1.7 C
Reșița
duminică, 27 noiembrie 22

Se pregătește licitația pentru vânzarea primului lot de șină de tramvai

Proiectul de modernizare a infrastructurii rutiere din municipiul Reșița și de introducere a unei noi linii de tramvai este unul amplu care se întinde pe doi ani și implică lucrări complexe și diverse.

Toate materialele ce vor fi folosite de firma PORR prin acest proiect sunt noi, iar ceea ce se recuperează se vinde de către primăria Reșița, iar banii se duc în bugetul local. Printre acestea și fosta șină de tramvai făcută dintr-un oțel înalt aliat. Despre această șină directorul Direcției de Administrare a Domeniului Public al primăriei Reșița Dany Călin a precizat pentru cititorii Reper24:

„Suntem aproape de 500 de tone de șină de cale ferată, un prim lot ce va fi scos la licitație foarte curând. Doritori există, iar primul interesat este TMK și asta pentru că oțelul din care este făcută șina este unul înalt aliat. Prețul de pornire a licitației va fi de 1,3 lei pe Kg și este foarte posibil să ajungem undeva la 1,8 lei. Socotiți la 500 de tone cât este primul lot și veți constata că este o sumă frumoasă ce se va adăuga la bugetul primăriei“ a precizat Dany Călin.

spot_img

Acesta a catalogat drept prostii comentariile unor reșițeni pe rețelele de socializare, care spun că primăria se grăbește să vândă șina pentru a plăti firma austriacă: „Banii pentru această lucrare sunt alocați printr-un proiect european, pe baza unui deviz, a unui plan de lucrări, în tranșe, după atingerea unor ținte impuse de proiect. primăria Reșița nu a avut, nu are și nici nu va avea nicio legătură cu plata pentru firma PORR“.

Dan AGACHE

Ai imagini sau informatii care ar putea deveni o stire?
Trimite-ne un mesaj la numarul 0722441304 sau pe WhatsApp la 0751193203.

7 COMENTARII

  1. ”primăria Reșița nu a avut, nu are și nici nu va avea nicio legătură cu plata pentru firma PORR”

    Mda … nicio mânărie, doar legătură (sau invers).
    ”În sala de ședințe a Primăriei Reșița a avut loc astăzi semnarea Contractului de execuție …”

    **Link-urile nu sunt permise!**
    Uite popa, nu e …

  2. Nu băgați în seama toții oameni care nu știu ce vorbesc, mult succes în continuare și speram sa iasă o lucrare cu care sa ne mândrim!!

  3. Respectivii într-adevăr au debitat prostii ( habar nu au cum funcționează mecanismul proiectelor / achizițiilor publice … pe baza fondurilor ,, ieuropene ” ) însă , cu siguranță nu ar fi fost ,, o prostie ” încheierea unui contract cu fabricantul noii căi de rulare ( mă gândesc că este tot din oțel … nicidecum din ,, compozit sintetic / material plastic „, ori ,,hi-tech…levitațională / electomagnetică” ) , contract prin care să-i fi furnizat ( asigurat ) beneficiarul ( mun.Reşița ) mare parte din materia primă necesară fabricării acesteia ( adică o recicla pe cea veche…adăugând ,, ingredientele necesare celei noi ” ) , şi cel mai probabil / posibil diferența de preț între materia primă supusă reciclării şi costurile de fabricație ale noii căi de rulare /noilor şine era în favoarea beneficiarului mun. Reşița…adică a noastră a tuturor.Mai ales având în vedere criza materiei prime de calitate… ,,Nu ştiu de ce” , în opinia mea , cred cu tărie faptul că am fi obținut un preț mult mai bun astfel , fiind excluşi intermediarii paraziți… Eu unul astfel aş fi procedat , sau cel puțin aş fi încercat astfel ca primă variantă de valorificare a vechii şine ! Posibil şi alte instituții precum DNA – ul sau ,,Parchetul European” să fie de acord la un moment dat cu ,, părerea mea „…

    • Circuitul e putin diferit. Șina de tramvai nu o cumpără primăria, ci este achiziționată de PORR, firmă care are obligația prin contract să o cumpere. Asa că…bănuiesc că era putin mai dificil, dar poate nu imposibil

  4. Nu era deloc complicat , dacă prevedeau acest lucru ( având în vedere bună-credință ) de la bun început în contract/e ( proiectul în baza căruia au fost obținute fondurile europene şi caietul de sarcini nu îl face constructorul…,,POOR” ). Ce era atât de greu ( ,, imposibil ” ) să ai o convenție în acest sens cu toate părțile implicate de la bun început ? Numai dacă cineva avea sau are interes ,, să nu se poată ” devine imposibil astfel.PORR-ul să facă bani ,, pe cea ce munceşte ” , nu pe intermedierea a ceea ce puteam achiziționa mult mai eficient , de aceeaşi calitate dar la un cost mai mic.
    Cu privire la ceea ce am scris , eu nu m-am referit la ceea ce au făcut , ci la ceea ce se putea face.Probabil unii vor spune faptul că sântem mai câştigați astfel, fiindcă toți banii vin din fonduri europene nerambursabile , iar cei de pe şină rămân ,, peşin ” astfel
    la bugetul local ( în varianta anterioară doar le făceam economii la buget ieuropenilor ). Oare să fie aşa ? … întreb şi eu persoane mai avizate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Știrile zilei