-0.4 C
Reșița
duminică, 09 februarie 25

„La tren suntem pe ultima sută de metri”, susține Popa „Nu știu, însă, ce se va întâmpla după rocadă”

Marcel Boloș la Fonduri Europene și Sorin Grindeanu la Ministerul Transporturilor și după rocadă, asta și-ar dori primarul municipiului Reșița, Ioan Popa, în opinia căruia, deși nimeni nu este de neînlocuit, continuitatea în aceste domenii este importantă în perioada următoare. Edilul reșițean a precizat acest la ultima ședință a Consiliului Local Reșița, atunci când a amintit și de stadiul proiectului de modernizare a căii ferate Reșița-Timișoara.

Primarul Popa a dat asigurări că proiectul nu va rămâne la stadiul de studiu de fezabilitate, așa cum a afirmat Gabriel Dinu (consilier PRO România), ci va fi dus la îndeplinire. „La tren suntem pe ultima sută de metri”, a susținut acesta.

„Studiul de fezabilitate pe proiectul de tren, de modernizare a căii ferate Reșița – Voiteni – Timișoara – aeroport este gata, este în avizare la Comisia tehnico-economică, la Timișoara. Am vorbit personal cu dl. director Istrati de la Regionala CFR, sper să intre în comisie cât mai repede pentru că de asta depinde scoaterea la licitație a execuției, de data asta, a tronsonului Voiteni-Berzovia-Bocșa-Reșița. Celălalt tronson, Timișoara-Voiteni-Stamora Moravița va fi înmânat Ministerului Transporturilor, în speță CFR Infrastructură, pentru ca dânșii să îl ducă înainte pe un program operațional de transporturi. Noi, partea noastră de la Voiteni-Bocșa-Reșița o vom face pe PNRR și suntem într-o cursă contra cronometru pentru că lucrările trebuie să fie gata în decembrie 2026”, a declarat edilul.

Conform lui Ioan Popa, studiul de fezabilitate pentru proiectul „Reabilitare/Modernizare infrastructură feroviară Reșița Nord – Timișoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – frontieră”, derulat în parteneriat de Primăriile Reșița și Timișoara și Consiliile Județene Caraș-Severin și Timiș a fost finalizat la termen, iar acum se caută soluții pentru reabilitarea unor poduri care nu au fost incluse în proiect.

Vestea bună este că Metroul SA și-a făcut treaba la timp, a adus documentația la timp, avem o lucrare foarte interesantă, cu aparate de cale noi, care vor permite viteze mult mai bune. Mai sunt câteva detalii, sunt 2-3 poduri care ar trebui să fie modernizate sau reabilitate și nu sunt incluse în proiect, dar vom găsi soluții. Am avut discuții cu Sorin Grindeanu pe tema asta, am găsit înțelegere la dânsul și cred că vom duce proiectul acesta la bun sfârșit.

Nu știu, însă, ce se va întâmpla după rocadă. Sper să rămână Boloș la Fonduri Europene și Sorin Grindeanu la Ministerul Transporturilor, pentru că continuitatea este importantă în perioada asta. Dacă pleacă Marcel Boloș de la Fonduri Europene vom avea o problemă mare de tot”, a precizat primarul Ioan Popa.

 

Karina TINCUL

5 COMENTARII

  1. „Vestea bună este că Metroul SA și-a făcut treaba la timp, …..”
    MUUUU…..lte sunt subteranele metrourilor, ca semnul subteranului din Gara Sud către linia de tramvai.

  2. Nu știu, însă, ce se va întâmpla după rocadă. Sper … vom avea o problemă mare de tot”, a precizat primarul Ioan Popa.

    Rocada poate fi mare sau mică, însă fără nebuni.

  3. Dar un tren care sa lege Reșița de aeroportul din Caransebeș, nimic, nimic!? Dar un tren pana la Moldova Nouă, la bacul Consiliului Județean, tot nimic, nimic?

    • Niet măi rumânsky veșnic nemulțumiți, cu pitpalacul transportul și comfortul dvs este 100% asigurat. Vă mulțumim pentru neîncrederea acordată. Have a nice day!🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    • Banii vin de la turistii timisoreni. Doar ei ne intereseaza. Avec ponton et Semenic!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Știrile zilei