6.2 C
Reșița
luni, 11 noiembrie 24

Relația Băleanu-Dunca s-a scufundat la mal! Bacul de la Moldova Nouă, scos din nou la licitație

Consiliul Județean Caraș-Severin se vede nevoit să scoată din nou la licitație publică contractul de concesiune pentru serviciile de operare a navei Baziaș 3 și a pontonului Baziaș 4 de la Moldova Nouă.

După ce, în această lună, contractul care prevedea derularea pe o perioadă de 3 ani, prin oferirea de servicii de transport pe Dunăre pe ruta România-Serbia a fost semnat cu Banat Network Integrated Communication SRL, după o conferință de presă susținută de Eugen Băleanu, omul care se află în spatele acestei afaceri conduse de fiul său Denis Băleanu, alături de primarul orașului Moldova Nouă, Ion Chisăliță, astăzi lucrurile au luat o turnură neașteptată.

De altfel, încă de la momentul susținerii primelor declarații, Băleanu a dat senzația că are o multitudine de „clarități – neclare“, legate de o serie de corecții pe care acesta le-a cerut autorităților județene. Între altele, acesta a spus:

Noi avem câteva propuneri pentru a optimiza acest serviciu și sper să avem concursul CJ și a domnului președinte Dunca, ca Moldova Nouă să devină centru turistic local și chiar județean.

Sunt câteva lucuri de făcut, pe care CJ sper să și le asume, și Primăria Moldova Nouă, cu ajutorul domnului primar Chisăliță, iar toate aceste optimizări pot conduce la funcționarea acestui bac. Noi ne asumăm funcționarea lui non-stop, cu sau fără călători.

Sperăm ca cel târziu pe 1 iunie să putem da drumu la curse regulate și care să nu se mai întrerupă din diferite motive”, a declarat la începutul acestei luni Eugen Băleanu.

Mai mult, Băleanu vorbea la acel moment și despre rentabilizarea transportului pe Dunăre și cum s-a gestionat prost subiectul de către cei care au condus S.C. Eoliana, fostul administrator al bacului. Sincer, am crezut că Băleanu va rupe în două pontoanele, mai ceva ca Nelu Pontonelu, va revoluționa la modul absolut transportul pe Autostrada Albastră, cum îi place senatorului Vela să numească Dunărea.

Previziunea „proorocului“ Chisăliță de la conferința de presă s-a adeverit: „e începutul sfârșitului!

Numai că, la sediul Consiliului Județean Caraș-Severin a fost transmis un răvaș cu șnur negru, prin care se anunța c-a murit! Cine, care, unde și când funeraliile? A murit toată dorința lui Băleanu de conlucrare cu Consiliul Județean Caraș-Severin, ăștia cu Rădoi, Isac și Romi care de-ai dreaku ce sunt, nu vor să-i satisfacă doleanțele pe repede înainte. Bănuiesc, fără a avea pretenția că le știu pe toate, că nici don Chisăliță von M9 nu se simte prea bine, dacă mă gândesc la elogiul făcut concesionarei Banat Network la conferința de presă.

Prezent în fața jurnaliștilor, primarul orașului Moldova Nouă, Ion Chisăliță a declarat că firma familiei Băleanu care va prelua operarea serviciilor pe Dunăre s-a dovedit de-a lungul timpului a fi una foarte serioasă, cu expertiză, alea, alea, companie care a funcționat fără probleme în domeniul său de activitate.

Este o firmă care a dovedit tot ce trebuia să dovedească în afaceri și a dobândit această experință pentru a face turism pe Dunăre. Eu cred că este începutul sfârșitului: începutul unui management corespunzător și că acest bac își va dovedi eficiența în dezvoltarea turismului. Va fi cea mai puternică pârghie pentru turism la Moldova Nouă mai ales legat de Dunăre”, declara la acel moment primarul localității Moldova Nouă, Ion Chisăliță.

Deci, cum e și cum nu e, domnule primar Chisăliță? Vă întreb aici, pentru că de răspuns la telefon, deh, nu se cade să vă pierdeți timpul cu orice ziarist de tejghea. Adevărul e că Ion Chisăliță are în el ceva, nu doar charismatic, ci … mesianic. Nu, nu în proiectele elaborate pentru oraș, despre astea vom mai vorbi, ci atunci când a afirmat că e începutul sfârșitului…

Ce a solicitat Băleanu Consiliului Județean Caraș-Severin?

