Ce presupun cele trei faze ale proiectului tramvai? Totul despre cel mai ambițios plan al administrației locale!

modelmic

Primăria Reșița a reușit să obțină zilele trecute încă o finanțare de peste 90 de milioane de lei pe capitolul mobilitate urbană sau altfel spus pentru faza a treia a proiectului de reintroducere a tramvaiului. Și cum nu puțini se întreabă ce se va face cu toți acești bani (și primele două faze au valori similar), reamintim că proiectul pus la punct de administrația reșițeană este unul extrem de complex, care nu se limitează la schimbarea căii de rulare din oraș și la achiziționarea de tramvaie.

Ce se dorește la Reșița este implementarea unui pachet integrat de investiții în mobilitatea urbană, prin reintroducerea transportului public nemotorizat cu tramvaiul, realizarea infrastructurii aferente de rulare, modernizarea stațiilor de transport, a spațiilor publice, a zonelor pietonale și a celor verzi – linie cale de tramvai înierbată, amenajarea depoului, cu hala de garare, spații administrative și de mentenanță/ reparații etc.

Iată ce presupun, în detaliu, cele trei faze ale proiectului:

Faza 1:

  • realizarea căii de rulare pe traseul Bd. Republicii – Calea Caransebeșului – Calea Timișoarei, până la intrarea pe Bd. Revoluția din Decembrie. Investiția va acoperi și parte din Aleea Crizantemelor, precum și terenul depoului de tramvaie, situat pe Bd. Republicii.
  • un depou reabilitat și extins (cu o hală pentru reparații și ateliere având o suprafață construită totală de 1.965 mp, hală pentru vopsitorie și spălătorie – 478,50 mp și hală pentru gararea tramvaielor – 2.400,05 mp),
  • 7 staţii de transport public construite/ modernizate/ reabilitate,
  • 143 mp platformă cale de rulare tramvai modernizată și 21.047 mp de spațiu verde – înierbarea liniei cale.
  • reabilitarea și modernizarea suprastructurii Podului Triaj, utilizat de tramvaie, în lungime de 228 metri.

48388960_745733309120102_7804610748323201024_n

 

48085538_745733349120098_4632387400016855040_n

Faza 2:

  • intervenții pe tronsonul de la Bulevardul Republicii, până la intersecția cu Bulevardul Muncii – strada Făgăraș și până la Piața Republicii, în cartierul Muncitoresc, plus zonele de acces către străzile laterale.
  • modernizarea căii de rulare a tramvaielor (infrastructură, suprastructură, aparate de cale, linii de depouri, rețea fir, substații de redresare etc.), în lungime de 9,363 kilometri, și se vor construi/ moderniza 9 stații de transport pentru călători. Linia cale de tramvai va fi înierbată – va rezulta o suprafață de 15.821 metri pătrați de spațiu verde, iar în zonă vor fi plantați 341 de arbori.
  • modernizarea zonei pietonale Aleea Ineu.
  • modernizarea infrastructurii rutiere pe 8,37 km (carosabil, trotuare, borduri, bolarzi etc.) și reabilitarea integrală a structurii podurilor Doman și Libertății, care vor avea o linie dedicată transportului public și autovehiculelor de intervenție.
  • amenajarea de piste pentru bicicliști, trasee în lungime de 5,13 km.

43201690_707267492966684_3304366147540877312_n

43193415_707267422966691_2110006287361114112_n

Faza 3:

  • achiziționarea a 10 autobuze electrice.
  • Implementarea de sisteme de management al traficului şi de e-ticketing.
  • Realizarea a două terminale intermodale în zona Muncitoresc: o stație de capăt de tramvai – terminal pentru traseul de tramvai şi o stație de capăt de autobuze, cu 5 peroane – terminal pentru traseul de autobuz (două clădiri P+1 cu design simetric, cu facilitați pentru spații de așteptare, pentru vânzarea tichetelor de călătorie și informații, grupuri sanitare, stații de încărcare rapidă pentru autobuze).
  • implementarea unui sistem de bike-sharing în municipiu.
  • Amenajarea unei parcări tip „park-and-ride” cu 36 de locuri pe strada Castanilor, care va fi reabilitată și reconfigurată (carosabil, trotuare, piste de biciclete) şi 42 de stații de autobuz și tramvai dotate cu suprastructuri de protejare a călătorilor, prize USB pentru încărcarea dispozitivelor mobile, iluminat LED şi panouri LED de informare.
  • Punerea la punct a unui sistem integrat de management al traficului și de supraveghere video – vor fi semaforizate toate intersecțiile de pe traseul liniei de tramvai, se vor amenaja 24 de intersecții şi se vor monta 31 de camere de supraveghere a traficului.
  • Construirea unui garaj pentru autobuzele electrice, cu 12 stații de alimentare, spații administrative și de monitorizare (dispecerat, centru de comandă pentru managementul traficului), echipamente pentru spălat și mentenanță etc.
  • De-a lungul traseului de tramvai se vor amplasa 110 bănci, 78 de coșuri de gunoi și 55 de rasteluri pentru biciclete.
  • Pentru sistemul de bike-sharing / bike rental, vor fi amenajate 6 stații de închiriere care vor asigura 72 de locuri pentru biciclete şi vor fi achiziţionate 60 de biciclete.
  • Reabilitarea străzilor Calea Timișoarei și Bârzăviței, cu prioritizarea transportului public, amenajarea de piste pentru biciclete, modernizarea trotuarelor, reconfigurarea/ amenajarea aliniamentelor de spatii verzi și nouă stații de transport.

