Teoria ca teoria, dar ce facem cu practica?

a

Stagiile de pregătire practică pentru elevii din învățământul liceal tehnologic, postliceal, profesional și profesional dual se desfășoară cu prezența fizică a elevilor, cu respectarea procedurilor privind măsurile de protecție instituite de către entitățile organizatoare de stagii de pregătire practică și prevederile prezentului ordin, indiferent de scenariul epidemiologic” se precizează în ordinul comun al Ministerul Sănătății și cel al Educației.

Pentru buna desfășurare a activității practice sunt recomandate o serie de măsuri menite să prevină extinderea îmbolnăvirilor și siguranța cursanților. Despre toate acestea purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Școlar Județean Caraș-Severin Ion Chiosa a afirmat: „Instruirea practică a elevilor la operatorul economic se organizează conform reglementărilor proprii ale acestuia; atelierele din cadrul liceelor profesionale vor fi organizate astfel încât să fie menținută distanțarea fizică și să nu fie partajate posturile de lucru; va fi limitată la minimum utilizarea de materiale didactice de către mai mulți elevi. Vor fi prevăzute modalități de dezinfectare adaptate; vor fi organizate activități individuale, pentru a evita schimbul de materiale“.

„Materialele didactice vor fi curățate și dezinfectate după utilizare; atunci când grupe diferite de elevi se succed în ateliere, vor fi realizate curățenia și dezinfecția suprafețelor, echipamentelor și a materialelor cu care elevii intră în contact, după fiecare grupă de elevi; se va asigura aerisirea spațiilor timp de minimum 10 minute la fiecare oră; la finalul orelor vor fi curățate ușile, dezinfectate podelele, băncile, scaunele, mobilierul, materialele pedagogice și echipamentele de lucru utilizate de elevi. Prin urmare, planificarea stagiilor de pregătire practică trebuie să fie realizată astfel încât să se asigure prezența fizică a elevilor la aceste activități, indiferent de scenariul epidemiologic“, a mai precizat profesor Ion Chiosa.

Directorului unității îi revine responsabilitatea de a monitoriza și consilia modul de desfășurare a orelor de instruire practică săptămânală, în funcție de scenariul epidemiologic în care se află unitatea de învățământ, precum și utilizarea platformelor dedicate activității de predare-învățare–evaluare (portofoliul cadrului didactic și al elevului, existente pe platforma Google Classroom).

Sursă foto:pandurul.ro

 

Dan AGACHE

Distribuie pe:

Stiri similare

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Reper24 nu îşi asumă răspunderea pentru comentarii, deoarece nu-i aparţin şi îşi rezervă dreptul de a interzice sau de a şterge comentariile care conţin: insulte, instigări la ură, la violenţă sau la acte ilegale, exprimări obscene/vulgare
Citiţi şi Politica Redacţiei