Peste aproximativ 6 luni, adică în martie 2025, ar urma să fie gata studiul de fezabilitate pentru realizarea proiectului „Cu bicicleta prin vest – traseu cicloturistic”, un proiect pentru care Consiliul Județean Caraș-Severin a obținut o finanțare de 68 milioane euro prin PNRR. Romeo Dunca, președintele forului județean, a anunțat săptămâna aceasta că a semnat contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate.
„Mergem mai departe cu un proiect extrem de important pentru dezvoltarea turismului din județul nostru.
Am semnat contractul pentru realizarea Studiului de Fezabilitate necesar proiectului ce are ca obiectiv realizarea a 719 km de piste de biciclete ce vor traversa cele mai pitorești zone din Caraș-Severin. Astfel, obiectivele turistice ce aduc unicitate Banatului de Munte vor fi conectate atât între ele, cât și cu județele vecine, printr-un traseu unic.
Contractul semnat are valoarea de 18 milioane lei (cu TVA) și un termen de predare a documentației de 6 luni, adică martie 2025. După finalizarea aceste etape se va putea proceda la achiziția lucrărilor.
Finanțarea întregului proiect, atât realizarea documentațiilor, cât și execuția propriu-zisă a lucrărilor, este la dispoziția Consiliului Județean, care a obținut 68 milioane euro + TVA prin PNRR, parte a unui contract regional cu valoare totală de 142 milioane euro, în care sunt incluse și județele Timiș, Arad și Hunedoara”, precizează Romeo Dunca.
Proiectul prevede amenajarea a peste 1.800 de km de piste de biciclete ce vor străbate județele Timiș, Arad, Caraș-Severin și Hunedoara, în cadrul unui proiect implementat de consiliile județene din cele patru județe. Peste 700 din cei 1.800 de km se află pe raza județului Caraș-Severin. Inițial, traseul cicloturistic propus avea o lungime estimată de 1.729 km, însă, în urma evaluărilor realizate de cei patru parteneri beneficiari, traseul a fost extins la 1.856 km.
Referitor la traseul ce va fi amenajat în cadrul proiectului, Romeo Dunca oferea explicații în urmă cu câteva luni: „Se intră în județ pe la Bucova, traseul însoțește Via Transilvanica, după care pleacă diferite bucle, se întâlnește cu drumul care vine din județul Timiș și cel care intră la granița cu Hunedoara.
Va fi un traseu asfaltat sau pietruit, acolo unde se poate, unde însoțește un drum, iar unde nu se poate altceva, pur si simplu, va fi marcat, curățat, amenajat, cu băncuțe. Asta în zonele unde nu se poate face nicio intervenție, de ex, prin păduri, unde nu poți să te duci să pui beton sau asfalt. Nici nu este întotdeauna cea mai plăcută soluție sau senzație să mergi pe o pistă asfaltată când treci un deal, de exemplu, ideal este să mergi pe o potecă bine întreținută”, a mai precizat Romeo Dunca.
Karina TINCUL
No, tare „ieftin” acest proiect!
68 de milioane de euro împărțite la 719 kilometri de pistă înseamnă cam suta de mii (de euro) pe kilometru…
Mă întreb, ca tot bănățeanul: în câte decenii va fi amortizată investiția? M-aș întreba și ce firme vor câștiga licitația, da’ n-are niciun rost. Prietenii știu de ce…
”… unde nu se poate altceva, pur si simplu, va fi marcat, curățat, amenajat, cu băncuțe. Asta în zonele unde nu se poate face nicio intervenție, de ex, prin păduri …”
–
Zone unde te va păpa ursul (protejat de lege) și nu se poate face nicio intervenție.
Cu excepția verificărilor ulterioare în ”baza” de date SUMAL 2.0 (înregistrarea traseului).
Tot de ex. 🙂
Cu bicicleta prin vest…
Paorilor din Banatul de munte le-a pus Dumnezeu mâna în cap. Romeo Dunca anunță cu surle și trâmbițe că a semnat contractul privind realizarea studiului de fezabilitate pentru „traseul turistic cu bicicleta prin vest”.
Costă 18 milioane de lei acest studiu (în limbaj administrativ i se spune SF), o nimica toată în raport cu populația județului și cu cele 68 de milioane de euro, cât este suma totală „investită” în acest proiect. O bagatelă pentru fiecare „mândru bănățean”: 250 de euro pe cap de paore…
Asta e! Nu ne putem opune când finanțarea e „asigurată” prin PNRR, mai ales că proiectul e unul „extrem de important” (citatul îi aparține domnului Dunca).
Bănățenii ard de nerăbdare să pună mâna pe ghidonul bicicletei și să ia la pedalat „potecile” amenajate prin acest proiect. Vă dați seama ce beneficii aduce județului și țării această investiție?
Miile de turiști (occidentali sau autohtoni) vor da (în sfârșit!) de lucru angajaților din Centrele de Informare Turistică construite în urmă cu un deceniu de Banatica Group (nu căutați această „firmă”, că a dat faliment între timp). Nu-s multe, numa‘ vreo 60, după socoata mea…
(A‘-ma serios vorbind: în Banatul de munte nu ducem lipsă de nimic. Avem toate drumurile județene asfaltate, ne tratăm de beteșuguri în spitale moderne (în care un post de infirmier „costă” cel puțin 5.000 de euro), școlile din regiune sunt una și una. Fix piste de bicicletă ne lipseau…)
Bănățan fălos cum mi-s, o să iau bițigla de coarne când o fi să fie gata proiectul. Unde credeți că mă duc? În vest, desigur…
-sfânta Mărie mică, 2024-