Ras, tuns, bărbierit; nu, nu am confundat deloc locul și nu mă cred la frizer ci pur și simplu așa arată podul de la Intim peste Bârzava, (sensul spre centru) după încă o săptămână de lucru a celor de la PORR. Curățat aproape în totalitate, cu șina și dalele scoase pe un sens, spart până la placa de bază ce este amplasată pe piloni, cu rosturile de dilatație la vedere, cu trotuarul desființat în totalitate.
Este tronsonul care va fi probabil finalizat săptămâna următoare (din punct de vedere al curățării și al pregătirii pentru ceea ce va urma.
Al doilea tronson vizitat a fost cel dintre Intim și Victoria. Aici nu se lucrează deocamdată, dar asta numai până luni când va fi atacat de constructori. E probabil cel mai greu din toate, pentru că pe acest tronson se vor înlocui conductele de apă și canalizare. Am fost informat că țeava pentru apă, (din fontă ductilă) a fost comandată dar nu va ajunge mai repede de luna septembrie.

Chiar dacă nu sunt muncitori pe acest tronson, am întâlnit topometriști și am asistat la o ședință de lucru chiar astăzi. Nici pe tronsonul Peco Triaj – Universitate, nu se lucrează pentru că a fost comandată șină carosabilă, ce va fi folosită pentru circulația tramvaielor, dar se va putea circula și cu mașinile pe ea. Prima livrare se va face în toamna acestui an și se consideră că nu e necesar să spargă drumul în avans pentru a da toată circulația peste cap.
Și pentru că se va închide parțial circulația de luni (pe sensul de mers Victoria – Intim), au fost deja amplasate de cei de la primărie stațiile de autobuz pe Bulevardul Muncii. Stațiile sunt dotate cu bănci, copertine pentru ploaie, coșuri de gunoi, astfel încât să fie funcționale pe o perioadă limitată, până la finalizarea lucrărilor la tramvai.
Am ajuns în plimbarea noastră, printre muncitori, utilaje grele, camioane și camionete, schele, buldozere, compresoare și multe, multe altele, pe primul tronson atacat de PORR: Kaufland – Victoria.
Spre bucuria mea am observat că au fost îndepărtate toate dalele și traversele de le vechea cale de rulare și nici măcar grămezile de șine, stivuite și legate pachet cu sârmă nu mai erau. E loc pentru camioane și acestea chiar circulă. E un dute-vino de nedescris, dar să le luăm pe rând:
Se sparge zgura ce a fost odată aplasată sub șina de tramvai, mai apoi se sparge betonul de sub ea, se curăță, se nivelează, se încarcă toate aceste resturi camioane și se îndepărtează de pe șantier. Golul creat va fi umplut cu alte materiale și tasate, de la piatră concasată la beton rutier și tot ceea ce mai știu constructorii, dar despre acestea vom vorbi la timpul potrivit.
În paralel se sparge trotuarul pe sensul Victoria – Kaufland; de fapt a fost spart aproape în totalitate, până în buza blocurilor, iar locuitorii au mari probleme în a circula pe acolo, până la îndepărtarea molozului și amplasarea punților pietonale.

Am văzut în teren, pe lângă echipele de constructori cu salopete inscripționate cu PORR, muncitori de la Electro-Echipament (care introduceau în pământ tuburile de protecție pentru fibra optică, telefonie, internet), pe cei de la DIGI (care amplasau fibra optică în acele tuburi) echipe de la Aquacaraș, reprezentanți ai primăriei. Aceștia din urmă au venit să inventarieze pomii de pe bulevard: care e afectat de vârstă sau de lucrări, care rămân, care vor fi înlocuiți.
Ceva mai spre Victoria se trage tare la montarea noilor borduri, la așternerea straturilor de nisip și piatră, la tasarea lor, la împrejmuirea copacilor cu alt tip de borduri, în așteptarea stratului de asfalt atât pe zona pietonală cât și pe pista de biciclete.
Una peste alta, ploaia de joi pare că a înviorat puțin lucrurile și s-a apăsat puternic pe pedala de accelerație. De luni….alt disconfort cu sistarea circulație pe sensul de mers Victoria – Intim. Dacă sunteți la volan fiți calmi, respectați semnele de circulație amplasate „peste noapte“ și circulați prudent și fără viteză. Chiar dacă ne inervăm la volan, tot greu ajungem cu mașina din Govândari în centru. Pentru mai multă viteză și relaxare, folosiți trotinetele (electrice sau nu), bicicletele sau…mersul pe jos. Ne reauzim săptămâna viitoare, sper eu tot cu vești bune!
Dan AGACHE



















Superba aceasta analiza. Domnule Dan, va multumesc! O urmaresc cu atentie maxima si recunosc ca deja abia astept sa vina ziua de Vineri sa vad prin ochii Dvs. ceea ce as vedea prin ochii mei daca as fi inca in Resita. Sunt sigur ca tot raul (greul) e spre bine, am vazut in orase mari transformari de bulevarde privite ca o normalitate, si culmea nu se desfasurau asa de bine ca in Resita. Nici nu mai imi pasa ca oamenii sunt reticenti, reticenti si gigi-contra sunt peste tot. Astept cu nerabdare urmatorul raport. Tineti-ma la curent! Noroc bun… ar zice unii!
P.S. Sunt implicat (la propriu) de la distanta in acest proces ca in multe altele din Resita, dar ma bucur ca prin ochii Dvs. pot sa observ totul mai bine… sunteti un Observator, si nu ma refer la Latrina3 ;).
Buna ziua. Daca sunteti ‘la distanta’ e important sa stiti ca articolul e plin de aberatii. Pe pod, NU sunt scoase sinele de tramvai decat pe o portiune foarte scurta. Un sens este neatins, iar pe celalalt sens sinele sunt intr-o proportie de aproape 85%.
Domnule Pop. Nici nu am afirmat că se scoate sina pe ambele sensuri pe pod. Nici nu ar fi posibil. În acest caz ar trebui sa trecem cu masina prin Barzava. Pe sensul spre centru au rămas cam 7 – 8 metri de sină, adică un tronson. Cat despre celelalte „aberatii“ va invit să mergeti saptamanal in teren sa constatati adevarul
Dle Agache, pe pod, pe sensul de mers Intim – Centru, sinele sunt in mare parte acolo. Trec zilnic pe acolo, ultima data acum cateva ore. Nici vorba de „au ramas cam 7-8 metri”. Sunt zeci de metri de sine pe sensul spre centru. Va rog un update cu poze cu intrega lungime a podului, nu doar in cei cativa metri unde sunt scoase. Aveti o drona? Nu? Luati masina/ autobuzul si filmati de pe geam trecerea peste pod.
Va sfatuiesc sa mergeti pe jos asa cum am facut eu, sau…sa va schimbati dioptriile