Reșița nu mai seamănă cu Bangladeshul! Popa o curăță de publicitate: „Există câteva trompete cărora am să le închid gura personal”

modelmic+editorial

Primarul Ioan Popa îi pune la zid pe agenții economici din oraș cu o serie de reguli temeinice în ceea ce privește amplasarea panourilor publicitare și a reclamelor de orice fel. Toate reclamele care fac ca orașul să arate de mâna  a treia vor fi date jos, anunță edilul-șef.

Acțiunea de identificarea a zonelor din oraș în care se face abuz de publicitate a fost demarată în urmă cu trei săptămâni și a fost una deosebit de ușoară până acum, având în vedere faptul că sunt foarte vizibile după ce antreprenorilor reșițeni și-au făcut de cap când a venit vorba de promovarea lor.

„Este un demers pe care îl facem deja de trei săptămâni dar este gândit de mai multă vreme. Am făcut un nou regulament de publicitate stradală care a fost supus dezbaterii publice. Acest regulament este o măsură impusă de legislație și am fost obligați să ținem cont de el. La Reșița era necesar acest demers mai mult decât în orice alte părți.

Orașul este plin de reclame. Există companii mari care se folosesc de necunoașterea, de naivitatea multor antreprenori de talie mică și le spun că dacă nu au bani să își facă o firmă luminoasă o fac ei pe costul lor, și atunci pun panoul respectiv dar îl tapetează cu brandul lor. Asta este reclamă mascată, oameni buni, și nu mai ține decât în Bangladesh și în țările de mâna a treia, nu au ce să caute într-o țară civilizată.

Trebuie să rezolvăm această problemă. În afară de asta, avem cazuri de case în zone centrale care sunt tapetate complet cu reclame. Este degradant pentru acest oraș. Majoritatea reclamelor care împânzesc clădirile sunt ale unor firme care poate nu mai au activitate de multă vreme. N-am fost întrebați nici când le-au montat, nici dacă trebuie să le dea jos.

Sunt peste 5000 de astfel de cazuri în oraș, vreți să ne ducem spre civilizație sau vreți să rămânem aici? Asta este întrebarea la care trebuie să răspundem”, explică primarul Ioan Popa.

Dincolo de haosul la care s-a ajuns din punct de vedere estetic, cel mai grav este faptul că marea majortate a acestor reclame au fost montate fără autorizație. Mai exact, din cele peste 5000 de panouri publicitare identificate până acum ca fiiind montate în ultimii 7 ani, doar 163 sunt autorizate, informează Primăria Reșița.

Unii antreprenori sunt scandalizați! Popa le închide gura

Acțiunile demarate în ultimele săptămâni la nivel de oraș, de a-i conștientiza pe agenții economici că trebuie să își dea jos reclamele și să le avizeze nu au implicat și sancțiuni, spune primarul Popa. Edilul-șef explică faptul că scopul Primăriei este acela de a scăpa orașul de haosul estetic dar și de pericolele la care sunt expuși cetățenii, nu de a da amenzi.

Cu toate acestea, nu s-a găsit înțelegere peste tot, mai spune Popa, mulți dintre agenții economici vizați fiind de-a dreptul scandalizați de situație.

„Știu că îi doare pe mulți o astfel de decizie dar cel mai mult doare prostia și lipsa de informare. Dacă vrei să te informezi, atunci afli ce e bine și ce nu. Există unele trompete în acest oraș care se scandalizează. Din fericire sunt puține astfel de voci din miile de antreprenori din oraș care știu să fie tăcuți, care nu zic nimic pentru că știu că m-am chinuit pentru ei, pentru a le aduce cel mai mic impozit din țară.

Trebuie să schimbăm orașul acesta fără circ. Există aceste trompete cărora am să le închid gura personal”, a adăugat primarul Ioan Popa.

Potrivit autorităților locale, de acum înainte reclamele și panourile publicitare vor fi amplasate doar pe atic, aliniate. De asemenea, doar 25 la sută din vitrină va putea fi ocupată cu materiale publicitare, toate acestea având nevoie de autorizație pentru a fi montate.