50016806_763431490683617_3290300490423730176_n

49938113_763431597350273_2400208122221166592_n

49898341_763431494016950_4622326181427937280_n

Așteptăm acum derularea licitațiilor pentru toate lucrările pe care le presupune acest amplu proiect, care odată implementat cu siguranță va aduce un suflu nou municipiului de pe Bârzava.

În ceea ce privește achiziționarea celor 13 tramvaie pentru municipiul Reșița, aceasta se va face de către Ministerul Dezvoltării, la licitația derulată de către minister, prezentându-se un singur ofertant, firma turcească Durmazlar.

 

Karina TINCUL

Distribuie pe:

Stiri similare

10 Comentarii

  1. Garaj Dumitru

    Traiasca conducatorul!(vatmanul)
    Va iubesc!Cea mai tare primarie!Traiasca Resita!Ave Katanga!Forzza Mociur!

    Raspunde
  2. zero

    “Faza 3:
    achiziționarea a 10 autobuze electrice.”

    Şi ceva trotinete electrice.
    Este rapid, curat şi muult mai ieftin.
    Poate şi ceva scaune electrice .
    Că va fi nevoie :)

    Raspunde
    1. Dani

      Domnule zero… din cate se pare, aveti ceva personal cu domnul primar sau cu partidul din care face parte acesta. Daca aceste proiecte ar fi fost lansate de catre alta persoana, nu cred ca a-ti mai comenta atat de vehement. Eu unu chiar nu va inteleg. Ceilalti primari ce au facut? Daca nu ma insel, ultimii 2 au facut puscarie…ar trebui sa ingropati “securea razboiului”. Poate vi se pare cunoscut citatul : “Dezbina si cucereste”.. din cauza asta nu se face nimic in tara asta…din cauza faptului ca sunt oameni care dezbina, in loc sa isi puna mintea la contributie pentru a realiza un lucru bun. Trebuie unitate indiferent de culoare politica. Ma intelegeti? Nu vreau sa va jignesc…dar parerea mea este ca daca nu ar mai fi atata concurenta intre noi ca si oameni, sau intre partide si daca ne-am uni creierele, lasand la o parte culoarea politica din care facem parte si multe altele, poate ATUNCI ROMANIA (RESITA) s-ar schimba in bine. Lipsa unitatii intre politicieni si lipsa de exeperienta + urmarirea de scopuri personale au dus la distrugerea noastra ca si natiune. Acum ca sunt unii oameni care incearca sa dea un suflu nou acestui oras, in loc sa ii sustinem, noi aruncam cu pietre in ei. Nu mi se pare corect. Nimeni nu e perfect! Unii vor sa zideasca, altii sa darame! Sper sa intelegi mesajul meu si sper sa intelegeti ca prin acest mesaj nu vreau sa va jignesc, ci din contra. Daca totusi considerati ca v-am jignit, imi cer iertare anticipat. Multa sanatate!

    2. zero

      @Dani
      Stimate domn, realitatea ar fi taman invers decât în percepţia dvs.
      Tăiţelu’ & haita (partidul “flămând” din care acesta pretinde că ar face acum parte) are ceva personal cu toţi cei care nu sunt membri (cotizanţi) ai propriei haite de mafioţi.
      Nu ca nu ar exista “uscături” şi prin alte partide, sunt.
      Însuşi Vela a declarat că exclude orice colaborare cu PSD, cel puţin în CS.
      Bingo?
      Iar dacă noţiunea de “neam de traistă” vă poate sugera câte ceva ca şi comportament şi lipsă de principii, nu vă miraţi de comportamentul pretins “politic” al unora sau altora, puşi pe căpătuială rapidă prin amendarea şi taxarea cetăţenilor. În realitate sunt doar avenituri asupritoare, potenţial “binefăcătoare” la alţii cât lupul la stână.
      Plus vizibilă atitudine de sfidare, distanţare şi bătaie de joc sistematică faţă de cetăţeni.
      Aveţi dreptate că unii vor să zidească, alţii să dărâme.
      Cei ca tăiţelu’ & vor mai întâi să dărâme cam tot ce au zidit (construit) alţii, sub pretextul că nu ar avea pe unde să construiască sau că “reabilitează”. Vezi instalaţii, garaje, persoane, funcţii cheie şi alte multiple ţinte incomode “dărâmate”.
      Sub felurite făţărnicii, minciuni, promisiuni, pretexte sau abureli de interese cu “logică justificativă”, pentru naivi.
      Cât despre primarii (PSD?) pe care penelupus i-a “luxat” anterior pentru a accede la putere, vă reamintesc că “monstruoasa coaliţie” în frunte cu liberalii de temelie l-a “luxat” (la 4 a.m.) şi pe prinţul Cuza, doar că pe acesta l-au scos din ţară discret a doua zi şi nu a făcut puşcărie cu sprijinul MAI, ca în ziua de azi.
      Şi eu vă rog să mă iertaţi dacă am citit pe undeva o lege prin care păcatul împotriva duhului adevărului (duhului sfânt) nu se poate ierta nici viaţa asta, nici în viaţa viitoare. Poate acum înţelegeţi …
      Apropo de … : sub conducere “liberală” li s-a cerut cumva părinţilor să semneze pe liste “abdicarea” copiilor de la şcoală? Parcă am mai văzut pe undeva “filmul” ăsta “patriotic”.
      Şi mă abţin de la orice unire cu aşa “creiere” (perverse).
      În rest, multă sănătate şi lumină şi dvs.!
      (Nu din cea distribuită de miliţieni.)

