Lucrări de 166 de milioane de lei, scoase la licitație de Primăria Reșița! „Vorbim despre un proiect cu adevărat îndrăzneț”

popa

După peste patru ani de zile de la momentul deciziei reintroducerii tramvaiului în municipiul Reșița, proiectul care vizează modernizarea căii de rulare și inclusiv a drumului care străbate coloana vertebrală a orașului, a fost scos la licitație. Ceea ce însemnă că, cu puțin noroc și dacă nu vor exista contestații, spre finalul lunii martie vom ști numele companiei care se va ocupa de lucrările de reabilitare a infrastructurii de transport din cadrul celui mai ambițios proiect derulat în ultimii 30 de ani de administrația locală din Reșița.

Anunțul pentru achiziția lucrărilor de amenajare a infrastructurii de transport a fost postat pe site-ul de achiziții publice. Valoarea estimată este 166.663.926,08 RON (fără TVA), iar depunerea ofertelor se poate face până în ‪22.03.2021.

Prin această investiție, coloana vertebrală a orașului va fi modernizată integral. Vorbim despre un proiect cu adevărat îndrăzneț, ce include nu doar lucrări de reamenajare, ci regândirea celor mai importante zone de trafic din oraș.

De la decizia din urmă cu patru ani, prin care am hotărât să reintroducem transportul public cu tramvaiul la Reșița, până la această fază a fost vorba despre multă muncă. Un adevărat efort de echipă ce a implicat zeci de oameni în diversele etape ale acestui proiect. Colegii de la direcțiile de Fonduri Europene, Urbanism, Patrimoniu, Investiții, Achiziții, toți împreună au depășit obstacolele pe care un astfel de demers ți le scoate inevitabil în cale, iar astăzi suntem mult mai aproape de dezideratul nostru, al tuturor: o Reșiță modernă, cu un transport public de ultimă generație și o infrastructură modernizată la cele mai ridicate standarde”, anunță primarul Ioan Popa.

146316262_1082570772258833_3305135368955250312_o

Proiectul de reintroducere a tramvaiului în municipiul Reșița este unul complex și nu cuprinde doar lucrările de infrastructură. Iată ce presupun, în detaliu, cele trei faze ale proiectului:

Faza 1:

  • realizarea căii de rulare pe traseul Bd. Republicii – Calea Caransebeșului – Calea Timișoarei, până la intrarea pe Bd. Revoluția din Decembrie. Investiția va acoperi și parte din Aleea Crizantemelor, precum și terenul depoului de tramvaie, situat pe Bd. Republicii.
  • un depou reabilitat și extins (cu o hală pentru reparații și ateliere având o suprafață construită totală de 1.965 mp, hală pentru vopsitorie și spălătorie – 478,50 mp și hală pentru gararea tramvaielor – 2.400,05 mp),
  • 7 stații de transport public construite/ modernizate/ reabilitate,
  • 143 mp platformă cale de rulare tramvai modernizată și 21.047 mp de spațiu verde – înierbarea liniei cale.
  • reabilitarea și modernizarea suprastructurii Podului Triaj, utilizat de tramvaie, în lungime de 228 metri.

Faza 2:

  • intervenții pe tronsonul de la Bulevardul Republicii, până la intersecția cu Bulevardul Muncii – strada Făgăraș și până la Piața Republicii, în cartierul Muncitoresc, plus zonele de acces către străzile laterale.
  • modernizarea căii de rulare a tramvaielor (infrastructură, suprastructură, aparate de cale, linii de depouri, rețea fir, substații de redresare etc.), în lungime de 9,363 kilometri, și se vor construi/ moderniza 9 stații de transport pentru călători. Linia cale de tramvai va fi înierbată – va rezulta o suprafață de 15.821 metri pătrați de spațiu verde, iar în zonă vor fi plantați 341 de arbori.
  • modernizarea zonei pietonale Aleea Ineu.
  • modernizarea infrastructurii rutiere pe 8,37 km (carosabil, trotuare, borduri, bolarzi etc.) și reabilitarea integrală a structurii podurilor Doman și Libertății, care vor avea o linie dedicată transportului public și autovehiculelor de intervenție.
  • amenajarea de piste pentru bicicliști, trasee în lungime de 5,13 km.

