Realizarea drumului expres Caransebeș-Reșița-Voiteg, discutată la întâlnirea prefecților din Regiunea Vest cu ministrul Marcel Vela și ministrul Transporturilor!

vela

Prefectul judeţului, Cristian Gâfu, a participat astăzi la o întâlnire de lucru găzduită de Instituţia Prefectului – Judeţul Timiş, alături  de ministrul de Interne, Marcel Vela, ministrul Transporturilor, Lucian Bode, prefecții județelor din Regiunea Vest şi de alţi specialişti din domeniul infrastructurii.

În cadrul întâlnirii s-a discutat despre proiectele privind modernizarea și extinderea infrastructurii feroviare și rutiere în Regiunea Vest, pentru județul nostru, cu privire la infrastructura rutieră avându-se în vedere demararea proiectării pentru drumul expres Caransebeş – Reşiţa – Voiteg, dar și:

-Finalizarea secțiunii D și a construcției secțiunii E din Autostrada Lugoj – Deva

-Autostrada Timişoara – Moraviţa (contract servicii de proiectare în derulare)

-Demararea proiectării drumului expres Drobeta Turnu Severin – Lugoj

„Cu privire la drumul expres Caransebeș- Reșița-Voiteg, pentru anul în curs a fost alocată suma necesară elaborării studiului de fezabilitate, contractul de finanțare pentru acesta fiind semnat în 28.04.2020, iar valoarea  estimată a execuţiei este de 281.700.000 lei fără TVA. Drumul expres va avea lungimea de 104 km, din care 81 km pe teritoriul județului Caraș-Severin şi va cuprinde două sectoare de drum național, DN 58 Caransebes-Resita, respectiv DN 58 B, Reşiţa – Voiteg”, comunică biroul de presă al Prefecturii.

ve

În ceea ce priveste infrastructura feroviară,  programul de investiţii prevede modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad, proiectul având următoarele obiective:

-Îmbunătăţirea infrastructurii căii ferate pentru creşterea vitezei de circulaţie la valori cuprinse între viteza de 120 şi cea de 160 km/h, pe întregul tronson;

-Mărirea capacităţii de tranzit la frontiere;

-Dublarea liniei (ţinând cont de condiţiile de relief – predominant şes, dar mai ales de cererea de trafic preconizată);

-Asigurarea interoperabilităţii prin implementarea Standardelor Tehnice de Interoperabilitate, în special în ceea ce priveşte lungimea liniilor din staţii şi haltele de mişcare, facilităţile pentru persoanele cu dizabilităţi, implementarea sistemului de conducere a circulației ERTMS (ETCS Nivel 2+GSM-R) sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C);

-Înlocuire/reabilitare poduri, podeţe, repararea sistemului de drenaj al căii ferate, îmbunătăţirea terasamentelor;

-Modernizarea electrificării pe toată lungimea tronsonului (25 kV), inclusiv instalarea unui sistem de control SCADA;

-Modernizarea echipamentului de telecomunicaţii;

-Construcţia drumurilor de întreţinere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);

-Modernizarea clădirilor staţiilor de călători, incluzând construcţiile pasarelelor şi ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;

-Montarea de încălzitoare de macaz, în staţii, în halte de mişcare şi la ramificaţii.

v

foto: facebook Prefectura Timiș

Lorena POENARU

 

Distribuie pe:

Stiri similare

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Reper24 nu îşi asumă răspunderea pentru comentarii, deoarece nu-i aparţin şi îşi rezervă dreptul de a interzice sau de a şterge comentariile care conţin: insulte, instigări la ură, la violenţă sau la acte ilegale, exprimări obscene/vulgare
Citiţi şi Politica Redacţiei