Mai mult, în cazul imobilelor în care funcționează mai mulți agenți economici, nu se va mai permite împânzirea fațadelor cu publicitate.

„În clădirile publice care au chiriași în ele vom aplica ceea ce se practică în toată lumea civilizată, inclusiv la noi în țară și inclusiv la noi în oraș. În fața clădirii se pune un panou mare pe care este menționată fiecare firmă care își desfășoara activitatea acolo, nu-și va mai monta fiecare reclama pe fațadă”, a adăugat Ioan Popa.

Alexandra JURCA

Stiri similare

8 Comentarii

  1. Cornel

    Tot rămînem în Bagadles in orce loc unde te duci nu exista un WC lumea care vine din afara orasului te intreaba de WC si eu simplu spun le primărie la popa sau după copaci aici in centru

    Raspunde
    1. Petru

      Poate o data cand sunteti in plimbare intrati la WC-ul public din spate de la Nera sau la cel din Parcul Tricolorului de langa “patinuar”. Astea sunt la vedere …

  2. Gogu

    Resita arata ca Bangladeshul, vedeti cotetul lui Popa din centrul Resitei.
    Autoritatile cu competente in domeniul constructiilor de ce nu iau nicio masura impotriva lui.
    Asta e disperat dupa bani.
    Apropo, sa se verifice cineva (poate DNA -ul) cum a angajat Popa toate pitipoancele alea de la Urbanism, care nu au habar de administratie si de urbanism, ele executa ordinele fara sa gandeasca.

    Raspunde
  3. tibi

    … intre timp, pe trotuarele orasului condus de Popa, la 300 de metri de Primaria Resita, nu pot trece doua persoane in acelasi timp deoarece masinile parcate blocheaza accesul pietonilor…

    Poate merge Popa personal sa le inchida gura si celor care parcheaza in fata la Garanti Bank – Catena, pe Caragiale. Mai e si parcarea CASE, acolo pietonii folosesc carosabilul ca nu au loc de masinile parcate aiurea… inclusiv cea a marelui jurnalist Stanciu…

    Raspunde
    1. Cornel

      Pe strada G.A. Petculescu … si cred ca in multe alte locuri nu se poate merge pe trotuar la fel din cauza masinilor parcate :(

  4. zero

    Edilul-șef explică faptul că scopul Primăriei este acela de a scăpa orașul de haosul estetic dar și de pericolele la care sunt expuși cetățenii, nu de a da amenzi. – minte cu nerusinare!
    Iata scopul:
    “În fața clădirii se pune un panou mare pe care este menționată fiecare firmă care își desfășoara activitatea acolo, nu-și va mai monta fiecare reclama pe fațadă”, a adăugat Ioan Popa.
    Evident ca vrea sa strice tot ce poate doar ca sa jefuiasca iar cetatenii (persoane fizice sau juridice) de niste “taitei” – prin taxe de autorizatii, chirii de panouri publicitare, etc.
    A mai fost unul pe nume Nero, care a dat foc Romei pentru… “investitii”.
    A ramas celebru in istorie doar ca… nebun!

    Raspunde
  5. Rică

    Asta da declarație de primar ! Dă-le frate-n gură la trompete ! Mi- e și lehamite ….. mi-e și rușine . Cu ce au greșit oare reșițenii ?

    Raspunde
  6. Valiugeanul

    Recomand si primarului de la Valiug sa ia aceleasi masuri ca si la Resita. Sunt curios cat a colectat primaria Valiug din taxe pt. reclame si cota de impozit pe venit de la angajatii de la Casa Baraj.
    Acum vreo 2000 de ani a zis cineva …. ca cine n-a gresit sa arunce primul piatra!

    Raspunde

Lasa un raspuns lui zero Anuleaza raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Reper24 nu îşi asumă răspunderea pentru comentarii, deoarece nu-i aparţin şi îşi rezervă dreptul de a interzice sau de a şterge comentariile care conţin: insulte, instigări la ură, la violenţă sau la acte ilegale, exprimări obscene/vulgare
Citiţi şi Politica Redacţiei