Zeci de proiecte sunt în derulare în prezent în municipiul de pe Bârzava, în diverse faze de implementare. Unele dintre aceste proiecte sunt mai vizibile, cum ar fi cel de reintroducere al tramvaiului, altele mai puțin vizibile pentru cetățenii care nu au drum în anumite zone ale orașului. În categoria celor din urmă se înscriu și lucrările derulate în Stavila-Marginea, unde administrația locală are în plan o adevărată schimbare la față a zonei.
În prezent, se lucrează la ridicarea a două blocuri de locuințe sociale care însumează 44 de apartamente, un proiect în valoare de peste 14 milioane de lei. Tot în zonă urmează să fie construite și locuințe pentru specialiștii din sănătate. Este vorba de un ansamblu de 36 de apartamente de locuit distribuite în 4 clădiri independente cu câte 9 apartamente. Valoarea totală a investiției a fost estimată la peste 34 de milioane de lei, execuția lucrărilor pentru acest proiect fiind programată pentru anul în curs. Iar planurile administrației Popa pentru această zonă nu se opresc aici. Tot în zona Stavila se dorește ridicarea unei parcări multietajate și a unei creșe. De asemenea, se are în vedere și alocarea unor parcele în zonă pentru tinerii aflați la început de drum.
Photoset not found
„Cele două blocuri se fac prin programul național de construire a locuințelor sociale. Este un proiect pe care l-am accesat împreună cu colegii mei de la Direcția de Proiecte, Grațian Dobre, Bianca Bugaru. Lucrările au început anul trecut în luna martie, sunt realizate de o firmă din Reșița, de Cristicons, în colaborare cu firmele de instalații electrice și sanitare, tot din Reșița. Mă bucur că reșițenii câștigă și fac lucrări de bună calitate. Urmează să facem amenajarea exterioară pe care ne-am asumat-o noi, ca și Primărie, alei de acces, drumuri de acces, spații verzi și așa mai departe, pe care o să le realizăm împreună cu Dani Călin și cu echipa de la Întreținerea Patrimoniului. Modalitatea prin care se intră în aceste locuințe am stabilit-o împreună cu colegii de la MKBT, cu o firmă de consultanță care ne-a ajutat să construim un clasament, cine ar putea să aibă prioritate la intrarea în aceste locuințe, evident că avem și persoane care vin din zona pe care noi am eliberat-o din Mociur, încercăm să integrăm în principiu familiile cu copii.
Pe malul celălalt al Bârzavei vom demara în viitor și locuințe pentru medici, mai avem și parcele de teren care vor fi date pentru tineri familiști o bună parte din ele, altele vor putea fi puse la dispoziția publicului contra cost.
Tot în zona de dincolo de Bârzava, avem un proiect de parcare multietajată de 600 de locuri de parcare pe un sistem intermodal, în care cei care vor să acceseze muntele pot veni să își lase mașinile aici și de aici să plece cu autobuzele electrice spre zona montană, Semenic, Trei Ape, Văliug. Suntem în discuții cu ADR-ul pentru finanțare, o altă soluție poate să vină de pe alte axe de finanțare, tot din fonduri europene, iar în ultimă instanță este un proiect care poate fi finanțat și cu un credit bancar pentru că cu o taxă modică am putea să îl amortizăm într-un timp foarte scurt.
Tot aici, în imediata vecinătate avem și un proiect pentru o creșă, deci încercăm să aducem zona asta la un nivel la care să ai cam tot ce îți trebuie, să nu fi obligat să duci copiii la distanțe mari. Proiectul pentru creșă este aprobat, se va realiza pe fonduri europene”, a explicat primarul Ioan Popa.
Karina TINCUL
”… pe Stavila! Ce planuri are edilul pentru zonă?”
–
Să mai stăvilească câte ceva, ce alte planuri?
Dacă firma care se va ocupa de construcție a blocurilor va fi tot ca DaVinci din Oradea, atunci uitați, ne așteptăm prin 2050 să fie gata care mai trăim până atunci. Ideia nu e rea dar să se facă odată ceva cu finiș de high quality.
Felicitări mult succes
Ca să implementați orașul de 15 minute vă mai trebuie pe lângă creșă și: grădiniță, școală generală, un liceu, magazine, etc. Să nu uităm de pistele de biciclete… 😎
Cea mai mare idioțenie a „sfertului academic”, adică sfertodocția unora ca își au „iluminatele birouri de lucru” la 15 minute de casă
sfertodoct – care se crede cult dar are cunoștințe superficiale, mai puține chiar decât un semidoct
Nu cu adresare ție John
Cel mai elocvent caz de orașul de 15 minute este chiar Reșița
– avem fabricile amestecate printre zonele de locuit – adică toate zonele suferă de pe urma poluării industriale
Să luăm cel mai elocvent caz TMK – UCMR. Nu cred că sunt mai mult de 3 % din locuitorii din imediata apropiere a TMK – UCMR care lucră în aceste 2 uzine – ceilalți 97% trebuie suporte efectele poluării generate sfertodocție
– sunt biciclist – dar să tot urci și să cobori pante nu e chiar pentru oricine când vine vorba de copii și mamele lor, este bine că sunt piste pentru biciclete dar acestea vor fi utilizate cel mai mult pentru agrement , foarte mici cumpărături la distanțe scurte tocmai datorită pantelor.
Ideea că pistele de biciclete vor fi utilizate pentru a da zilnic la pedale 5-10 km (după ce s-a coborât bicicleta de la etajul 1-10) ca să meargă oamenii la lucru ca cei din zonele de câmpie oferă niște perspective sumbre de trai oricăruia.
