-1.2 C
Reșița
luni, 20 ianuarie 25

Holocaustul – Tematica unui important proiect desfășurat la „Eliade”, finanțat de un institut din New York!

În cadrul Clubului „Curcubeul Toleranței”, la Colegiul Național „Mircea Eliade” din Reșița a fost aprobat și se va desfășura în perioada septembrie 2022 – iunie 2023 un nou proiect pe tematica drepturilor omului și a Holocaustului denumit – „Toți suntem oameni. Stop Discriminării!” („We are all human. Stop discrimination!”), un proiect de mini-granturi, finanțat de Institutul Olga Lengyel din New York, SUA și coordonat de profesorul de istorie Ghiorghița Fercea.

Holocaustul a reprezentat o realitate foarte crudă a secolului al XX – lea. Reacția noastră la Holocaust dorim să fie, prin activitățile proiectului „Toți suntem oameni. Stop Discriminării!”, respectul pentru pace, pentru drepturile și libertățile fundamentale ale omului, democrația și solidaritatea.

Școlii îi revine un rol important în a-l educa pe tânăr în spiritul respectului și al atașamentului față de aceste valori, astfel încât, pe viitor, să avem capacitatea de a nu mai repeta greșelile comise, de a nu mai perpetua violența, agresivitatea, conflictul, inechitatea în relațiile dintre oameni”, a precizat prof. Ghiorghița Fercea.

Dintre obiectivele acestui proiect sunt menționate:

– Elevii să cunoască și să înțeleagă problema Holocaustului, semnificația acesteia prin încălcarea brutală și violentă a drepturilor fundamentale ale oamenilor și, în special, a dreptului fundamental la viață;

– Formarea și dezvoltarea la elevi a unui comportament tolerant, democratic de acceptare a diversității, a abilităților de participare la viața unei societăți lipsită de orice fel de manifestări de rasism, violență, discriminare, intoleranță, antisemitism;

– Cultivarea abilităților elevilor de a înțelege complexitatea lumii contemporane, de a-l accepta pe celălalt, de a se comporta într-o societate democratică;

– Formarea și dezvoltarea spiritului civic, capacitate de lucru în echipă;

– Consolidarea competențelor de cercetare-inovare.

Competențele pe care le vor dezvolta elevii participanți, odată ce au trecut prin acest proces de învățare sunt: înțelegerea rolului istoriei recente; stimularea interesului pentru lectura și cercetarea surselor istorice; asumarea critică a rolurilor ce decurg din apartenența la diferite identități (rasă, etnie, confesiune, națiune, corp social, sex, profesie).

Elevii vor avea ocazia să învețe altfel, într-un mod inovator, atractiv, își vor dezvolta creativitatea, gândirea critică, spiritul civic, vor învăța să aprecieze toleranța, diversitatea, își vor îmbunătăți cunoștințele de istorie, își vor dezvolta pasiunea pentru lectură.

Elevii vor dezvolta în urma acestui proiect și o conștientizare a valorilor etice, precum toleranța, pacea, onestitatea, fidelitatea, respectul și justiția. Totodată, se va crea un mediu școlar mai pașnic, reconciliator și non-violent. Elevii își vor dezvolta abilitățile de comunicare și sociale, vor putea să-și exprime gândurile mai ușor și deschiși la critici și cooperare. Elevii vor dezvolta simțul responsabilității.

Școala își va consolida și eficientiza colaborarea cu părinții și comunitatea, diversificându-și oferta de activități extrașcolare, făcând-o mai atractivă la nivel de comunitate, atât pentru elevi, cât și pentru părinți.

Comunitatea va beneficia de elevi educați, viitori adulți responsabili, atenți și sensibili la problemele din jurul lor, preocupați de rezolvarea acestora.

Cei 90 de elevi participanți vor alcătui o carte electronică, care va cuprinde creațiile lor, inspirate din toate etapele proiectului.

 

Lorena POENARU

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Știrile zilei