Faza 3:

  • achiziționarea a 10 autobuze electrice.
  • Implementarea de sisteme de management al traficului şi de e-ticketing.
  • Realizarea a două terminale intermodale în zona Muncitoresc: o stație de capăt de tramvai – terminal pentru traseul de tramvai şi o stație de capăt de autobuze, cu 5 peroane – terminal pentru traseul de autobuz (două clădiri P+1 cu design simetric, cu facilitați pentru spații de așteptare, pentru vânzarea tichetelor de călătorie și informații, grupuri sanitare, stații de încărcare rapidă pentru autobuze).
  • implementarea unui sistem de bike-sharing în municipiu.
  • Amenajarea unei parcări tip „park-and-ride” cu 36 de locuri pe strada Castanilor, care va fi reabilitată și reconfigurată (carosabil, trotuare, piste de biciclete) şi 42 de stații de autobuz și tramvai dotate cu suprastructuri de protejare a călătorilor, prize USB pentru încărcarea dispozitivelor mobile, iluminat LED şi panouri LED de informare.
  • Punerea la punct a unui sistem integrat de management al traficului și de supraveghere video – vor fi semaforizate toate intersecțiile de pe traseul liniei de tramvai, se vor amenaja 24 de intersecții şi se vor monta 31 de camere de supraveghere a traficului.
  • Construirea unui garaj pentru autobuzele electrice, cu 12 stații de alimentare, spații administrative și de monitorizare (dispecerat, centru de comandă pentru managementul traficului), echipamente pentru spălat și mentenanță etc.
  • De-a lungul traseului de tramvai se vor amplasa 110 bănci, 78 de coșuri de gunoi și 55 de rasteluri pentru biciclete.
  • Pentru sistemul de bike-sharing / bike rental, vor fi amenajate 6 stații de închiriere care vor asigura 72 de locuri pentru biciclete şi vor fi achiziţionate 60 de biciclete.
  • Reabilitarea străzilor Calea Timișoarei și Bârzăviței, cu prioritizarea transportului public, amenajarea de piste pentru biciclete, modernizarea trotuarelor, reconfigurarea/ amenajarea aliniamentelor de spatii verzi și nouă stații de transport.

 

 

 

Karina TINCUL

Distribuie pe:

Stiri similare

8 Comentarii

  1. Paul

    Bravo domnule Popa omul de caracter se vede de la o poștă, vă înțeleg că poate vă simțiți singur între atâția proști, dvs. faceți mai departe ce e de făcut. Să ne ajute Dumnezeu aveți grijă de dvs.

    Raspunde
  2. Dani

    Nimeni, nimic?Nici un comentariu de la hateri? Nimeni care sa nu zica ceva de rau? E bun, s-au dat pe brazda! Felicitari domnului primar si echipei pentru eforturile depuse! Asteptam cu nerabdare implementarea/inceperea dar si finalizarea tuturor proiectelor de dezvoltarea a Resitei!!!

    Raspunde
    1. Pavel

      Dacă mă provoci, voi fii eu haterul de serviciu.
      Vă reamintesc ce vă spunea dl Crina că nu e bine să facem tramvai, dar voi nu luați în seamă ce va spune un om batran… Eu personal îl înțeleg si îi dau dreptate, că se circulă mai bine cu Mercedesul decât cu tramvaiul…

    2. zero

      Pe vremuri erau lozinci cu … planul cincinal în patru ani.
      Apoi a crescut la patru ani şi jumătate (pe hârtie).
      Acum doar pe micul ecran :)

  3. Sceptic

    Imaginati-va ca veti circula cu masina din centru spreGovandari, dupa ce va fi gata linia de tramvai (adica peste cel putin 6 ani, in varianta optimista). Veti avea mult timp de meditat si de reanalizat ce ati spus/scris acum. Cred ca se va schimba tehnologia transportului electric pana la finalizarea lucrarilor.

    Raspunde

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Reper24 nu îşi asumă răspunderea pentru comentarii, deoarece nu-i aparţin şi îşi rezervă dreptul de a interzice sau de a şterge comentariile care conţin: insulte, instigări la ură, la violenţă sau la acte ilegale, exprimări obscene/vulgare
Citiţi şi Politica Redacţiei