Inspectoratul Teritorial al Poliției de Frontiră Timișoara se așteaptă, zilele acestea, la o creștere semnificativă a traficului în punctele de trecere a frontierei, în special la granița cu Ungaria. Drept urmare, au fost luate o serie de măsuri pentru asigurarea unui control operativ.
Minivacanța de Sfânta Maria reprezintă și anul acesta un prilej pentru mulți cetățeni români de a călători în afara granițelor. În acest context, la nivelul inspectoratului s-au suplimentat arterele de control, în funcţie de configuraţia fiecărui punct şi de dinamica valorilor de trafic, s-a suplimentat personalul planificat la controlul documentelor, precum și echipamentele de control folosite, fiind utilizate inclusiv staţii mobile, în vederea asigurării controlului de frontieră în parametrii optimi.
„Zilnic, peste 600 de poliţişti de frontieră desfăşoară, în această perioadă, activităţi de supraveghere şi control la frontiera de stat în zona de competență.


Reprezentanţii Poliției de Frontieră vor menţine permanent legătura cu autorităţile de frontieră din statele vecine, alături de care se efectuează controlul de frontieră, în vederea dispunerii unor măsuri comune, astfel încât controlul să se desfășoare cu operativitate”, precizează comisar de poliţie Petre-Ionuţ Nicola, purtătorul de cuvânt al ITPF Timișoara.
De asemenea, pentru a contribui la scurtarea timpului de control şi implicit la fluidizarea traficului, reprezentanții ITPF Timișoara transmit o serie de recomandări utile pentru participanţii la traficul transfrontalier:
- verificarea valabilităţii documentului de călătorie cu care se intenţionează tranzitarea frontierei; deţinerea documentelor necesare pentru călătoria minorilor, cu recomandarea ca părinţii, înainte de plecare, să consulte condiţiile de călătorie în străinătate pentru minorii cetăţeni români, informații disponibile pe site-ul Poliţiei de Frontieră Române, astfel încât să fie evitate situaţiile neplăcute în care acestora nu li se permite ieşirea din ţară;
- conducătorii mijloacelor de transport să se asigure că au documentele necesare pentru autovehicul: permisul de conducere valabil și corespunzător categoriei din care face parte vehiculul condus, certificatul de înmatriculare și dovada inspecției tehnice periodice;
- pentru bunurile deţinute (altele decât cele de uz personal), să se păstreze documentele de provenienţă şi să se respecte prevederile legislaţiei vamale din România;
- documentarea, în prealabil, la reprezentanţele diplomatice din România ale statelor în care se călătoreşte, cu privire la condiţiile particulare de intrare şi şedere;
- consultarea aplicaţiei Trafic On-line, de pe pagina de internet politiadefrontiera.ro, care prezintă o estimare a timpului de aşteptare în punctele rutiere de trecere a frontierei pentru anumite intervale de timp.
Karina TINCUL
„Zilnic, peste 600 de poliţişti de frontieră desfăşoară … activităţi…”
–
Iar Schengen ar însemna înfășurări de activități cu reduceri de cheltuieli bugetare sterile.
Ghici cine este pentru, împotrivă, abțineri?