Sorin Maxim: „Reșița pare oarecum împietrită în timp”! Care este proiectul care va schimba total faţa oraşului?

modelmic

Proiectul de reintroducere al tramvaiului în Reșița va schimba total fața orașului, este de părere directorul Agenției de Dezvoltare Regională Vest, Sorin Maxim. Cel mai consistent proiect semnat de ADR cu Primăria Reșița, atât din punct de vedere al valorii, şi din punct de vedere al complexităţii, va schimba, din multe puncte de vedere, calitatea vieţii în municipiu, consideră Maxim, care vede Reșița în acest moment ca pe un oraș împietrit în timp, căruia proiectul gândit de administrația locală îi va da un impuls în direcția cea bună.

Acest sistem de transport integrat, care presupune mai multe tipuri de transport – tramvai, biciclete, zonă pietonală şi de autobuze electrice, acolo unde nu este tramvai, va schimba total faţa oraşului. Şi cred că oraşul are mare nevoie de acest lucru. În primul rând are nevoie să dea un impuls de încredere că cineva se gândeşte la dezvoltarea lui pentru următorii ani. Pentru că, în acest moment, pare oarecum împietrit în timp şi, din păcate, toate aceste relicve ale anilor trecuţi au rămas oarecum neatinse şi, parcă, de netrecut.

Cred că acest complex de proiecte care va fi finanţat va da acest prim impuls şi va da încredere investitorilor, care cu siguranţă vor avea ca primă opţiune Reşiţa pentru investiţii, dat fiind faptul că aceste lucruri contează în ergonomia unei decizii a unei companii care se va localiza aici”, a precizat Maxim, prezent săptămâna aceasta la Reșița pentru a semna contractul de finanțare pentru proiectul „Modernizarea transportului public electric și amenajarea infrastructurii de transport nemotorizat în municipiul Reșița – faza 1”.

Prin acest proiect se dorește implementarea unui pachet integrat de investiții în mobilitatea urbană, prin reintroducerea transportului public nemotorizat cu tramvaiul la Reșița, realizarea infrastructurii aferente de rulare, modernizarea stațiilor de transport, a spațiilor publice, a zonelor pietonale și a celor verzi – linie cale de tramvai înierbată, amenajarea depoului, cu hala de garare, spații administrative și de mentenanță/ reparații.

Deci nu scoatem doar dalele și punem alte linii, să fie clar. Se va reabilita întreaga zonă colaterală zonei de tramvai, în speță, spațiile verzi, zone pietonale, zone de rulare pentru autoturisme și bineînțeles piste de biciclete. Deci este un proiect foarte complex și asta este etapa întâi care va fi din Govândari, de la Kaufland până la intrarea în Luncă, după aceea va fi etapa a două care va fi până în Muncitoresc. Mai este un alt proiect care va fi o achiziție complexă și mare de tramvaie ultramoderne care vor avea toate serviciile integrate, inclusiv aer condiționat și sistem integrat de tichetare și urmează un al patrulea proiect care va finanța o parte din ceea ce înseamnă bulevardul de pe Calea Timișoarei, plus achiziția unor autobuze electrice care vor deservi zonele adiacente care nu sunt acoperite de tramvai.Deci va fi un sistem complet nou, modern, de ultimă generație”, a mai adăugat Maxim.

 

Citește și Popa face bilanțul: 26 de proiecte în valoare de 103 milioane de euro, depuse la ADR Vest!

 

Karina TINCUL

Stiri similare

4 Comentarii

  1. Dani

    Pe cine să mai care acest tramvai? Pe pensionarii de la o farmacie la alta! Sau pe tinerii de prin vechiul regat pe care Nelu – primarul (ne) providențial a promis că îi tot aduce dar nu au mai ajuns… (Sic!) La traficul cu mașini nu v-ați gândit sau poate ați uitat.

    Raspunde
  2. Johannis Nicolescu

    Prea multe vorbe, prea multe bl-bla-uri si prea putine fapte sau deloc. Sa lase faptele sa vorbeasca si dl. Sorin Maxim si dl Nelu Popa, ca de vorbe goale ne este plin podul si ne-am saturat. Unde sunt investitorii, d-le primar, care sa ofere salarii, cel putin, decente ? Unde ? Cand ajunge si Resita in secolul 21 ? Ca acuma suntem in secolul 19.

    Raspunde
  3. zero

    Se va reabilita întreaga zonă colaterală zonei de tramvai, în speță, spațiile verzi … un proiect foarte complex … ”, a mai adăugat Maxim.

    Obiectul în speţă: spaţiile verzi.
    Proiect foarte complex, la nivel de fir de iarbă. Nu ar fi doar o vehiculare de bani europeeni, cât mai mulţi (spre comisioane, “licitaţii” şi “achiziţii” ţintite).
    Combinat cu ceva cai verzi pe pereţi (în artă stradală), asta s-ar numi … “transport integrat”.
    Nu derivat.
    Deşi e vizibil derivată (parţială) din proiectul vechii linii de tramvai.
    Aşa că “se” pretinde că s-a (re)inventat coada (integrată) la prună.
    Doar că lipseşte pruna.

    Raspunde
  4. Dan

    Ar fi bine sa includa si multe parcari proiectul asta, probabil sunt piedici majore legate de bani in a face si in centrul vechi, langa primarie, faculatate peste barzava,ce s-a facut in valea domanului, adica sa se acopere barzava, aici in centru, pentru a avea parcari. Probabil costa mult, dar la afluxul de masini care or sa existe in viitorul apropiat trebuie facute locuri de parcare in centru.

    Raspunde

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Reper24 nu îşi asumă răspunderea pentru comentarii, deoarece nu-i aparţin şi îşi rezervă dreptul de a interzice sau de a şterge comentariile care conţin: insulte, instigări la ură, la violenţă sau la acte ilegale, exprimări obscene/vulgare
Citiţi şi Politica Redacţiei