Proiectul Semenic a început deja să genereze beneficii pentru municipiul Reșița, a anunțat primarul Ioan Popa. Mici, este adevărat, fiind vorba de banii încasați pentru transportul schiorilor de la baza pârtiei de la Văliug înapoi pe munte. Insignifiante chiar, în comparație cu profitul anual de 3 milioane de euro care ar ajunge în visteria municipiului, conform estimărilor edilului, după implementarea proiectului.
Semenicul are cea mai lungă pârtie de schi din țară! „Va fi un proiect de mare, mare succes”
Proiectul de dezvoltare a domeniului turistic Semenic este încă în fașă, dar nu puțini dintre iubitorii de schi care au ajuns în această iarnă pe Semenic s-au declarat încântați de ce au găsit. Lipsește infrastructura, sunt probleme cu drumul de acces, încă nu există înzăpezirea artificială și telegondola care vor fi realizate prin proiectul derulat de Primăria Reșița, Consiliul Județean Caraș-Severin și Primăria Văliug, dar în schimb se poate coborî cu schiurile pe cea mai lungă pârtie din țară.


„Din tot ce avem noi, informații care au venit de la cei care sunt iubitori de munte, oamenii sunt de la entuziasmați până la uimiți, nu le vine să creadă. Este într-adevăr cea mai lungă coborâre din țară, este un lucru pe care cel puțin în următorii ani puțini vor putea să îl depășească. Este un avantaj pe care îl avem și pe care trebuie să îl exploatăm. Sunt trei pârtii cu grade de dificultate diferite, însă majotitatea sunt cu grad de dificultate redusă, familiale. Sunt și genul de pârtii pe care toată lumea le recomandă, în care riscul de accidente este mai mic, pot fi folosite și de persoane mai în vârstă, de copii. Parcursul este prin zonă de foioase și conifere, adică ai stânga-dreapta pădure, în principiu nu au probleme nici cu ceața sau cu vreun gol alpin unde dacă este foarte urâtă vremea nu știi pe unde să te orientezi.
Am făcut un regulament de construncții în zonă, reducem intravilanul Semenicului astfel încât să nu mobilăm Semenicul cu tot felul de clădiri parazitare și de ciudățenii ca în alte stațiuni. Dacă punem la dispoziție în Reșița capacități de cazare, autobuze care să îi ducă pe schiori până la Văliug și înapoi seara, practic dacă acest proiect va merge înainte tot așa, manageriat într-un mod înțelept, va fi un proiect de mare, mare succes”, este de părere primarul Ioan Popa.
Înzăpezire artificială până la finalul acestui an și telegondolă până la finalul lui 2023!
Edilul reșițean speră că turiștii vor putea urca cu telegondola pe Semenic începând încă din iarna anului 2023. Undeva la 30 de milioane de euro ar urma să investiți în dezvoltarea zonei. 16 milioane ar urma să fie alocați din fonduri europene, prin intermediul ADR-ului, iar pentru restul sumei va fi contractat un credit, conform declarațiilor edilului reșițean:
„ADR-ul ne-a solicitat să introducem în studiul de fezabilitate și acitivități pe timp de vară, lucru pe care l-am comandat câtorva furnizori de servicii, să facă un upgrade la studiul de fezabilitate. la ora asta avem tiroliana pregătită, tiroliană paralelă de un km, cea mai lungă tiroliană din Europa de est, parc de aventură cu 27 de puncte diverse, un montagne russe în care sunt scaune suspendate de 2 persoane cu acționare electromagnetică, trasee de cicloturism pentru familie, lejere, în plan mai mult orizontal pe care să poată să meargă până la Trei Ape, Gărâna, Brebu și înapoi, dar și piste de down hill ca să facem concursurile alea pe care le-au început deja la Reșița și în zona Semenic, și parcare multietajată la baza telegondolei de 460 de locuri, care este în lucru de către o firmă de proiectare din Oradea. De îndată ce asamblăm toate aceste patru elemente, le introducem în SF și rescoatem la licitație. Estimarea noastră pentru rescoaterea la licitație a proiectului tehnic și execuție este sfârșitul lunii martie.
