Războiul Dunca – Bejeriță s-a mutat pe uliță

a

În loc de utilaje, șantier în lucru, reparații absolut necesare și refacerea Drumului Județean 608 Teregova – Luncavița, avem parte de un interminabil război al declarațiilor, al adreselor, al atacurilor, al acuzelor, atât de o parte cât și de alta; o interminabilă luptă din care pierd în primul rând locuitorii județului și desigur turiștii, care dintr-un motiv sau altul sunt obligați să parcurgă această porțiune de drum afectată de ploi și alunecări de teren. Dar să facem o scurtă istorie a acestei lucrări:

Număr contract între Emiliano Vest și Direcția de Drumuri Județene Caraș-Severin  – 210 din 08.08.2020. Denumire contract: Înlăturarea efectelor calamitaților din perioada 12-25.06.2020, DJ 608 Teregova – Luncavița – limita UAT Mehadica – refaceri; Autorizația de construire nr 56 din 17.07.2020. Ordinul de începere al lucrărilor cu nr 5585 din 10.09.2020. Obligația prestării serviciilor – 45 de zile. Și aici mă opresc. Deci exista un contract între DDJ și Emiliano Vest SRL, un ordin de începere al lucrărilor, un termen de execuție, ba mai mult au exista și niște utilaje la fața locului, dar drumul rămâne în continuare surpat, iar circulația se face cu dificultate și cu riscuri, porțiunea rămasă riscând să se deterioreze oricând.

Iată ce spun cele două părți implicate în acest război, coborât din birouri pe ulițele satului românesc afectat de calamități:

Am primit la redacția Reper 24 un comunicat din partea firmei constructoare, în care reprezentanții companiei precizau: „Dorim să aducem la cunoștința publicului și sperăm a instituțiilor abilitate, abuzurile la care suntem supuși atât subscrisa, ca Societate dar și populația afectată de calamitați ce nu poate beneficia de implementarea proiectului din lipsa de răspuns și tergiversarea de către beneficiar a începerii lucrărilor. Dorim să informăm atât populația cât și partenerii contractuali și instituțiile abilitate asupra faptului că:

  1. Încă din data de 02.2021 Emiliano Vest a transmis propunerea proiectantului și pentru a facilita și securiza accesul, a început execuția unei variante de ocolire pentru a nu pune în pericol viața participanților la trafic și pentru a evita agravarea surpării, solicitând acordul Beneficiarului pentru execuția lucrărilor.
  2. La data de 11.02.2021 am solicitat din nou acordul pentru începerea lucrărilor, iar la data de 16.02.2021 am retras utilajele din șantier întrucât Beneficiarul NU ȘI-A DAT ACORDUL PENTRU EXECUȚIA LUCRĂRILOR.
  3. În data de 17.02.2021 am revenit cu o nouă solicitare și am transmis listele de cantități întocmite în urma Dispoziției de șantier, solicitând acordul Beneficiarului pentru execuția lucrărilor“

Perfect pertinente până aici solicitările firmei Emiliano Vest. Atâta doar că instituția contractantă a lucrărilor, respectiv Consiliul Județean Caraș-Severin vede lucrurile puțin diferit; nu cu mult, ci doar cu vreo 180 de grade. Am solicitat un punct de vedere președintelui Consiliului Județean Caraș-Severin, Romeo Dunca:

Eu ce pot să spun; să facă bine să înceapă lucrul dacă vor. Să-și ducă utilajele acolo și să-i dea bătaie; mai au o zi. Vi-am trimis o copie a unei adrese pe care le-am trimis-o și lor, în care se precizează că există un ordin de începere a lucrărilor dat încă din septembrie anul trecut. Ce alt ordin de începere a lucrărilor să le mai dau. Ei vor să le dau acum un alt ordin, după ce a expirat contractul existent. Contractul este expirat, garanția de execuție a lucrărilor este expirată, polița de asigurare expirată. Ei vor un alt ordin acuma să o luăm de la început. Eu nu pot să fac asta, pentru că implicit îmi asum un alt contract. Păi ce fac, le mai plătesc o dată lucrarea? Ei dacă vor să lucreze pot să o facă în baza ordinului de începere pe care l-am dat anul trecut. Nu i-a oprit nimeni; alt ordin nu le dau. Păi ce le spunem să înceapă de două ori aceeași lucrare? Ei cred că noi suntem niște tâmpiți. Să le dăm un alt ordin și pe urmă nu mai putem să le reziliem contractul, pentru că nu mai avem termen la noul ordin“, a concluzionat Romeo Dunca.

Președintele forului județean a anunțat încă din campania electorală că va tăia robinetele prin care s-au scurs, ani de zile, bani din bugetul Consiliului Județean și se pare că transpune în practică promisiunile din campanie. Este acest contract și această luptă între cei doi un robinet de sifonat banii Consiliului Județean sau doar o modalitate de a plăti polițe politice? Până situația se va lămuri situația, legătura rutieră dintre cele două localități Teregova și Luncavița se face pe un drum surpat pe un tronson în care trebuie să se circule cu prudență.

Așteptăm cu interes nu atât finalul acestei lupte, a acestui război coborât pe ulițele satului bănățean, cât remedierea acestui drum județean și reluarea circulației în condiții de siguranță.

 

Dan AGACHE

Distribuie pe:

Stiri similare

1 Comentariu

  1. Dinu

    Ordinul de începere al lucrărilor cu nr 5585 din 10.09.2020. Obligația prestării serviciilor – 45 de zile. Iar ei cer un alt ordin de incepere a lucrarilor in 11.02.2021. Intervalul 10.09.2020- 11.02.2021 inseamna 194 zile in care n-au facut nimic desi trebuiau sa termine in 45 zile. Contractul are clauze de penalizare pt. ne-executare? Luati-le banii si cautati pe altcineva sa faca treaba.

    Raspunde

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Reper24 nu îşi asumă răspunderea pentru comentarii, deoarece nu-i aparţin şi îşi rezervă dreptul de a interzice sau de a şterge comentariile care conţin: insulte, instigări la ură, la violenţă sau la acte ilegale, exprimări obscene/vulgare
Citiţi şi Politica Redacţiei