Mașină – NU ai loc decât să mergi frumos încolonați pe strada cu bagajul îmbogățit cu stres și cu noi înjurături
Posibilitatea să mergi la lucru cu bicicleta iarna sau în perioada ploilor – DA – stres și îmbolnăvire DA
Plata concediilor medicale pentru că te-ai îmbolnăvit pe bicicletă – NU – stres DA
Spațiu suficient în micile „cușete” din stații – NU – stres DA
Mijloace de transport în comun mai mici – DA – stres DA
Taxe și impozite tot mai mari pentru toate acestea – DA – stres DA
Un DA majoritar a devenit viața cu această „modernizare”
Primarul chiar nu vede ce a făcut cu Reșița? Unde e orașul boutiq ce ni l-a promis? A cheltuit sume imense pentru a transforma Reșița într-un oraș kitch din care fuge toată lumea, au rămas doar bugetarii și pensionarii!
Chiar sper ca la alegerile din 9 iunie să câștige oricine altcineva în afară de ăștia care au distrus complet orașul în ultimii ani!
Kitsch-ul este cea mai mare performanță realizată până acum:
Kitsch-ul de la Muncitoresc ce se dorește în închipuiri a fi un Intermodal și chiar kitsch-ul din poză. Aici o regulă de minim bun simț care este prevăzută și în PUG este să nu se pună centre de colectare deșeuri, reziduuri, la drumul mare sau lângă case.
Ei bine, ei taman asta au făcut, pe invers, adică au construit și blocuri noi dar au pus lângă și un „ultramodern” deponeu nou nouț (pe ceva bani de la buget) de reziduuri cică revalorificabile, păstrând până și oribila hală unde se reparau locomotivele. Ți se întorc și mațele când vezi live cum arată de fapt realitatea conceptului întregii zone „modernizate”.
Doamne ferește atunci când va trece în viteză o mașină mare de intervenție a pompierilor pe lângă stațiile de tramvai de la Muncitoresc spre centru. Este atât de îngustă străduța și atât de apropiate coșmeliile de refugiu de partea carosabilă încât aproape că pot fi sparte de oglinda laterală a mașinii de intervenție iar banda carosabilă nu permite toleranțe prea mari de încadrare pe bandă. Orice manevră bruscă implică riscuri foarte mari.
Nu prea înțeleg cum este treaba cu linia de tramvai care va fi folosită numai de poliție, ambulanță și pompieri atunci când tramvaiul este in stație iar mașina de pompieri trebuie să treacă urgent de pe linii pe banda normală de trafic din apropierea stațiilor???
Sau este trafic intens și nu sunt decât călători care așteaptă în stația de tramvai și le trece in mare viteză, foarte aproape, prin fața ochilor o ditamai mașină de pompieri. Din instinct te-ai retrage un pic dar dimensiunea minusculă a stație nu-ți dă voie.
Va fi o aventură periculoasă pentru utilizatorii noului concept de călătorie cu tramvaiul prin Reșița.
CORRRRRECT!!!!!!!👍👍👍👍👍👍👍
Cât ciment,fier,lemn,cabluri,plastic….a consumat “tăițelu” ar consuma fiecare județ România ar fi departe,departe!
Va mai amintiți de comunism? Întâi se lăudau cu mărețele realizări din cincinalul in curs, apoi se lăudau cu ce urmează în următorul cincinal, după care se trecea la scandări gen „la al doișpelea congres, ciugapanga reales”. Cu greata aștept scandarea „la al treilea congres, bisnitarul reales.” Daca bisnitaru-i reales, Reșița va fi ales-bules. Reșițeanul resimte o tot mai acută greață de tăiețel.
Mare adevăr grăita-i!!👍👍👍👍👊👊
Parcare supraetajata la Stavila!Asa da!Nimic pentru cetateni,doar un tramvai pe care nu l-a vrut nimeni.Vedem la televizor un Bucuresti unde oamenii cu cap construiesc drumuri cu MAI MULTE BENZI.Aici doar piedici pentru cei cu masini.Popa nu a aflat ca planul cu masini electrice a esuat.Chiar Musk da afara 15000 oameni de la fabricile Tesla.In rest,doar promisiuni electorale si locuinte sociale ca intr-o tara in curs de dezvoltare.Trist.
Blocurile pentru medici trebuie făcute cât mai aproape de spital sau de viitorul spital, nu la celalalt capăt al orașului… Dar cine sa înțeleagă asta, primarul-dictator a toate stiutor ? Nu, nu poate…
Medicii si judecatorii ar fi ultimii care trebuie ajutati cu pomeni. Din salariul lor, bonus lucru la cabinete private si spaga aferenta au har Domnului sa-si tot ia apartamente. Prioritare ar fi fost familiile tinere la inceput de drum, incurajata natalitatea, pentru ca ramanem tot mai putini in oras si tot mai batrani. Macar suntem veseli, pentru ca asa ne spune primarul.
Trebuie să se înțeleagă că acum ne îndreptăm spre sclavagism. În regimul trecut s-a trăit intr-o societate închisă unde resursele trebuiau drămuite cu grijă. Capitalismul este egal consumerism. Dacă vreți să vedeți o lucrare execrabilă, mergeți la „Promenada” de pe Aleea Ineu (acolo unde este și super lucrarea de pe Republicii 20).
Nu știu câte dale mai sunt întregi, adică nu sunt sparte, ciobite..
Problema noastră e că suntem prea mici (neglijabili) și cei care sunt la butoane nu dau doi bani pe noi. Implementează toate prostiile pe care le vrea Bruxelles-ul.
La Băile Felix au făcut aceleași lucruri, trotuare și piste de biciclete, și se circulă pe o singură bandă!
Clasa conducătoare are voie să meargă cu avionul, elicopterul, mașina, pe când sclavii, NU.
La multi ani zanzibarezule! Numai mâine nu-i poimâine și faci 56!