Proiectul tehnic pentru reintroducerea tramvaiului în municipiul Reșița, elaborat de o firmă din Onești!

modelmic

O firmă din Onești, SC F.I.P. Consulting SRL, se ocupă de elaborarea documentațiilor tehnico-economice și a proiectului tehnic necesare pentru implementarea proiectului privind reintroducerea tramvaiului în municipiul Reșița.

Licitația pentru elaborarea documentațiilor tehnico-economice a fost lansată în luna octombrie a anului trecut, contractul fiind atribuit în luna aprilie 2018. Valoarea contractului câștigat de SC F.I.P. Consulting SRL, firmă cu sediul în județul Bacău, este de 2.256.000 de lei.

Transportul cu tramvaiul a fost oprit în Reșița în urmă cu 7 ani, autoritățile de la vremea respectivă invocând infrastructura învechită. Primarul Ioan Popa și-a anunțat însă încă de la începutul mandatului intenția de a reintroduce acest mijloc de transport pe străzile municipiului reședință de județ. La finalul anului trecut, Popa a avansat chiar și momentul începând de la care reșițenii se vor putea plimba din nou cu tramvaiul: finalul anului 2020, în variantă optimistă sau vara anului 2021, în variantă pesimistă.

Karina TINCUL

Distribuie pe:

Stiri similare

6 Comentarii

  1. zero

    Cu alte cuvinte, din buzunarul cetăţenilor se scot iar cam 500.000 de Euro pentru încă un “Plan de Mobilitate Urbana Durabila”, respectiv peste cel deja “realizat” în decembrie 2015 (P681/2015) cu Metroul (proiectare şi consultanţă).
    Banii şi informaţiile au fost furnizate de cineva din primărie, cine oare?
    La pag.12/284, citez:

    – Introducere sens giratoriu la intersecţia Renk după dezafectarea liniei de tramvai (semnalizare pe verticală şi orizontală)

    – Realizarea unei centuri ocolitoare pentru traficul greu
    – Introducerea unui nou tip de transport electric – troleibuzul

    Raspunde
  2. Gabi

    Reintroducerea tramvaiului in Resita si odata cu acest lucru refacerea unei parti din infrastructura rutiera pe B-ld. Republicii va dovedi faptul ca actualul primar este un om incapatanat care duce pana la capat tot ce isi propune.
    Este un proiect greu, de anvergura, cu numeroase documente justificative juridice la baza. Este un proiect care necesita timp si rabdare.
    Daca totusi va fi dus pana la capat si vom vedea tramvaie noi pe drumurile din Resita circuland pe sine de tramvai refacute de la zero, vom putea spune ca orasul Resita este pe drumul cel bun, existand in acest sens si sperante ca se vor asfalta cele 300 strazi care necesita acest lucru si multe alte aspecte ce trebuie avute in vedere, de exemplu curatenia orasului…..si nenumarate altele.
    Opinia publica din Resita este cu ochii pe actuala administratie publica locala, urmarind cu interes implementarea proiectelor cu care se afirma public actualul primar.
    Au trecut 2 ani, vor mai urma alti 2 pana la alegerile urmatoare. Cei care au mai ramas in Resita nu mai admit promisiuni desarte, minciuni electorale si alte lucruri asemenea care sunt de domeniul trecutului.
    Asteptam cu interes si mult ochi critic ce va aduce viitorul apropiat. Tramvaiul reintrodus si mult mai mult decat acest aspect, este bine venit si asteptat. Orice esec va fi aspru criticat si sanctionat.

    Raspunde
  3. Johann Nicolescu

    TRAMVAIUL TREBUIE REINTRODUS IN RESITA. Dar, am o intrebare … in Onesti exista tramvai ? Cred ca mai corect era sa vina o firma din Timisoara, Arad, Oradea, Cluj sau Bucuresti, primele 4 fiind resedinte de judet si al cincilea oras e capitala tarii dar, toate au ceva in comun, TRAMVAIUL, ca sistem de transport urban de calatori.

    Raspunde
  4. Cristi

    Tramvaiul nu va face decat sa ingreuneze circulatia care si asa e cum e la orele de varf iar cand se va defecta va paraliza circulatia destul timp. Oare un trolbeuz nu ar fi mult mai util? Dar ce sa faci daca dl primar vrea tramvai … vine tramvaiul, desi sunt sigur ca dumnealui a calatorit cu tramvaiul doar, poate inaite de ’89.

    Raspunde
  5. Cosmin

    Exact de tramvai are Resita nevoie in momentul de fata. Populatia este in scadere si ni se spune ca nu sunt bani de reabilitarea drumurilor .Cel mai mare proiect de pana acum este aleea de promenada de langa Barzava. In rest peomisiuni…

    Raspunde

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Reper24 nu îşi asumă răspunderea pentru comentarii, deoarece nu-i aparţin şi îşi rezervă dreptul de a interzice sau de a şterge comentariile care conţin: insulte, instigări la ură, la violenţă sau la acte ilegale, exprimări obscene/vulgare
Citiţi şi Politica Redacţiei