De niște ani de zile se lucrează la reintroducerea tramvaiului în orașul cu poeți. Da, cu poeți, pentru că așa cum am văzut recent chiar în mediul online, asta cu poeții e o dezbatere cu „greutate“, stârnită de „Apostol-ul ăl mare – Marean“, va să zică cum să dăm numele unor stații de tramvai după cele ale unor versificatori celebri ai urbei. Eu, unul, susțin ideea. Dar până acolo, până la ridicarea mâinilor în aer de către consilierii locali, ca orice reșițean nevoit să circule din Govândari și până-n centru sau în zona Universalului Vechi, mă lovesc de traficul de zi cu zi din oraș, în care mai mult stai pe loc decât înaintezi, totul petrecându-se la umbra unui plafon încins care să tot aibă vro 50 și ceva de grade. Noroc c-am completat freonul la Nicu Gruia.
Revenind la ale noastre, nu, nu vreau să spun că se circulă prost peste tot în oraș, nu fiți cârcotași că nu e cazul. Dar se circulă nasol de tot exact pe unde te arde mai tare, adică pe tronsonul podului de la Intim și până în zona Poliție, undeva la 1 kilometru pe care, în aceste zile toride am avut ocazia să-mi bat propriul record. Adică, în loc de o jumătate de oră, am reușit să fac 44 de minute, de pe Podul Intim și până la intrarea pe două benzi, în drept cu bisericuța de lângă frații mei de la SRI, să-i țină Dumnezeu și Măicuța Domnului!


În tot timpul ăsta, cât stau și cuget la nemurirea sufletului, în zona Triaj trec unii cu autoturismele pe lângă mine pe banda cu șine de tramvai, de zici că-i Formula 1. Mă gândeam că au o urgență, naște soția, i s-a făcut rău la mama soacră, au oamenii urgențe față de noi, ceilalți, care așteptăm ca niște cretini mistuiți de propriul destin, în clasica înlănțuire bară la bară, resemnați, ca niște bătrâni budiști pe care nu-i mai mișcă nimic, nici măcar ideea atât de generoasă cum că din 2027 o să avem tramvai.
Măi bun, unu are o urgență (deși nu e ambulanță sau mașina de la ISU) și trece pe banda rezervată tramvaiului, trece și al doilea, și al treilea, al șaptelea, 23-lea, băi … 79 de autoturisme și eu stau ca vita la 40 și de grade (că-n autoturism nu mai știi câte grade se rostogolesc la canicula asta de afară) și privesc absent. Normal că te întrebi, băi, io sunt mai prost, de ce n-o ard și eu? În timpul ăsta două autospeciale de IPJ CS trec și nici c-ar da vreun semn că observă ce fac „nerăbdătorii“. Un semn, o sirenă, un girofar ceva? Nada, niente, nimica! E ca pe vremuri în Epoca de Aur: ai o pilă, te bagă în față și nu stai 4 ore la coadă. Acum e pe partea aia: ai tupeu, te bagi în față, că oricum organul e imun la provocări pe vremea asta. În fond, ce să facă și organul? Dacă-i mai și oprește pe cei care se deplasează neregulamentar, vrei să blocheze în plus traficul? Nu-i mai opri, nene polițist, că o oră în plus sau în minus din viața mea neînsemnată, ce e, mai contează.
În fine, filmul ăsta cu traficul aiurea din Reșița, e unul prost și rulează deja de prea multă vreme. Da, știu, am acceptat și am înțeles că e de lucru, că e megaproiectul cu scoate șina, bagă șina, că PORR-ul lucrează nemțește cu toți băcuii din lumea a treia, că BOR-ul nu a făcut rugăciunile corespunzătoare ca să ne meargă proiectul ață, că e pentru sănătatea noastră, orașul smart, că grinzile sunt fisurate pe podul de la Nera (cred că de vreo douăj de ani), că intermodala, că ploiala, că vrăjeala… dar deja se cam depășesc toate limitele acceptării.
