Șoferul de pe ambulanță, decedat duminică, nu figura pe graficul de lucru al instituției! Ieșise din tură la ora 19.00!

modelmic

Duminică noaptea a avut loc un accident rutier soldat cu moartea celor doi șoferi din autovehiculele implicate. Este vorba despre o ambulanță de la Serviciul Județean de Ambulanță Caraș-Severin și un autoturism marca Peugeot.

Conform comunicatului remis presei de către Cecilia Dăneț, purtător de cuvânt în cadrul Inspectoratului Județean de Poliție Caraș-Severin, vinovat de producerea accidentului ar fi fost conducătorul autoturismului Peugeot, un cetățean sârb în vârstă de 61 de ani, care: „La km 442+900 m, în afara localității Bucoșnița, într-o curbă ușoară la dreapta, […] nu ar fi adaptat viteza la condițiile de drum, carosabilul fiind umed, și a pătruns parțial pe contrasens, unde a intrat în coliziune cu partea stângă cu o ambulanță condusă regulamentar din sens opus”. În urma coliziunii, ambii șoferi au decedat. Din informațiile primite de la fața locului, imediat după accident, o parte din martori au spus că autospeciala de la ambulanță circula cu viteză destul de mare și s-ar fi aflat în depășire. Nu vrem să punem la îndoială comunicatul poliției și suntem convinși de faptul că această concluzie a IPJ din comunicatul de presă este una profesionistă și fără dubii.

Numai că, în această dimineață a zilei de luni, publicația noastră a intrat în posesia unei informații ce schimbă oarecum datele problemei. Conform documentului primit la redacție, mai precis a graficului de lucru al asistenților și șoferilor de pe ambulanță, șoferul care a condus autospeciala de ambulanță duminică, în jurul orei 21.10, nu trebuia să fie de serviciu. Mai ales, că acesta fusese în tura de dimineața, adică de la ora 07.00 și până la ora 19.00. Din informațiile obținute de la persoane din interiorul instituției (n. red. Serviciul Județean de Ambulanță Caraș-Severin), care au dorit să-și păstreze anonimatul, astfel de practici sunt frecvente. Șoferii de pe autospecialele de ambulanță, precum și personalul medico-sanitar sunt nevoiți să lucreze uneori chiar 24, 36 de ore încontinuu. Mai mult, documentul în posesia căruia am intrat, a dispărut! În locul lui a apărut un alt grafic, modificat. Vinovat de aceste aspecte ar fi, conform surselor noastre, managerul Serviciului Județean de Ambulanță Caraș-Severin, dr. Daniela Popescu.

grafic ambulanta

Conform informațiilor obținute de la sursele din interiorul instituției, astfel de practici par a fi frecvente. De fiecare dată, când apar probleme pe ture, managerul Popescu schimbă planificarea din graficul inițial. Astfel de practici, ca cel din cazul șoferului de pe ambulanță, decedat duminică seara, sunt de notorietate. Dacă șoferul Balaci, care a rămas să facă tura unui coleg, cu știința conducerii Serviciului Județean de Ambulanță Caraș-Severin și a decedat duminică seara, a fost obosit după 14 ore de muncă și nu a mai putut reacționa într-un mod în care să poată evita tragedia petrecută în seara zilei de 23 iulie? Nu încercăm să contrazicem cauzele oficiale ale accidentului, însă, cu siguranță, oboseala putea să-și pună amprenta asupra reacțiilor șoferului decedat.

Contactată telefonic, managerul Serviciului de Ambulantă Caraș-Severin, Daniela Popescu, neagă acuzațiile aduse de sursele care ne-au dat informația inițială. Aceasta spune că șoferul Balaci era încă în tura în momentul în care a venit solicitarea pe serviciul de urgentă 112, deoarece cel care intra in tura de noapte întârzia doua ore. Conform regulamentului de ordine interioară, cel care trebuia sa iasă din tura, adică Balaci, șoferul decedat, nu putea să predea ambulantă pana nu ii venea înlocuitorul.

“Noi aveam un protocol pe care trebuie sa-l respectam. Acuzațiile aduse sunt de la aceeași persoana care mă tot reclama pe la diverse instituții. Totul poate fi verificat de pe foile de parcurs precum și din graficul planificărilor pe luna iunie. Șoferul ce urma să intre în tură a anunțat că întârzie doua ore, timp în care am primit solicitarea de intervenție”, a declarat, pentru Reper24, managerul Daniela Popescu.

Din verificările făcute de către noi, în urma confruntării graficului primit de la sursa noastră și graficul trimis de managerul Popescu, observăm că apar modificări pe grafic, respectiv la asistentul șef iar ultimul grafic este semnat.

grafic

 

Sergiu TABAN

Distribuie pe:

Stiri similare

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Reper24 nu îşi asumă răspunderea pentru comentarii, deoarece nu-i aparţin şi îşi rezervă dreptul de a interzice sau de a şterge comentariile care conţin: insulte, instigări la ură, la violenţă sau la acte ilegale, exprimări obscene/vulgare
Citiţi şi Politica Redacţiei