-4 C
Reșița
marți, 14 ianuarie 25

(FOTO) Se reia circulația prin intersecția de la Kaufland

Zeci de muncitori și utilaje deopotrivă au acționat în ultimele zile la intersecția din zona Kaufland a cartierului reșițean Lunca Bârzavei. Mașini cu balast, borduri, asfalt în câteva straturi, utilaje specializate, oameni cu lopeți, ingineri, topometriști, totul pentru finalizarea acestei intersecții care a dat multe bătăi de cap celor implicați în proiectul tramvaiului reșițean.

„Astăzi finalizăm lucrarea și după doar câteva ore de la turnarea ultimului strat de asfalt se poate reda circulației intersecția“, a precizat șeful de șantier Nicolae Munteanu.

A fost refăcut carosabilul atât spre celălalt magazin, Lidl, cât și către ieșirea din oraș spre Câlnic. S-au montat borduri, s-a refăcut infrastructura rutieră, s-au delimitat trotuarele și sunt premise ca întregul ansamblu rutier să fie finalizat astăzi, iar circulația să fie reluată spre seară sau cel târziu mâine dimineață.

Pentru protecția șinei de tramvai de a nu fi expusă la temperatura ridicată a asfaltului și pentru a nu produce fisuri, înaintea turnării stratului final s-a montat o bandă adezivă ce va delimita șina de asfalt.

Așa se va proceda la fiecare trecere de nivel peste șina de tramvai și sunt câteva doar în acest cartier“, a mai declarat, pentru Reper 24, șeful șantierului Nicolae Munteanu.

Dan AGACHE

15 COMENTARII

  1. In sfarsit o prima veste buna. Dupa ce trecerea de la Victoria a fost blocata pe o perioada nedeterminata, inchiderea zonei de la Kaufland a creat un trafic anevoios.
    Cand merita laudati, ii laudam! Bravos!

    • @Ionel: Probabil trebuie avut rabdare. In poze tocmai munceau.. Daca ramane asa, inseamna ca alta e ideea de final.

    • Astăzi se toarnă ultimul strat de asfalt (cel de uzură) ce va fi la nivel cu șina de tramvai. Asfaltul se toarnă in mai multe straturi succesive

    • Din câte cunoasc va exista un alt proiect al primăriei, ulterior tramvaiului, ce va cuprinde scoaterea sinei si refacerea carosabilului, atât în zona Renk cât și pe tronsonul Muncitoresc – Stavila

    • Din cate inteleg, te referi la bucla de intoarcere de la fostul capat de linie-Renk (RRR). In proiectul nou nemaifiind nevoie de bucle de intoarcere, schimbarea sensurilor de mers se va face printr-un macaz, ca la locomotive (si ele fiind bidirectionale). Din ce am auzit schimbarea de sens se va face in depou, se si vede ca la intrare in depou este deja un macaz de acest fel. Cel mai probabil bucla cea veche de la Renk va fi desfiintata si drumul refacut.

  2. @Ion
    Ce se va întâmpla cu Făgărașului, Muncii, AI Cuza, Moroasa etc. în ansamblu, degradate pe zi ce trece din cauza intensificării traficului? Ce se va întâmpla și cu străzile de legătură dintre ulița principală și Făgărașului sau Muncii, cu celelalte străzi din Micro I, II și IV, cu maidanele folosite ca parcări „rezidențiale” cam în tot orașul? Vor crește taxele și pentru parcările „rezidențiale”?
    P.S. Taxarea și licitarea locurilor de parcare „rezidențiale” aduce, într-adevăr, ceva bani la bugetul local, dar niciodată nu vor fi locuri suficiente la cel mult 50 m de domiciliu (din câte am înțeles când am vrut să particip la o licitație, așa prevede regulamentul). În condițiile astea, nu mi se pare normală taxarea, pentru că cei mai „vechi” într-o zonă vor avea loc pe viață (a lor sau a mașinii) sau, dacă locurile se licitează în fiecare an, taxele vor ajunge „nesimțit” de mari. În ceea ce privește parcarea pe maidan, poate, cu altă ocazie…

    • Stiu că există un proiect al primăriei pt reabilitarea celor 4 microraioane, proiect ce va fi demarat după finalizarea lucrărilor la tramvai. Din câte știu, proiectul cuprinde pe lângă refacerea stăduțelor, aleilor și a locurilor de parcare existente și constuirea a 12 – 14 parcări sub și supraterane. Adică pe același spatiu vor fi parcări și sub și la nivelul străzilor

  3. Domnu’ Dan, despre existența proiectului „microraioane” am auzit și eu ceva. În momentul în care ulița principală a devenit proiect prioritar, este normal ca acest proiect să se facă ulterior. Întrebarea ar fi dacă au început demersurile necesare pentru tot ceea ce implică realizarea (finanțare, proiectare etc.)… sunt acțiuni care durează🤔🤔🤔

  4. ”Pentru protecția șinei de tramvai de a nu fi expusă la temperatura ridicată a asfaltului și pentru a nu produce fisuri, înaintea turnării stratului final s-a montat o bandă adezivă ce va delimita șina de asfalt.”

    Dacă minunata bandă adezivă va feri șina și de ”călcătura” de cilindru compactor, nu vor apare fisuri (în asfalt).
    Cel puțin nu ca și cele din concept.

  5. Că tot veni vorba de drumuri,pentru Moniom nu se gasesc cateva galeti de asfalt ca ne stricăm masinile in niste gropi adanci care nu mai pot fi ocolite. Inteleg ca Tramvaiul este prioritatea nr.1, dar mai suntem si noi pe aici,Onor Primărie!Cu noi ,Moniomul,cum ramane.Noi ai cui suntem?

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Știrile zilei