Știu că se circulă prost și în zona Muncitoresc și nici pe varianta asta din Mociur – Autoliv pe piatra asta cubică ce m-a pus în situația de a-mi schimba de 3 ori articulațiile mașinii, nu e vreo bucurie. În centru, cum se circulă în sensul ăsta giratoriu nou executat? E cumva pe principiul indian, ridici o mână și te înscrii în giratoriu? Pe bune, nu mai înțelegi nimic. Îmi spusese cineva că a făcut mai puțin de la Caransebeș, decât din Triaj până în centrul orașului, păi e posibil? Iar la cum se mișcă treaba, dragi reșițeni, nu trag speranțe că vom circula prea repede într-o notă de normalitate, repede însemnând într-o perspectivă a următorilor doi ani… Deci, luați-vă gândul.
Știu că la nivel de primărie se întrunește lunar o comisie de circulație (pe perioada campaniei ați comasat forțe grele ale Poliției Locale Reșița pentru a opri transportul cu căruțele nomazilor de pe strada Bistra, acum circulă indienii mai ceva ca-n filmele cu Winnetou pe aceeași rută, deci ați rezolvat-o și pe asta). Așadar, ladies, subiectul traficului din Reșița ar trebui să fie primordial pe agenda dumneavoastră, pentru că în curând veți auzi despre violențe de o altă natură pe tronsonul enunțat mai sus și o să vă întrebați: cum e posibil așa ceva?
Păi, e posibil pentru că, la un moment dat, unul care nu e cu toate țiglele pe casă, după ce va fi stat în 40 și de grade în mașina lui propretate personlich vreme de un ceas, pe nervii lui, pe benzina lui, pe muzica lui – vorba aia, va face „din greșeală“ o nefericită manevră la stânga și să vezi atunci necazul, se va lovi cu un meltean care nu e prietin cu cei care stau la coadă, în rând cu pulimea, cu prostimea, spuneți-ne cum vreți voi celor ce vrem și știm să acceptăm această stare a lucrurilor. Și, sincer, știți de ce se circulă greu din Triaj via Poliție? Tocmai din cauza acestor „artiști“ ai neamului care știu doar faptul că ei trebuie să se bage în față. De asta a ajuns țara asta pe unde a ajuns, pentru că, acceptând comparația, s-au băgat unii în față, iar cei care-ar fi trebuit de drept, pe meritocrație, să ajungă în posturi decizionale n-au mai ajuns niciodată.
Textul expus mai sus și fotografiile surprinse în traficul municipal stau dovadă că lucrurile se întâmplă întocmai celor frazate mai sus, iar cei care stați sub clime și lecturați detașați din birourile voastre de șefi și mahări, ieșiți în stradă și confruntați-vă cu realitatea reșițeanului de rând.
Niki Lauda de Șine
De muuult nu am citit un articol atât de bun legat de realitatea reșițeană! Da, da, Poliția Locală, bine plătită de altfel, doarme în bocanci, cizme, pantofi stiletto, etc. De bombardieri nu vom scăpa dacă cei ce aplica legea stau la umbră, ca dé, e caniculă și pentru ei… Dar poate că asa e ordinul de zi pe unitate (primărie)…mai știi!?
În sfârșit se trezesc reșițenii.Probabil ca temperaturile ii fac sa dea în clocot.Cand la primul mandat scriam ca Taitelu e luat de prea mult verde și contractele cu prietenul Falca ne vor distruge orasul toți cățeii plătiți sau șantajabili au sărit sa ma muște de dos.Asa începe orice dictatura..Ai bani ,plătești câteva fițuici, o televiziune care sa îți transforme parturile în parfum și rahatul în prăjitură, apoi aduni niște oportuniști fără scrupule pe lângă tine ,le dai un oscior dar le promiți un ditai ciolanul și.. gata mandatul și funcția. Apoi ieși la poze cu tot felul de fapte eroice și proiecte SF .Obedienta e răsplătită și câțiva melteni se prind bine cu dinților de lapte de câteva contracte.Propui câțiva yes mani care sa între în consiliu direct cu mana ridicata și buf..te conectezi la marea tzatza UE .De acolo începi sa sugi încetișor dar sigur tot felul de fonduri nerambursabile dar plătibili în vreun fel ca nimic nu e gratis.O clica care se divide ora de ora adunând rubedenii, amante,interlopi etc .Apoi după a 4 înscăunare ..liniște. Nu te mai interesează nici ce face Ali Baba de la Poor,nici directorii și directorului care deja știu mersul. Cine e nemulțumit sa plece din orașul lor..cui nu ii convine căldură sa meargă la Valiug ca primăria oferă oportunitatea la doar 5 lei .Avem conducătorii pe care ii meritam..Vara nu-i ca iarna .
