„Am promis populației că vom face drumuri și vom deschide turistic județul”

modelmic

Asigurarea unei legături rutiere între stațiunile Poiana Mărului și Muntele Mic reprezintă una din soluțiile găsite de administrația județeană cărășeană pentru dezvoltarea turismului în zonă. Un prim pas pentru realizarea proiectului a fost făcut în ultima ședință a forului județean, atunci când s-a votat intenția de preluare din domeniul public al statului și administrarea Romsilva în domeniul public al județului Caraș-Severin și administrarea Consiliului Județean a unui drum forestier deja existent între cele două stațiuni. „Am promis populației că vom face drumuri și vom deschide turistic județul”, le-a răspuns președintele Romeo Dunca, consilierilor județeni PSD și PRO România, care nu s-au arătat convinși de necesitatea acestui proiect de hotărâre.

Prioritatea pentru dezvoltarea turismului pe Muntele Mic o reprezintă  accesul, pentru că asta este în prezent  punctul vulnerabil. Încă din 2008, Romeo Dunca a investit într-un plan de acces  și a creionat trei căi de acces principale: una, clasică, pe care se vine și acum, un alt drum ar fi fost cel vechi de la Borlova, pe la Fântâna Voinii, până sus pe platou și o altă variantă, ar fi dinspre Poiana Mărului. Dacă aceste trei căi de acces vor fi dezvoltate și susținute financiar, sigur că această stațiune va exploda.

De la Poiana Mărului există o variantă de luat în seamă, pe Valea Șucu, pe drumul forestier și există discuții cu reprezentanții de la Direcția Silvică de a se trece drumul în administrarea Consiliului Județean, pentru a putea fi asfaltat, și atunci iată apare o bretea nouă, care rezolvă mult”, a explicat alpinistul Cornel Galescu, consilierul președintelui Dunca pe probleme de turism.

modelmic

Proiectul de hotărâre privind intenția de preluare a drumului forestier din administrarea Romsilva a stârnit vii discuții în forul județean. Consilierii PSD și PRO România, Ioan Crina și Flavius Nedelcea, nu s-au lăsat convinși de cuvintele președintelui Dunca cu privire la importanța deschiderii unui noi căi de acces spre Muntele Mic și la asfaltarea actualului drum forestier printr-un viitor proiect finanțat prin CNI.

Punem carul înaintea boilor. Nu se opune nimeni la așa ceva. Dar acum să mai luăm 23 de km de drum pe care trebuie să îl întreținem, să îl reparăm și așa mai departe, neștiind că avem asigurată finanțarea?”, s-a opus Ioan Crina susținut și de fostul coleg social-democrat Flavius Nedelcea, care afirma că în Caraș-Severin există multe alte drumuri care ar necesita reparații.

Spiritele s-au calmat după ce secretarul județului Darian Ciobanu a explicat că aprobarea proiectului nu înseamnă în mod automat preluarea drumului. Ulterior, dacă se ajunge la un acord cu Romsilva, trebuie o hotărâre de Guvern care să aprobe schimbarea administratorului, iar mai apoi proiectul va ajunge din nou pe masa consilierilor județeni și va trebui aprobat cu două treimi din voturi.

„Probabil că îl vom face peste vreo 5 ani, la cum merg lucrurile în România”, a concluzionat Romeo Dunca.

 

 

Karina TINCUL

Distribuie pe:

Stiri similare

4 Comentarii

  1. zero

    „Probabil că îl vom face peste vreo 5 ani, la cum merg lucrurile în România”, a concluzionat Romeo Dunca.

    Da’ … parcă există şi un jgheab de TAF de la poiana “Dacia” spre “Olteana”.
    Nu îl asfaltaţi? Poate deveni pârtie de bob :)

    Raspunde
  2. Johann Nicolescu

    “Presedintele” Muntelui Mic, de fapt doua lucruri conteaza numai doua investitii, blocul Popa-Dunca dincentrul Resitei si Muntele Mic, in rest exercitii de imagine cu elicopterul si distrugerea sanatatii si a vietii unor oameni din Caras-Severin. Si atat.

    Raspunde

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Reper24 nu îşi asumă răspunderea pentru comentarii, deoarece nu-i aparţin şi îşi rezervă dreptul de a interzice sau de a şterge comentariile care conţin: insulte, instigări la ură, la violenţă sau la acte ilegale, exprimări obscene/vulgare
Citiţi şi Politica Redacţiei