fbpx
4.7 C
Reșița
miercuri, 17 aprilie 24

După Via Transilvanica, ministrul Cristian Ghinea plusează la Gărâna: Euro Velo 6 și 13 vor traversa Carașul!

Ministrul investițiilor și proiectelor europene Cristian GHINEA a fost prezent la Gărâna, la invitația inițiatorilor celebrului de-acum traseu turistic Via Transilvanica și a vorbit pentru Reper24 despre viitoarele investiții în turismul național, dar și în ceea ce privesc perspectivele pitorescului Caraș-Severin.

Mă chinui de mulți ani să punem România pe hărțile turistice Euro Velo. Sunt două trasee dedicate bicicliștilor care ar trebui să treacă prin România, pe care țara noastră și le-a asumat în fața Uniunii Europene și pe care nu le-am făcut, noi statul român. Pur și simplu n-am fost în stare, din diverse motive (n.n. ministrul Ghinea nu intră în jocurile politice). Acum avem în PNRR, în Planul de Reconstrucție prinși banii pentru Euro Velo  6, care intră în țară odată cu Dunărea (Baziaș) și se termină la Tulcea. Iată că acești oameni minunați și entuziaști frații Ușeriu, au reușit să facă de capul lor un traseu care nu este Euro Velo dar care se îmbină foarte bine cu Euro Velo, cel care face legătura Atlantic – Marea Neagră. Deci oamenii vor parcurge de la Putna, prin Banat și până la Severin traseul pe biciclete și vor continua de-a lungul Dunării, până la revărsare. Practic, prin aceste trasee se unește România prin aceste trasee de biciclete iar asta înseamnă că românii nu mai pleacă neapărat să facă trasee în alte țări, pentru că vor avea aceste opțiuni, vor sta pe traseu, vor face efort fizic, mănâncă și consumă astfel bani la pensiunile de pe traseu și creștem valoarea adăugată a turismului românesc. Acesta a fost scopul pentru care ne-am bătut cu Uniunea Europeană să accepte această investiție în planul PNRR și este acceptată. Deci vom avea 1000 de km prin Via Transilvanica, pe care îi vom updata cu macadam, tot prin PNRR, pentru că în acest moment aici avem un drum de poteci, pietriș, noroi iar noi vom pune macadam astfel încât să poată fi folosit 8 luni pe an“, a explicat ministrul investițiilor și proiectelor europene, Cristian Ghinea.

Legat de finanțarea domeniului schiabil Semenic, ministrul Ghinea crede că se caută în continuare soluții, partea legată de turismul tradițional fiind mai puțin acceptabilă în noile ghiduri de fonduri europene. Totuși, Cristian Ghinea spune că se vor găsi soluții conexe pentru finanțarea acestor proiecte. Pe marginea pârtiei Semenic – Văliug, considerațiile de mediu sunt cele care ar bloca UE să mai finanțeze acest gen de proiecte. „Nimic nu este însă exclus pentru finanțarea acestor obiective. Primarul din Reșița și președintele Consiliului Județean Caraș-Severin ne bombardează cu e-mailuri iar noi vom căuta soluții“, a explicat ministrul investițiilor Cristian Ghinea.

Urmăriți interviul acordat de Ministrul investițiilor și proiectelor europene Cristian GHINEA, pentru Reper24:

Sergiu TABAN

1 COMENTARIU

  1. „… au reușit să facă de capul lor un traseu care nu este Euro Velo dar care se îmbină foarte bine cu Euro Velo, cel care face legătura Atlantic – Marea Neagră.”

    Remarcabil şi extraordinar traseu!
    Mai ales când mă gândesc că „turiştii” (prin ’68) au avut de ales un alt traseu pe „două roţi”, uşor invers, adică tot de pe la Marea Neagră, însă doar până la Praga.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Știrile zilei