Degeaba poți să scrii cât vrei . Se citește și se schimbă pagina ( nu foaia ) atâta tot .
Nu cadreaza cu statutul lor de „artisti” statul la rand. Si zi de zi sunt tot aceeasi. Nu pot zice tupeisti ci nesimtiti.
Autostrada Katy din Texas este una dintre cele mai late autostrăzi din lume. Situată în Houston, Texas, în sudul Statelor Unite, autostrada Katy este una dintre cele mai late autostrăzi din lume. Drumul a fost lărgit în 2008 până la un total de 26 de benzi.Cu toate acestea, dacă căutați pe Google „Katy Freeway”, o să vedeți ambuteiaje peste ambuteiaje, ca să nu mai spun că te plângi de temperaturi de 50 de grade, deoarece pe lângă stradă nu sunt copaci și gândiți-vă că asfaltul colectează căldura. Ce genial ar fi orașul după ideile voastre, pentru că prevăd că ați tăia toți copacii și ați asfalta totul. Și numărul doi, parcă voi, aceștia care scrieți aceste texte, nu credeați în încălzirea globală și orașele de 15 minute. Primarul este mult prea bun pentru acest oraș. Ar trebui să aveți orașe de 15 ORE, unde cel mai apropiat magazin să fie la 15 ore de condus. Noroc să vă creați orașul de 15 ore!
Reșița chiar a fost orașul de 15 minute, atât făceam de la Renk până în Muncitoresc! Acum cu o bandă pe sens și cu zecile de semafoare de pe traseu, chiar o să fie orașul de 15 ore!
Cei mai mulți copaci i-a tăiat actualul primar. În Lunca Pomostului erau niște tei maturi superbi, acum sunt niște alei pietonale oribile și absolut inutile unde sunt plantate niște uscaturi la fel de oribile!
Aveți dreptate, Reșița chiar nu merită un astfel de primar, dar dacă prea mulți proști au drept de vot, asta este…
Io mă bucur că se circulă greu, sper sa se circule și mai greu fiindcă majoritatea care circula greu sunt din turma de votanți ai Neluțului. ( Cel puțin așa arată calcului statistic) . Dar să vezi cum o sa se înghesuie aceasta turma de care ziceam in tramvaie, de îndată ce vor circula… Părerea mea este că turma își merită soarta. Acuma că mai sunt și victime colaterale …aia e., sa fie sănătoși. Majoritatea celor care formează ambuteiajele sunt angajați ai celor 3 instituții din centru- primăria, CJ și finanțele. Toată lumea vine la lucru la aceeași oră și pleacă la aceeași oră. Eu nu o să-i văd in veci pe ăștia circulând cu tramvaiul, deci practic votanții Neluțului s-au împușcat singuri în picior ca amaratul ăla de la Herculane. Ideea cu stațiile cu nume de poeți e o cretinătate, dar sunt mari șansele să fie implementată pentru că aici pe malurile Bârzavei terenul e fertil pentru cretinătăți. În încheiere am un sfat: folosiți timpul ăla ( fie că-i o ora sau 45 de minute sau 2 ore) cat stați în trafic și ganditi-va dacă ați făcut bine că ați reales Neluțul, și dacă da atuncia tata vă țucă pă frunce că așa turmă isteață taica nu o mai vădzut.
Bravo !