Termenul de execuție a proiectului tehnic este de circa 6 luni, cu alte cuvinte, cu puțină șansă la sfârșitul anului în curs vom avem proiectarea gata și poate o parte din lucrări executate. Eu aș vrea să reușim să facem cel puțin zona de înzăpezire, că aia merge repede, până în decembrie, și gondola va trebui pusă în funcție în decembrie 2023.
Dacă reușim să facem înzăpezirea artificială până la sfârșitul acestui an, atunci în sistemul în care ne-am jucat puțin săptămânile acestea, cu autobuzele municipalității vom putea face parcursuri de sus până jos pe tot parcursul iernii viitoare. Este o activitate care a generat la Transport Urban Reșița, au fost unele zile de sâmbătă și duminica în care încasările pe care le-a făcut TUR-ul din această activitate au rivalizat cu încasările pe care le fac zilnic cu 15-20 de autobuze în oraș”.
Reșițenii au o percepție greșită, susține primarul! „Oamenii nu înțeleg ce se întâmplă”
Primarul Ioan Popa a ținut să mai atragă atenția că principalul beneficiar al proiectului de pe muntele Semenic este municipiul Reșița și nu el personal. Motiv pentru care, spune edilul, ezită să mai vină cu alte propuneri care să vizeze zona Semenic.
„Există o percepție greșită și o simt, oamenii nu înțeleg ce se întâmplă sus și faptul că beneficiarul tuturor acestor acțiuni este orașul Reșița. Există o confuzie extraordinară între persoana mea fizică, faptul că am investit în zona alpină și ceea ce se întâmplă cu acest proiect. Sper să spulberăm aceste neclarități și probabil că nu se va întâmpla asta într-un mod ferm decât atunci când încep să apară veniturile pe oraș într-un mod consistent.
Dacă nu ar fi fost aceste incertitudini și acestă stare de confuzie creată la nivel de oraș, aș fi venit în fața Consiliului Local și aș fi propus de urgență să achiziționăm noi cele trei hoteluri de pe Semenic: Gozna, Nedeia și Semenicul. Este culmea să investești bani într-o infrastructură, să ai sus niște active care sunt praf și să nu profiți să le iei ca să le valorizezi. Chiar dacă le luam și le scoteam la licitație ulterior, pe bucăți, aveam un mare câștig. Am rezerve să fac lucrul acesta pentru că, repet, în continuare există o anumite confuzie din punct de vedere al percepției reșițenilor despre acest obiectiv. Mulți nu înțeleg de ce nu facem noi asfalt și de ce ne interesează pe noi muntele”, a mai adăugat primarul Ioan Popa.
Karina TINCUL
Asa sa fie, cum zice Popa, dar unul din cele mai importante elemente, in Domeniul sciabil Semenic, este drumul judetean DJ 582E, Prislop – Statiunea Semenic, care trebuie modernizat urgent, pentru ca pe acest drum se bazeaza tot proiectul acesta. Telegondola nu va mai functiona cand viteza vantului sau viscolul va depasii 40-50 de km/h si atunci singura varianta, ca si pana acuma, este si va ramane tot acest drum judetean, care va deservii pensiunile si hotelurile si care asigura interventia pompierilor, politiei, ambulantelor si SMURD-ul precum si accesul si interventiile la Releul TV, chiar daca vantul sau viscolul va sufla 70-90 de km/h. Modernizarea drumului judetean DJ 582E, Prislop – Statiunea Semenic, va trebui sa fie gata in totalitate, inaintea telegondolei, asta insemnand ca lucrarile la acest drum judetean trebuie sa inceapa anul acesta in primavara.
