Reconversia funicularului din Reșița devine o certitudine! Banii vin prin ADR Vest!

fun

Printre proiectele de regenerare urbană pe care Primăria Reșița îl are în vizor este şi cel de reconversie a  funicularului, simbolul urbei, de unde s-a pornit istoria industriei reșiţene. Construit între anii 1963-1964, a fost achiziționat de administrația locală în 2018 pentru a deveni obiectiv turistic și de agrement.

Inițial administrația condusă de primarul Popa a depus un proiect pentru transformarea funicularului, prin Urban Innovative Actions, o inițiativă a Uniunii Europene care promovează proiecte-pilot pentru dezvoltare urbană durabilă, dar nu a fost obținută finanțarea. Ultima soluție găsită de primar, și care pare că devine o certitudine, este un proiect pe mobilitate urbană finanțat prin ADR Vest.

În discuțiile cu ADR, cu Sorin Maxim, am fost puși în situația să facem câteva fișe de proiecte pentru 2021 -2027 și avem promisiunea fermă că pe „Mobilitate urbană 2021-2027” se va finanța reconversia funicularului, cu pistă de biciclete în planul superior, cu promenadă în zona unde este plasa, actualmente, cu lifturi, cu elementele de distracție de care v-am mai povestit și anterior:  tiroliană, bungee jumping, parc de aventură și am răsuflat ușurați pentru că era un proiect destul de complex și de costisitor”, a precizat primarul Reșiței.

Proiectul, așa cum l-a prezentat edilul Popa, ajunge undeva la vreo 6 milioane de euro, din care 4 milioane de euro costă doar elementele de punere în siguranță a funicularului.

„Va trebui la fiecare stâlp să facem sub-turnări, adică vom decoperta, vom face armări și turnări ca să punem în ordine și pe partea orizontală de grinzi vom face niște contra-vântuiri suplimentare ca să nu avem probleme, să fim în regulă din punct de vedere seismic și de vânt. E un proiect care se va face cu siguranță!”, a mai declarat primarul Ioan Popa.

Funicularul din Reșița este o „mărturie” a sistemului de transport al calcarului, ingenios gândit, de la cariera de pe Valea Domanului. Este ca o punte de 3,5 km lungime, din care 700 m traversează oraşul, marcând cumva în aer hotarul dintre Reşiţa Montană  şi Reşiţa Română.

 

Lorena POENARU

 

Distribuie pe:

Stiri similare

6 Comentarii

  1. Maria Păcurarui

    Minciuni peste minciuni. Reșița este un oraș împuțit și plin de gropi. Domnule primar? Pai ce facem, orașul se inunda in nici 15 minute de plouat masiv și tu faci declarații de presă ca faci tu nu stiu ce bazaconii. Vezi-ti ma de ponton sau de biscuiti si nu mai minții lumea, înțeleg vin alegerile. Ba mai mult? Ai facut tu cateva lucrușoare bune pentru acest oraș, dar….. doar atât. Numai minciuni penibile.

    Raspunde
  2. Drăgoescu Cornel

    Dacă se finalizează acest proiect mun.Reșița o să fie primul oraș din RO.cu așa ceva.
    Și atunci să te ți,turiști să vadă “minunăția”
    Succes!

    Raspunde
  3. imoGen

    Reșița e plină de pensionari, de gropi, de mizerie, de țigani, devine mica Veneție la fiecare ploaie mai serioasă, iar moșierul șef preia exemplul colegului de la Timișoara: promenadă, lumini, tiroliană, bungee jumping etc..
    Mai lipsesc papagalii și palmierii.

    Amândurora li se potrivește sintagma:

    “Elect a clown, expect a circus!”

    Raspunde
  4. Snovak m

    Sunteți cel mai deștept primar pe care îl are Reșița și care nu la avut niciodată. Se vede și din avion ca Reșița se mișcă spre viitor cu bine. Și ma mir cum de a-ți răzbit în fata contrelor ce sau pus de unii ani la rand. Felicitări. Sa va ajute Dumnezeu sa terminați tot ce faceți ca primar

    Raspunde
    1. Sceptic

      L-ați umput de respect pe don Nelu :-)
      I-ați reconfirmat parerea lui despre sinele sau hiperaevaluat.

  5. Carmen Columb

    Domnule primar, felicitări pentru tot ce faceți in orașul Resita. In primul rând ma refer la “fata” noua a străzilor din Lunca Pomostului. Mai e cale lunga pana la final dar se întrevede ceva frumos. Ca arhitect însă, as avea câteva comentarii:
    1. Strada Grorge Enescu a fost redusă la un carosabil de o lățime de trei metri. Considerând posibilitatea unui accident, situații de urgenta, avarii de infrastructura, acest carosabil nu va fi suficient sa facă fata acestor eventuale intervenții. Strada ar trebui sa fie minim de 4,50-5,00metri ca sa poată evita un eventual blocaj.
    2. Trotuarele pe latura blocurilor 1,3,5, au fost ridicate cu 15-18cm de la cota 0,00 inițială. Acest lucru a creat o diferența între înălțimea trotuarelor și soclul blocurilor. Zona verde dintre cele doua, vor crea o sursa de infiltrații la subsolul blocurilor, având in vedere ca blocurile au ajuns la o cota mai joasa decât cea a trotuarelor.

    Multumesc

    Raspunde

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Reper24 nu îşi asumă răspunderea pentru comentarii, deoarece nu-i aparţin şi îşi rezervă dreptul de a interzice sau de a şterge comentariile care conţin: insulte, instigări la ură, la violenţă sau la acte ilegale, exprimări obscene/vulgare
Citiţi şi Politica Redacţiei