16.7 C
Reșița
sâmbătă, 21 septembrie 24

Peste 10.000 de apeluri 112 către IPJ Caraș-Severin!

Inspectoratul de Poliție Județean Caraș-Severin a fost apelat prin 112 de peste 10.000 de ori în primele 9 luni ale anului 2023. În medie, cam 40 de sesizări pe zi au ajuns către polițiștii cărășeni prin intermediul Sistemului Național Unic pentru Apeluri de Urgență. Însă, aproape 40% din aceste apeluri nu s-au confirmat, după cum reiese dintr-o statistică făcută publică de IPJ Caraș-Severin.

Prin Sistemul Național Unic pentru Apeluri de Urgență – 112 au fost efectuate și consemnate în sinteza zilnică 10.999 de sesizări sau solicitări către Inspectoratul de Poliție Județean Caraș-Severin (-199, -1,8%, mai puține decât în anul anterior).

Media de apeluri 112 pe zi în anul 2023 a fost de 40,3, față de 41 în primele 9 luni ale anului 2022.

Crește numărul apelurilor care nu se confirmă de la 3943 la 4368 (+425, +10,8%); 39,7% dintre apelurile efectuate prin SNUAU 112 nu se confirmă.

Crește numărul apelurilor efectuate de persoane anonime (959, +21, +2,2%; reprezintă 8,7% din totalul apelurilor efectuate)”, se arată în statistica făcută publică cu ocazia unei conferințe de presă susținută săptămâna aceasta de comisarul-șef Cătălin Georgescu, șeful Inspectoratului Județean de Poliție.

În ceea ce privește natura sesizărilor, în anul 2023, ca ponderi, majoritatea apelanților au sesizat: accident rutier (11,9%), agresiune (7,4%), furt (6,4%), stare conflictuală (6,1%), alte evenimente rutiere (5,9%), aceste genuri de sesizări reprezentând 56,7% din totalul apelurilor efectuate prin SNUAU 112.

Nu sunt cuprinse în analiză 3130 de apeluri, majoritatea referitoare la incendii de vegetație uscată, fără pagube materiale însemnate și fără punerea în pericol a unor vieți omenești, cazuri soluționate de ISU CS, apeluri privind efecte ale unor fenomene meteorologice sau apeluri prin care au fost sesizate cazuri medicale evidente.

 

Karina TINCUL

4 COMENTARII

  1. … ca ponderi, majoritatea apelanților au sesizat: accident rutier (11,9%), agresiune (7,4%), furt (6,4%), stare conflictuală (6,1%), alte evenimente rutiere (5,9%), aceste genuri de sesizări reprezentând 56,7% din totalul apelurilor …

    11,9 + 7,4 + 6,4 + 6.1 + 5,9 = 37,7 (%)

  2. Și procentajul de soluționare pozitivă a cazurilor care este? In cazul meu, nici din fata camerelor de supraveghere nu ați putut prinde hotul. Profesionalism, solitudine, respect…

    • Era corect: solitudinea unora (în samavolnicie) se cam opun solicitudinii.
      Metodă nouă: să fie sancționați apelanții ca să nu mai deranjeze la 112 (adică cei 40%).

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Știrile zilei