👍👍👍👍👍👍
Țara arde iar chelului ii mai lipsește o tichie de margaritare. Iar a luat-o razna. Popa îi dă cu Semeniculvs.Văliug iar fratesu’ piticul Donc Dunca, oricum nu contează, îi dă mereu cu Muntele Mic în curând al piticului Doc, iar ăștia nu văd sau se fac că nu văd că lumea migrează din Reșița și județ că ne merge prost și foarte prost, în loc să aducă investitori pentru locuri mai multe de muncă și plătite foarte bine să nu mai plece tineretul și oamenii in general. Cei doi dwarfi nu sunt pe doaga lor ,fiecare cu ce îl doare, li se rupe de lume.
”există o anumite confuzie din punct de vedere al percepției reșițenilor despre acest obiectiv. ”Sa speram ca alte autoritati nu vor fi ,dupa 2024, ”confuzate”.
Intradevar, multi oameni nu inteleg nimic ce se intampla si de ce se intampla! Pentru ca habar n-au, stiu doar sa dea lectii la altii ce trebuie sa faca! In primul rand daca nu faci domeniul schiabil cu tot ce presupune, inclusiv telegondola, pentru ce ar veni turistii pe Semenic? Sa admire privelistea? Poate o data, de doua ori, vin dimineata si pleaca la pranz. Si daca n-au pentru ce, nu o sa vina nimeni si atunci pentru ce iti mai trebuie drumuri!? In zonele turistice de schi, hotelurile si pensiunile sunt jos la baza partiilor sau in localitati, nu in varful muntelui. Acolo urci cu telecabina pentru schiat.
Referitor la locurile de munca, se repeta robotic de multa lume aceasta placa stricata, ” sa se creeze locuri de munca”. Nu poti crea locuri de munca oricum, ca poti sa aduci o companie intr-un domeniu care presupune forta de munca slab calificata si prost platita. N-ai rezolvat nimic, oamenii tot o sa plece la munca in strainatate.
Trebuie sa ai o strategie pe termen lung care presupune o dezvoltare durabila a zonei. Si pentru asta e nevoie de viziune; in afara de Nelu Popa nu prea are nimeni in Caras, ma refer la mintile „luminate” care au condus judetul si inca il conduc.
Resita n-are nici terenuri ca Timisoara unde investitorii sa-si poata construi hale si nici acces facil la principalele cai de comunicatii, iar de personal calificat nici nu mai zic. Cu ce sa atraga Resita investitorii?
Singura solutie este „pamantul” ( a se citi bogatia naturala, muntii si apele). Pe acestea trebuie sa le pui in valoare, sa dezvolti turismul, dar nu haotic si la plesneala ca pana acum! Turismul atrage o multime de alte sectoare economice, poate crea locuri de munca bine platite dar poate intretine si locurile de munca din celelalte sectoare. Lucru pe care Nelu Popa l-a inteles si il face asa cum trebuie, dar sunt putin cei ce inteleg si cu siguranta cand vor aparea rezultatele acestia vor fi primii care vor spune ca au sustinut si contribuit la acest proiect!!!
Reșița se va susține economic din turism doar dacă mai prinde Tăițelu un mandat și face o stație de andocare ptr OZN-uri! Vorbești prostii doar ca să te afli in treabă sau ca să îți faci norma . Beneficiarii reali ai investiției sunt proprietarii de pensiuni, terase și restaurante din Văliug. Reșița va beneficia doar din vânzarea de 3 pungi de pufuleți și 2 de semințe la amețiții care o să vină cu „hidrogenu’ „! Nimeni nu coboară de pe munte să se cazeze la Reșița, mai fac o oră jumate până acasă la Timișoara. Stai să vezi ce viluțe se vor racorda la țeava corugă îngropată pe Semenic pe banii reșițenilor. Care vor plati din buzunarul lor o investiție ce va returna profit peste vreo zece ani , după ce vor plăti tot ei împrumutul. Taxele și impozitele generate de domeniu oare cine le va încasa?
