Primarul Ioan Popa, dispus să ardă etape: „Nu are sens să rămânem tot timpul în urmă”

popa

Primarul municipiului Reșița, Ioan Popa, se arată extrem de optimist atunci când vine vorba de atragerea de fonduri și implementarea proiectului de modernizare a căii ferate care leagă Reșița și Timișoara. În ciuda scepticilor care nu acordă mari șanse proiectului prin care reșițenii ar putea ajunge într-o oră și jumătate la Timișoara cu trenuri propulsate cu hidrogen, edilul reșițean nu pare să aibă îndoieli că proiectul este unul fezabil și că la finalul anului 2026 transportul pe cale ferată între Banatul de munte și cel de câmpie se va putea face nu doar într-un mod civilizat, ci chiar superior celui din alte țări mai dezvoltate. „Dacă tot am rămas în urmă, atunci hai să ardem niște etape, nu are sens să rămânem tot timpul în urmă”, este de părere primarul.

Este un proiect extrem de important, care se cifrează la circa 300 de milioane de euro și se referă la reabilitarea și modernizarea căii ferate aeroport Timișoara – Timișoara – Voiteni – Reșița și Timișoara – Voiteni – Stamora Moravița – legătură cu Serbia. După discuții cu ministrul Bode și ulterior cu ministrul Drulă de la Transporturi, am convenit ca Reșița să coordoneze realizarea acestui proiect. Practic semnăm acum în martie  protocolul final cu CFR Infrastructură și va fi al treilea protocol la nivel național, după cele semnate la Cluj și Brașov.  Ne propunem reabilitarea și modernizarea acestor două căi ferate, una dublu electrificată, cea care leagă Timișoara de Serbia, și de la jumătatea ei, Voiteni – Reșița va fi neelectrificată și acolo vom introduce patru garnituri de tren cu propulsie de hidrogen”, a explicat primarul Ioan Popa, în cadrul unei emisiuni realizate pentru Ziarul Financiar, cu privire la proiectul ce ar urma să fie realizat în parteneriat cu Primăria Timișoara și Consiliile Județene Timiș și Caraș-Severin.

Edilul a precizat că în prezent se lucrează la caietul de sarcini pentru studiul de fezabilitate, fiind stabilit și calendarul ulterior al proiectului:

Ca să reușim să îl finanțăm pe reziliență, trebuie să fim gata cu contractul de PT și execuție în decembrie 2022 și proiectul trebuie să fie realizat fizic în decembrie 2026. Am făcut un calendar cu ce ar trebuie să se întâmple până în decembrie 2026 și realizarea SF-ului trebuie să se întâmple până la finalul anului curent sau începutul anului viitor, astfel încât să putem să avem licitația făcută pentru proiect tehnic și execuție și contractul semnat până în decembrie 2022. Dacă acest lucru va reuși nu am nicio îndoială că în următorii patru ani, până în 2026 , nu vom reuși să facem acest proiect.

În ceea ce privește trenurile cu propulsie pe hidrogen, sunt deja în operare în Germania de doi ani. Avem și negativiști, care spun că ne-am trezit noi românii acum chiar după nemți să punem propulsie pe hidrogen. Eu sunt adeptul ideii că dacă tot am rămas în urmă, atunci hai să ardem niște etape, nu are sens să rămânem tot timpul în urmă. Să ne amintim de exemplu ce s-a întâmplat cu conexiune de internet în România. Dacă tot am făcut sistemul de transmisii de date mai târziu, iată că la ora asta suntem în top 5 la nivel mondial ca viteză de transmitere a datelor. De ce nu am putea face același lucru și pe calea ferată, dacă tot nu s-a întâmplat nimic consistent sau de luat în seamă în ultimii 30 de ani”, a concluzionat primarul Ioan Popa.

Citește și Trenuri pe relația Reșița – aeroport Timișoara, din 45 în 45 de minute! Ce presupune proiectul de modernizare a căii ferate și în ce stadiu se află?

 

Karina TINCUL

Distribuie pe:

Stiri similare

3 Comentarii

  1. Doru

    Din păcate, va fi un pod mult prea îndepărtat… În primul rând, infrastructura feroviară aparține CFR Infrastructură. Nu știm cum și dacă “s-a ars” această etapă. S-au strâns ( cu greu) cele 4 milioane pentru SF. Să vedem cum se vor accesa fonduri europene. Nu zic că e imposibil, dar onor Dom’Părinte poate purta pălăria asta, (cam mare, după părerea mea) ca șef de proiect?! Până atunci, face rost de bani, din parcări… Și din creșteri de taxe și impozite în Reșița, cu 5%, că nu poți plăti online…

    Raspunde

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Reper24 nu îşi asumă răspunderea pentru comentarii, deoarece nu-i aparţin şi îşi rezervă dreptul de a interzice sau de a şterge comentariile care conţin: insulte, instigări la ură, la violenţă sau la acte ilegale, exprimări obscene/vulgare
Citiţi şi Politica Redacţiei