Fără panică! Cărășenii, printre românii care s-au adaptat cel mai ușor perioadei dificile din starea de urgență!

112

În cele două luni în care pe teritoriul României a fost decretată stare de urgență, la nivel național, au fost înregistrate 42.173 de apeluri la 112 referitoare la virusul COVID-19. Principalele motive au vizat semnalarea unor simptome asociate noului coronavirus și informații cu privire la restricțiile impuse prin ordonanțele militare.

În perioada 16 martie – 1 mai a.c., operatorii STS au preluat în total 1.558.679 de apeluri la 112, dintre care 832.226 au reprezentat urgențe, 5,07% fiind apeluri pe problematica noului coronavirus.

Cele mai multe apeluri privind COVID-19 au fost în București (7.137), urmate de Timiș(2.936) și Brașov (1.962). Județul nostru s-a situat printre cele cu mai puține apeluri pe această problematică – Harghita (166), Sălaj (225) și Caraș-Severin (249).Volumul cel mai ridicat al apelurilor la 112 referitoare la coronavirus a fost în perioada 12 – 30 martie a.c., când media zilnică era de aproape 1.300 de apeluri.

Amintim faptul că, la debutul pandemiei, principalele motive de apelare erau de informare din partea persoanelor care se întorceau sau au avut contact cu cei care reveneau din țări afectate de virusul Sars-Cov-2, iar ulterior o mare parte dintre apelanți au solicitat date suplimentare despre restricțiile impuse sau au anunțat nerespectarea acestora.

În ceea ce privește modul de lucru în situația primirii apelurilor referitoare la COVID-19, operatorii STS au analizat fiecare situație în parte. Astfel, apelurile prin care cetățenii raportau simptome specifice au fost direcționate către agențiile cu competențe medicale, cele privind persoane care nu respectă regimul de autoizolare/carantină stabilit de autorități au fost direcționate către Poliție, iar pentru cele de informare apelanții au fost sfătuiți să sune la numărul de telefon TelVerde – 0800.800.358.

Le reamintim cetățenilor să sune responsabil la 112. Apelarea acestui număr în situaţii care nu reprezintă un pericol pentru viaţă, proprietate sau mediu, produce întârzieri în preluarea apelurilor care anunță urgențe reale”, precizează Biroul de presă al STS.

 

Lorena POENARU

Distribuie pe:

Stiri similare

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Reper24 nu îşi asumă răspunderea pentru comentarii, deoarece nu-i aparţin şi îşi rezervă dreptul de a interzice sau de a şterge comentariile care conţin: insulte, instigări la ură, la violenţă sau la acte ilegale, exprimări obscene/vulgare
Citiţi şi Politica Redacţiei