În primul rând, Băleanu scrie în adresa trimisă CJ-ului că motivul pentru care solicită încetarea contractului prin acordul părților este refuzul instituției județene de efectuare a unor modificări la contract, fără de care, îndeplinirea contractului ar fi contrară intereselor comerciale ale subscrisei concesionar. Altfel spus, firma concesionară consideră că neefectuarea de către CJ a modificărilor solicitate pune societatea Banat Network Integrated Communication în imposibilitatea prestării obiectivului contractului.

Băleanu afirmă că a transmis în mod imperios necesitatea unor modificări în ce privește contractul de cesionare, prin cererea depusă în data de 10.05.2022, aspecte pe care acesta le-a aflat ulterior datei licitației și au fost communicate verbal instituției conduse de Dunca, anterior semnării contractului, reprezentanții Consiliului Județean insistând în semnarea contractului cu promisiunea modificării ulterioare a acestuia.

Între aspectele sesizate de Băleanu pentru derularea contractului de concesiune se numără: imposibilitatea traversarea punctului vamal a vehiculelor mai mari de 3,5t, necesitatea modificării pistelor din punctul vamal pentru accesul autocarelor și autocamioanelor, stabilirea unei zone de navigație a bacului, doar între punctele vamale, în condițiile în care cea mai apropiată stație de combustibil de alimentare pe apă se află în Serbia la aproximativ 23 km față de punctul vamal, lipsa realizării unui refugiu pentru navă și ponton, lipsa realizării unui punct alimentar pe navă de la care pasagerii să își poată achiziționa câteva alimente și băuturi de bază, lipsa personalului vamal la punctul vamal din Serbia în cadrul unui program 24/24 de ore, fiind asigurat personal doar când erau programate curse, nefiind permise curse speciale ad-hoc, nava și pontonul necesită reparații și completări de echipamente pentru a putea fi utilizate corespunzător și așa mai departe, concesionarul solicitând, totodată, modificarea clauzelor contractului de concesiune de servicii, rubricat printr-un act additional, prin intermediul căruia să se modifice cauzele de forță majoră, completarea părții redevenței, inserarea unui drept de preemțiune în vederea prelungirii cu încă trei ani a duratei contractului, permisiunea de a acosta în punctul vamal și a altor nave de transport și agreement ș.a.m.d.

La întâlnirea din 17 mai între părțile implicate, Băleanu a aflat că reprezentanții Consiliului Județean nu vor putea opera modificările solicitate, astfel că societatea Banat Network Integrated Communication S.R.L. nu își poate asuma continuarea contractului.

Având în vedere aceste aspecte, cât și faptul că deși s-a semnat contractul, serviciile concesionate nu au putut fi prestate încă urmare a nepredării navei și pontonului, vă solicităm încetarea contractului prin acordul părților,urmând ca părțile să nu mai aibă nicio pretenție, una față de cealaltă, provenind din contractul încheiat“, se arată în adresa societății Banat Network Integrated Communication, transmisă Consiliului Județean Caraș-Severin.

Legat de situația creată privind renunțarea la contractul de concesiune pentru catamaranul Baziaș 3 și pontonul Baziaș 4 a câștigătorului licitației, președintele Consiliului Județean Caraș-Severin, Romeo Dunca s- a arătat dezamăgit, dar în aceeași măsură motivat să dinamizeze lucrurile pentru (re)punerea în operă cât mai rapid a unei noi proceduri de licitație.

Dunca: „se confirmă că în Caraș, vorba nu-i contract și nici contractul nu e vorbă!“

Deși am sperat că găsim un om serios, care de altfel a și semnat, vorba lui Dunca de la munte, în Caraș vorba nu-i contract și nici contractul nu e vorbă. După ce am crezut că am găsit o soluție, concesionarul s-a hotărât că nu dorește să mai continue și ne-a somat să modificăm clauze contractuale dintr-un contract care nici nu începuse! Prin ceea ce a făcut, el ne-a adus în situația de a relua procedura de licitație de la capăt. Cel mai probabil ne vom îndrepta cu daune spre acest câștigător al concesiunii care ne-a pus, iată,  într-o situație delicată“, a precizat președintele Consiliului Județean Caraș-Severin, Romeo Dunca.

Sergiu TABAN

 

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Știrile zilei