E o emisiune la tv, „Am intrebat 100 de români”. Oare nea Nelu câți reșițeni a intrebat dacă preferă domeniu schiabil sau investiții in infrastructura orasului?!
”Cu ce sa atraga Resita investitorii?”
–
Invers formulat: prin cine să alunge Reșița investitorii productivi și funcționali (ca Velo-City, etc.)?
Răspuns … de notorietate: prin ”reprezentanți”. Atractiv …
Reșița va deveni oraș turistic doar dacă face primarul stație de andocare pentru ozeneuri. Așa devenim oraș turistic pentru marțieni. In rest numai inepții pentru a păcăli lumea si să aibă subalternii servili de lucru prin media cărășană. De profitat vor avea doar proprietarii de pensiuni, terase și restaurante din Văliug( nici o legătură cu știm noi cine). Și cel mai probabil primăria Valiug, care va incasa taxele și impozitele . Să vedem si firma agreată ptr administrarea domeniului prin ce debara își are sediul.
Dacă ar fi făcut din fonduri europene, n-ar fi nimic de comentat, decât că primarul e foarte ocupat cu sezonul de schi. Atât de ocupat încât el s-a dus cu pretenul Romică să viziteze alte domenii. Nu prin Oradea lui Bolojan sau Alba Iulia lui Hava, să vadă cum au fost implementați banii europeni . In timp ce alte orașe au kilometri de drumuri asfaltate și autobuze electrice in circulație, noi așteptăm un tramvai care nu-și prea mai are rostul , că după cum spunea primarul, e mai rentabil să care turiștii pe Semenic decât in oraș. Asta e explicabil prin faptul că bugetarii circulă cu mașina personală, iar CSR-ul si UCMR-ul încape in 3- 4 autobuze. In rest doar elevi și pensionari. Rezolvabil ușor și elegant cu autobuze electrice, care pot circula oriunde. Dar noi trebuie să răscolim intreg orașul vreme de un cincinal, ca să aibă unii de excavat 3 mc și să incaseze 10 mc.
De locuri de muncă noi avem parte doar declarativ, in timp ce s-a reușit alungarea Velocity-ului. Dar nu-i așa, vom avea Aquapark și mall. In timp ce reșițenii se îmbracă la second hand, vor admira reclamele luminate de la C&A, PullBear și alte nume mari, care abia mai vând in orașele mari. Dar vom avea o nouă generație de absolvenți, de data asta de la Babeș-Bolyai, care vor face carieră impresionantă ca vânzători.
Hai cu drumul, că zăpada se topește repede. 😀
Pentru Ioan S. Bine zis si bine gândit!!! Daca va uitați sunt aceleași trompete care urla după locuri de munca si după investitori dar fac pariu ca atunci cand vor apărea si locuri de munca nu se vor înghesui la ele! Tot online au sa stea ca deh e mai ușor asa!!!
„Există o percepție greșită și o simt, oamenii nu înțeleg ce se întâmplă sus și faptul că beneficiarul tuturor acestor acțiuni este orașul Reșița. …”
–
Nah … parcă municipiu cândva, acum retrogradat … oraș (act ratat?).
Mda.
Chiar dacă tăițelu este beneficiar și simultan reprezintă și UAT nu ar exista conflict de interese și nici nu se (auto)sesizează nimeni din oficiu.
Numai dacă se julește careva când pică cu bicicleta …
Această expunere nu prezintă interes. Locuri de muncă bine plătite nu vrăjeli de milionari peste noapte.
Mai ales păcălicii care îi cântă în strună premarelui și latră afirmativ ca hienele la toate ineptiile debitate pe facebook și instagram asteptând un os de la stăpânul lor herr Popa pentru activitatea lor de pupincurism plin de pasiune și devotament. LOCURI DE MUNCĂ BINE PLĂTITE SE CER!