    3. CG

      Bravo, zero! Un răspuns extrem de bine punctat și argumentat. Ești fan reper24 :) te observ des pe-aici! Ține-o tot așa, bravo!

  3. Mihai

    Ca de obicei romanul nu a fost niciodata optimist, doar se vaicareste, isi plange de mila sau cauta motive de a invinui pe ceva.
    Resitenii ar trebui sa ii multumeasca zilnic acestui domn primar care chiar isi doreste impreuna cu echipa lui sa scoata acest oras din saracie. Nu contraza din ce partid face parte, important este ca nu se lauda ca alti primari ca face, el chiar face pt orasul vostru. Toate se fac prin contribuirea si a cetateniilor prin aprecierea investitiilor si etica lor de cetateni. In 30 de ani ati avuti primari care au deteriorat acest oras. Toate aceste investitii necesita timp si rabdare dar si prin respectul cetateniilor de a aprecia ce se face in oras, ca pana la urma cam 50% din taxe si impozite voastre se directioneaza catre aceste investitii.
    Respect il am fata de d-l vostru primar.

    Raspunde
  4. Costa

    Pentru cei doi “aparatori”ai primarului :
    1.Opriti-va cu politica,pentru ca nimanui nu ii pasa de culoarea politica a primarului(aproape toti sunt traseisti)
    2 Nu zice nimeni ca ceea ce a facut Nelu Popa in Resita este rau !
    DAR !
    Va dau un exemplu,stau pe strada Carpati din Resita de 30 de ani ,strada distrusa de ISPA si trag zilnic in piept praf de zgura si imi rup masina in gropile de pe strada desi,urmare a cresterii cu 50 % a impozitului auto de anul trecut,am ajuns ca familia mea sa plateasca 4.000 lei impozit auto pe masinile aflate in proprietate !
    Vreau si eu un raspuns de la voi,si anume ,cum e normal ?
    Sa tot refaci strazi care au fost asfaltate pana acum sau sa repari si sa asfaltezi strazile ce nu au avut niciodata asflat ,strazi aflate intr-un municipiu resedinta de judet ???
    Resita nu inseamna doar centru si Lunca sau Govandari…Resita inseamna si Muncitoresc,si periferia apartine Resitei !
    Stim ca de la blocuri obtineti mai multe voturi dar si noi cei de la case platim impozite !

    Raspunde
    1. CG

      Bine punctat! În toate orașele este așa dar de Reșița pe care o iubesc sufăr parcă și mai mult când văd că periferiile (sau între arterele principale e jale). Zona de la Poliție, între blocuri, parcă e bombardată! Inclusiv trotuarele! Dacă mergi pe unul cât e de lung, rămâi fără tocuri la pantofi!
      Să se facă, e foarte bine dar ar trebui îndreptată atenția și spre zonele marginalizate.

  5. Mihai

    Apropo ce cel care se plang degeaba.
    Sunt de accord cu primarul vostru dl Popa sa incurajeze transportul in comun, pentru a elimina emisiile de carbon si poluarea orasului. Toate aceste proiect initiate de catre primar duresza csm 4 ani,inportant este ca isi va shimba fata orasuli in bine.
    Primarul vostru a trebuit pana in 2 ani sa deratizeze acei incompatibil din institutii, apoi sa isi formeze o echipa de tineri cu ambitie si initiative pentru a scoate orasul din putrefactie si saracie. Dragi cetateni doar prin rabdare, ambitie, contributie, implicarea directa sau indirecta prin apreciere si respectarea si punerea in valoare a resurselor voastre va ridicati.
    Ca de criticat toti stiu si sa isi planga de mila si stagneaza in saracie si minzerie.
    Bafta si sanatate va doresc la toti cetatenilor din Resita.

    Raspunde

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Reper24 nu îşi asumă răspunderea pentru comentarii, deoarece nu-i aparţin şi îşi rezervă dreptul de a interzice sau de a şterge comentariile care conţin: insulte, instigări la ură, la violenţă sau la acte ilegale, exprimări obscene/vulgare
Citiţi şi Politica Redacţiei