Salvamont Caraș-Severin este din nou acreditat pentru desfășurarea de activități de prevenire a accidentelor montane și de salvare în munți, anunță șeful serviciului, Cornel Galescu. Serviciul Public Județean Salvamont-Salvaspeo și-a pierdut acreditarea în urmă cu un an de zile, atunci când conducerea Consiliului Județean Caraș-Severin a decis schimbarea statutului Salvamont, de la compartiment în cadrul Direcției de Drumuri în serviciu cu personalitate juridică. Noul șef al salvatorilor montani cărășeni, Cornel Galescu a dat însă asigurări că problema va fi rezolvată, ceea ce s-a și întâmplat.
„Acest certificat de acreditare sublinează, de fapt, capacitatea pe care serviciul public județean Salvamont o are în legătură cu intervențiile, în legătură cu tot ce ține de idee de Salvamont și când spun asta mă refer și la baza de intervenție, la dotări, la procedurile pe care le avem, la cele trei formații din subordine, de la Semenic, Muntele Mic și Herculane. Ne bucurăm că la nivel national am reușit să confirmăm că suntem un serviciu care își face treaba pe toate fronturile, atât în partea de intervenție, cât și pe cea de prevenție.
Criteriile de acreditare păreau destul de dificil de atins, dar în ultimele luni am reușit să ne acoperim toate nevoile, și pe parte de resurse umane am mai angajat oameni, Consiliul Județean ne-a mai aprobat ceva fonduri pentru dotări, am mai cumpărat mijloace auto și până la urmă am ajuns la pretențiilor cerute de acreditare.


În momentul în care am preluat conducerea Serviciul Public Salvamont Caraș-Severin au fost destul de mulți sceptici în legătură cu obținerea certificatului de acreditare. Mă bucur ca am reușit, alături de colegii mei, să îi contrazicem. În ultimul timp, am dovedit pe toate planurile că merităm acest titlu: ne-am implicat în nenumarate accidente, ne-am perfecționat profesional la cursuri specializate, ne-am mărit baza auto și de echipament tehnic, am alocat timp refacerii traseelor de turism montan”, a precizat pentru Reper 24, Cornel Galescu.
Serviciului Public Județean Salvamont-Salvaspeo are în prezent 13 angajați, dar ar mai fi nevoie de oameni, atât angajați la compartimentul administrativ, cât și voluntari care să participe la intervenții, este de părere Cornel Galescu.
„În raport cu cerințele județului mai sunt multe de rezolvat, dar suntem pe drumul cel bun. Ar trebui, de exemplu, să mai fie o formație Salvamont pe Cheile Nerei, zonă care este destul de departe de orice formație. Cred că ar mai fi nevoie de cel puțin cinci angajați, precum și de creșterea numărului de voluntari, pentru că noi funcționăm și cu ajutorul voluntarilor. Sunt și ei pregătiți în școli Salvamont, cei mai mulți dintre ei au titlul de salvator montan, deci pot să intervină în caz de accident sau rătăciri”, a mai adăugat șeful Serviciului Public Județean Salvamont-Salvaspeo.
Karina TINCUL