Afirmația primarului face referire la scumpirile succesive ale prețurilor la materialele de construcție din ultimii ani, scumpiri care au îngreunat în mod substanțial implementarea proiectelor derulate de administrația locală reșițeană. Scumpiri care au dus la întârzieri, licitații la care nu s-a prezentat nimeni și au trebuit reluate, evident după ce proiectele au trecut din nou prin votul consilierilor locali, care au trebuit să își dea girul privind actualizarea prețurilor.
Unul din proiectele care se află în această perioadă la cea de-a treia licitație este realizarea stației intermodale din Muncitoresc, parte a proiectului de reintroducere al tramvaiului. La aproximativ 45 de milioane de lei se ridică valoarea acestei faze a proiectului, bani necesari, printre altele, pentru ridicarea clădirii cu facilități pentru spații de odihnă și așteptare, cabine pentru vânzarea biletelor de călătorie și informații și grupuri sanitare, amenajarea de locuri de parcări, semaforizarea zonei, instalarea de mobilier urban, echipament de monitorizare a traficului rutier, panouri luminoase de semnalizare și dispozitive de prevenire a incendiilor.
„Stația intermodală este scoasă la licitație a treia oară. Din fericire, ANAP-ul, Agenția Națională pentru Achiziții Publice nu ne-a mai luat la puricat, că ne mai întârzie și ei câteodată 5-10 zile. Am avut noroc și urmează zilele următoare să deschidem ofertele. Sper ca de data aceasta să avem un câștigător.
Totul a fost legat de prețuri. Sper ca lumea să înțeleagă că noi am mai avut un dușman, pe lângă mulți alții nevăzuți, atât ne-a mai lipsit nouă, la câte proiecte am avut să fie această modificare de prețuri la materialele de construcții. A fost un iad în ultimii doi ani și atunci ne-am trezit cu o grămadă de proiecte deschise, cu constructori care se plângeau de bună dreptate, argumentat. Adică polistirenul a fost 5 lei, acum e 12, fierul a fost 9, acum e 14. Realmente puteai să le spui «nu mă interesează, este riscul tău», dar nu te încălzea cu nimic că omori contructorul pentru că se întorcea totul ca un bumerang împotriva noastră.
Am avut șansa ca Guvernul României și nu vreau să fac politică, dar ceea ce merită menționat trebuie menționat, Guvernul a avut abilitatea, curajul și inspirația să dea câteva ordonanțe astfel încât să permită actualizarea prețurilor materialelor de construcții. Și asta am făcut, de fapt, am adus calculele la zi și acum cred că nu vom avea probleme.
Din punctul acesta de vedere am fost și suntem încă în iad, dar ieșim la liman cu toate”, a afirmat primarul municipiului Reșița, Ioan Popa.
Karina TINCUL
Intrebarea este cu ce pret cat mai putem rabda? Cat de proasta si plina de gropi poate fi singura banda pe care se circula pe langa lucrarile de tramvai? si cat de mare poate fi ambuteiajul la anumite ore? Chiar merita orice si oricat fara nici o limita? Cat de rau putem circula si cat de mult ne vom strica masinile in acesti 2 ani? Si cat timp vom pierde?
Va dorim domnule Primar ca in viitorul apropiat sa nu duceti traditia orasului mai departe ca primarii din urma din Resita care au reusit performanta ca nefacand aproape nimic sa ajunga dupa gratii pentru se stie ce.
Are primaria de unde, are stație de asfalt, … și mai are si cateva instituții care la nivel local il sprijina (dar care prin alte judete au prajit rau unele primării sau chiar i-au lasat cu ochii-n soare că nu mai putea produce asfalt asa cum vroiau „muschii” lor), chit ca a avut timp sa rezolve o problema legata cu poluarea stației și ilegalitatea amplasarii acesteia in oras inca de la inceputul mandatului sau (problema legata de sănătatea publica afectata in mod direct de activitatea statiei), primarul se gandeste că ne va invita pe partiile lui de schi sa tragem pe nas ceva aer curat.
”Totul a fost legat de prețuri … dar nu te încălzea cu nimic că omori contructorul”
–
Oare câți constructori serioși (însă pretinși ai PSD-ului) a omorât deja în favoarea clientelei cu penelei?