”Știu că la nivel de primărie se întrunește lunar o comisie de circulație … a ajuns țara asta pe unde a ajuns …”
–
Acolo o fi tot un mitică (Dumitr….) ca ”popă” al circulației, careva cu creier din juvetlanda 🙂
Nu?
„Știu că se circulă prost și în zona Muncitoresc…” puțin spus „prost”! EXECRABIL este mai potrivit și nu vedem nici un efort în a termina cât mai rapid sensul giratoriu din intersecția Piața Republicii și de a reda străzilor Laminoarelor și Călărașilor normalitatea de altă dată. Pe cele două străduțe se desfășoară tot traficul greu înspre partea de sus a orașului, deci praf, zgomot, stații de autobuz amenajate ad-hoc, șoferi nervoși din belșug. Totuși și noi, cei care locuim în zonele amintite plătim impozite, acceptăm civilizat neajunsurile preparării „omletei” (ouălelor sparte), amintită de dl. primar. Un efort în plus pentru a reda cartierul Muncitoresc civilizației, cred că merităm!
Felicitări pentru articolul de mai sus, poate trezește empatia decidenților din orașul de pe Bârzava.
Este un articol foarte subiectiv, ca să nu spun de prost gust. Dacă ați fi citit sau ascultat declarațiile primarului, ați fi constatat că este legal să se circule pe linia de tramvai din triaj până la OMW.
” sincer, știți de ce se circulă greu din Triaj via Poliție? Tocmai din cauza acestor „artiști“ ai neamului care știu doar faptul că ei trebuie să se bage în față. ”
Nu, stimabile. Dacă ”artiștii” nu s-ar fi ”băgat în față” (de fapt nu s-au băgat DELOC în față, ci doar pe banda doi) nu s-ar fi circulat mai bine, ci chiar și mai prost. Totul a pornit de la ambiția personală și prostească a fanaticului ecologist pe care reșițenii l-au reales a treia oară cu 72%. Individul a văzut ceva tramvaie prin Vestul Europei, s-a uitat, n-a priceput nimic și s-a ambiționat să facă din Reșița un oraș ”verde”, deși suntem înconjurați de dealuri care au milioane de copaci și deci zeci de miliarde de frunze. Nu contează, dom primarele a considerat că nu e suficient și a pus copaci în mijlocul drumului, vezi Ulița Timișoarei (Cale nu mai are dreptul să se numească).
Așa că nu mai dați vina pe șoferi. Cât n-a fost proiectul ăsta idiot s-a circulat foarte bine în Reșița.
Așteptăm să ”ne dezvoltăm”. Să ne rămână aici copii și tinerii. Să vină medici și informaticieni să se stabilească aici. Să vină ”investitori”, că se știe, investitorii caută cu disperare drumuri înguste, unde să se târâie ca melcul. Așteptăm și Mall-ul, vom fi prima localitate din lume cu Mall la 40,000 locuitori (atât vom avea atunci, acum avem vreo 60,000).
