaria .. Probabil ca acele cazaturi ne vor trezi din visarea asta SF.O sa facem poze ca sa tirmitem la redactie ,ca un raspuns la visurile primarului..

    Raspunde
  3. Bercsenyi Cornelia

    Referitor la faptul că pe ruta Reșița Nord-Reșita Sud circulă doar trenul de Caransebeș, de ce nu luați măsuri d-le primar să circule și cel de Timișoara, pt. că suntem persoane mai în vârstă care mergem frecvent in capitală Banatului și locuind in orașul vechi ne vine foarte greu să mergem până la gara de nord în condițiile în care gara de sud a fost modernizată atât de frumos? Dar cred că în continuare dl.Gruia Stoia își bate joc de Reșița (am înțeles că linia privată a GFR care asigură ruta Reșița-Timisoara este a lui), așa cum face și cu clădirea fostului hotel Semenic, pe care nici nu o închiriază, nici nu o renovează, așteaptă să se desprindă bucăți și să cadă vreunui trecător in cap, că e într-o stare de degradare extremă, nu ați văzut că deja cresc puieți de pomi prin crăpăturile din ziduri și balcoane?? Ce aveți de zis d-le primar, sau este prea greu să-l invitați pe dl. Stoia la discuții și să-l atenționați că nu-și poate bate joc de orașul pe care îl păstoriți?????

    Raspunde
  4. zero

    “…vrem să ne licențiem pentru transport pe calea ferată… Reșița Nord – Reșița Sud… un tramvai … turism mai intens… oportunitate… Văliug ”
    Bingo! Ultima versiune: vrem un tramvai dar pe şinele CFR (nu pe ale primăriei).
    Şi rămân tăiţeii…
    Care ar fi diferenţa dintre un visător, un delirant şi unul care o face pe nebunu’?

    Raspunde
    1. Doru

      Domnul zero nu vă supărați, chiar sunteți zero! Prin atitudine și prin lipsa de argumente. Contrati-ma, vă rog frumos. Cu stima!

    2. zero

      Stimate domn, vă “contrez” cu plăcere şi cu argumente: calea ferată (proprietatea CFR) nu poate intra sub jurisdicţia, administrarea sau exploatarea unei primării (administraţie locală).
      Cel puţin din motive strategice de transport şi de siguranţă naţională.
      În Reşiţa, primăria s-a dovedit incapabilă să îşi întreţină propriile şine de tramvai (aflate pe domeniul public, în proprietatea şi administrarea acesteia). Motiv pentru care tot acest sistem de transport ieftin a fost desfiinţat iar tramvaie încă funcţionale (unele cadou aduse din Germania) au fost date la topit.
      Inclusiv linia de contact a fost ulterior “ciordită” în condiţii (organizat-) misterioase.
      Sigur, se pot căuta “justificări”, se poate arunca “vina” (responsabilitatea distrugerii) de la unul la altul. Avantajele “muncii în echipă” – oricând poţi da vina pe altcineva.
      Dar rezultatele sunt… un minus (distrugere), nu un zero :)
      Acum… cineva “a pus ochii” şi pe… proprietatea CFR (care încă mai funcţionează).
      Restul e… pielea ursului din pădure (cu mult, mult abur).
      De acord?

  5. Doru

    Exceptional, domnule primar! In anul 1986 am ajuns, ca tânăr stagiar la uzina din Bocșa. Ce credeți că am văzut acolo? O garnitura de tren, care urma să aducă oamenii din Bocșa Montană direct în uzină! Pe vremea aceea era deosebit de dificil sa ajungi din Montană in Română. De aceea, directorul Creangă a vrut să introducă alte forme de transport, altele decât cele auto. A venit însă revoluția și mimic nu s-a mai întâmplat. Acum șansa este a noastră! Vedeți că există o locomotivă cu abur garata in stația Oravița, ar putea fi reparată si inclusă in proiect. Să vedeți ce de călători vor fi!!!! Recent am fost pe linia Oravița – Anina, abea am găsit loc in tren! Încă odată, mult succes! Vă susținem!

    Raspunde
    1. zero

      “Vrem să luăm traseul Reșița Nord – Reșița Sud…”
      Percepeţi atitudinea bazală şi argumentele, domnule Doru? Să luăm, să luăm, şi să (mai) luăm…
      Banul (tăiţelul) e ochiul dracului, nu?
      Restul… sunt vrute şi nevrute la… “firul ierbii”.
      Nu vă supăraţi, vă rog frumos!

    2. Christian

      Acea locomotiva din statia Oravița este 50.065, fabricata la Reșița, apartinatoare tot depoului Oravița. Faza cu acea locomotiva este ca are nevoie de o inlocuire a cazanului, țevi care se afla in cazan, operație care se poate realiza in Austria si costa in jur de 400.000 de euro. Stiu ca poate vi se va părea ca fabulez cu aceasta suma, dar am cunoștințe care lucrează in domeniu, au reparat ani de zile locomotive cu abur si stiu ce vorbesc. In jur de 400.000 de euro costa doar reparația cazanului, deci aici nu mai punem si transportul anumitei locomotivei pana in Austria. Plus de asta, locomotiva aceea este un fel de monument istoric, nefuncțional din păcate, deci nu poate fi achiziționată chiar de oricine. Sincer sa fiu, eu unul mi-am cam pierdut de ceva vreme speranta ca vom mai vedea in Romania o locomotiva cu abur de ecartament normal sub presiune. Cu mocănițele/silvicele altfel sta treaba. Alea e o minune cum de inca mai circula.

  6. Pătru

    …”ne dorim și căutăm o locomotivă care să simuleze o locomotivă pe aburi, așa cum sunt în multe locuri din România, adică foste locomotive pe aburi, dar care sunt acționate diesel, să punem 2-3 vagoane de epocă și să facem un traseu o dată pe zi de la Timișoara la Reșița…” BRAVO, super, promit sprijin și vot. Bravo!

    Raspunde
  7. schveinert sorin

    Da, asemenea trenuri trebuie sa circule de la Resita Sud-Resita Nord la Caransebes – Baile Herculane, la Bocsa -Berzovia – Oravita, sau la Timisoara.
    Vreti un tren de epoca domnule primar ? – va dau un pont : TRENUL LUI GHEORGHE GHIORGHIU DEJ se afla in remiza CFR si asteapta sa-l ia cineva. Incercati , poate aveti succes, eu l-am vazut, ar merita cu mici retusuri si revizii.
    In ce priveste legatura dintre Nord si Sud, de ce nu pana la Marginea ? – ca se poate, un tren urban dar si unul turistic in care sa fie prezentata istoria uzinelor Resitene . S-ar putea ca parcarea de la Nord sa fie mica , pentru cei care vor dori o asemenea plimbare. Oricum ideea nu este rea, dar nu uitati soselele din municipiu …. !

    Raspunde
  8. Adrian

    Foarte corect !!!
    Asta este o solutie, nu tramvaiul care incurca circulatia prin oras.
    Ne-am saturat de blocajele pe care le facea tramvaiul cand oprea in statii.
    Pe acolo poate merge cum vrea, nu ne incurca cu absolut nimic.

    Raspunde

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Reper24 nu îşi asumă răspunderea pentru comentarii, deoarece nu-i aparţin şi îşi rezervă dreptul de a interzice sau de a şterge comentariile care conţin: insulte, instigări la ură, la violenţă sau la acte ilegale, exprimări obscene/vulgare
Citiţi şi Politica Redacţiei