Ar merge o tiroliana cu plecare de pe dealul golului pe deasupra Bârzavei până unde face curba la poliție. Ar fi cea mai lunga tiroliana din Europa. Sub pasajul triaj-govandar ar merge niste terenuri de squash sau chiar tenis. O grădină zoologică de qvasi-libertate în pădurea de pe dealul crucii în relație cu funicularul, sa fie cu animale nepericuloase și să fie amenajate pasarele la nivelul coroanei arborilor. Niste diguri cu curgere parțial obturata care sa facă Bârzava pretabila pt ambarcațiuni mici tip hidrobiciclete, sup sau rame. Digurile ar putea imita forma de val astfel pe curgere sa se poată face surfing. Siluete din tabla în mărime naturală cu poze de vedete, pentru cine vrea să-și facă poze cu Angela Similea de exemplu 🙂 sau cu Einstein. Câteva mese de ping-pong prin oraș. O epava de avion montata ca și cum ar decola de pe dealul golului cu o shawormerie mare înăuntru. Niste machete cu clădiri celebre din lume la scara mai mica pentru turiști mai leneși care vor să vadă turnul din Shanghai la Reșița de exemplu. Un rollercoaster care sa utilizeze panta vreunui deal, de care nu ducem lipsa. Una din străzile in panta sa fie amenajata pt concursuri ocazionale de carturi fara motor, întrecerile sa fie la vale odată pe an. ( De exemplu de la ateneu până la poliție, cu carturi cu role). O pistă de schi de vara pe iarba artificiala uda(soluția exista intr-o capitala europeana). Un perete de escalada in triaj pe stanca existenta mai jos de OMV. Un trenuleț cu aburi funcțional la scara mai mica( se fac pentru parcuri de distractii?) in parcul de locomotive și zona de lângă. Reșița are o șansă daca e gândită ca un orășel al copiilor care au crescut mari. Un parc de distracții la scara orașului, un oraș cu tema ” city of joy”. Niste sfere cu textura planetelor împrăștiate prin oraș, și un traseu intre ele cu tematica astronomică. O pasarelâ în interiorul csr-ului unde sa se vadă tot procesul de la turnare la laminare, ar veni copii din toată țara în excursii să vadă cum se face otelul. Așa ar fi avut orașul ăsta o șansă. Ra-cita, orașul soarelui. Dar noi facem tramvai și ne opintim sa punem numele stațiilor după versificatori de ocazie.
Totul este doar despre cum sa o mai puna de un proiect!
Din cate am observat șantierul este aproape abandonat.
La Universitate mai trebuie să așteptăm (100) cateva saptamani pana este gata statia de tramvai dar acolo nu lucrează nimeni!
Administratia urmează sa mai faca si malul drept al raului Barzava cu piste de biciclete si promenada!
Deci, vedem ca ne indreptam spre o situatie halucinanta, un anume film de groază in care noi cetatenii suntem folositi ca dubluri.
In loc de fluidizare urmeaza PROMENAITIZARE!
Ce mai putem vedea?
Ca autoritatile locale nu intervin in acest proces distructiv pentru a corecta cat de cat situatia actuala!
Nu este posibil sa vedem că circulam într-un hal atat de precar!
Nu se revine la circulatia de dinaintea inceperii lucrarilor pentru ca nu exista interes.
Nu se revine la circulatia pe tronsonul Universitate – Triaj deoarece cetatenii sunt resemnati si docili, usor de manipulat cu viitoarele proiecte minunate.
Sa vezi zi dupa zi ca nimeni nu este interesat de revenirea la o mica normalitate, vorbeste de la sine.
Si ce daca, nu mai contează, mandatul s-a obtinut, dupa el potopul.
Hai cu PROMENAITIZAREA!
Eu vand un metru liniar din viitoarea PROMENADA!
4 km de PROMENAITIZARE ne va costa 20 de milioane de EURO.
Un KM de PROMENAITIZARE va ajunge la fabuloasa suma de 5 milioane de Eurosteni Afurisiti.
PROMENAITIZAREA are prioritate in fata FLUIDIZARII
SI CE DACA S-A REDUS LA O BANDA TOTUL….vom avea PROMENAITIZARE.
HALELUIA!
Hai ca incepem proiecte si ne CA_AM la finalizare.
Din nefericire, mulți proști au drept de vot, așa că distrugerea Reșiței continuă: proiect prost, lucrări jalnice, termene de execuție depășite de mult! Totul pe banii și nervii reșițenilor!
Inteleg din comentariile voastre ca cei care au votat treizeci de ani primari peste care a intrat DNA-ul si care au adus orasul asta la stadiul de ruina sunt desteptii Resitei. Alea erau vremurile de aur, nu? Dezastru e doar ce face actualul primar, nu?
Pe Revolutia din Decembrie era restrictie de viteza la 60km/ora, nu era respectata nici ziua in amiaza mare. Politia nu verifica pe nimeni. Seara si noaptea nici nu mai vorbim, se facea raliu, nici nu puteam sa dorm.
Acu e nasol, nu mai puteti face raliu de la Muncitoresc in Govandari in 15 minute pe doua benzi.