fbpx
-1.3 C
Reșița
joi, 26 ianuarie 23

„Vom avea unul din cele mai moderne tramvaie”, concluzia vizitei făcută în Turcia de delegația Primăriei Reșița

O delegație a Primăriei Reșița a fost prezentă timp de trei zile în Turcia, la Bursa, pentru a evalua primul tramvai finalizat de firma Durmazlar, cea care a câștigat licitația pentru realizarea tramvaielor bidirecționale care vor circula în viitor pe străzile Reșiței. Tramvaiul se află în prezent în proces de omologare, în timpul vizitei fiind derulate mai multe teste cu tramvaiul care urmează să fie livrat în perioada următoare la Reșița.

„Am rămas plăcut impresionați de calitatea tramvaiului și de calitatea producției. Pe lângă tramvaiul nostru, am găsit la fabrica din Bursa și ultimul tramvai care va fi livrat către Istanbul, un alt model. De asemenea, pe linia de producție am văzut componete de boghiuri și alte subansamble care se fabrică pentru companiile Bombardier și Alstom, marii producători de tramvaie din Europa.

Nu am găsit probleme la tramvaiul reșițean, am discutat și cu cei de la compania din Polonia, care se ocupă de omologarea în spațiul european al tramvaiului și părerea lor este că este un tramvai bun și din punct de vedere tehnic nu au avut nici ei obiecții. În cadrul vizitei noastre s-au făcut mai multe teste. În jurul fabricii există o linie de tramvai tocmai pentru acest gen de teste, pentru a vedea dacă lucrurile sunt în regulă ca și tracțiune, frânare de urgență sau staționare în rampă, printre altele.

spot_img

Cred că vom avea unul din cele mai moderne tramvaie, inclusiv ca aspect”, a precizat pentru Reper 24, Grațian Dobre, directorul Direcției de Proiecte Europene din cadrul Primăriei Reșița, care a fost prezent în Turcia alături de city managerul Claudiu Kiss și de directorul Transport Urban Reșița, Dănuț Jurubescu.

Conform lui Grațian Dobre, înainte de a fi omologat și trimis la Reșița, tramvaiul trebuie să treacă prin mai multe teste:

O primă etapă de teste se face în fabrică, pentru a se asigura că poate fi adus în zona publică, după care o parte din teste se vor face pe linia de Bursa, iar pe linia de la Reșița se vor face testele privind recepția tramvaiului. Fiecare tramvai, pe măsură ce este livrat, înainte de a fi recepționat trebuie să parcurgă 500 de km pe linia de la Reșița. Obligația producătoprului este să vină cu tramvaiul omologat ceea ce ei speră să finalizeze în cursul lunii decembrie”, a mai precizat Grațian Dobre.

Compania Durmazlar a câștigat licitația organizată de Ministerul Dezvoltării pentru cele 13 tramvaie bidirecționale ce vor ajunge la Reșița. Primarul Reșița, Ioan Popa nu a fost prezent la vizita de zilele trecute din Turcia, dar edilul și-a exprimat în numeroase rânduri convingerea că tramvaiele produse pentru Reșița vor fi de calitate.

Sunt convins că la Reșița vor ajunge materiale rulante sau tramvaie de o ținută foarte bună. În ceea ce privește aspectul acestora, la început am vrut să le facem în culorile roșu și negru, să mergem pe culorile clubului de fotbal, rossonerii din Banat. Era interesant să avem vopseaua roșie și geamurile puteam să le facem fumurii și dădeam această nuanță. Însă mai târziu, uitându-ne la forma pe care au propus-o cei de la Durmazlar, o formă extrem de futuristă și care neștiind ce dorim noi au făcut și niște propuneri pe culoare, am acceptat cu mare bucurie să mergem pe ceea ce au propus ei, și anume, ei s-au gândit la faptul că în Reșița se produce metal de 250 de ani, se produce oțel și am convenit să le facem gri silver, gri antracit și gold”, explica edilul, acesta adăugând că tramvaiele vor beneficia de absolut tot confortul și dotările pe care le presupune transportul public modern, inclusiv climă și conexiune la internet.

 

Karina TINCUL

Ai imagini sau informatii care ar putea deveni o stire?
Trimite-ne un mesaj la numarul 0722441304 sau pe WhatsApp la 0751193203.

12 COMENTARII

  1. Dacă erau făcute la noi în țară la Arad nu pica șpagă. De ce să nu rămână banii în țară și să îi plătim pe muncitorii noștrii nu pe străini. Este fals patriotism, semn că nu ne pasă să luăm și tramvaie de calitate și să rămână banii la noi. Ăsta l-ați votat pe ăsta îl aveți, eu nu am votat asemenea specimen spălațivă cu el de primar fals patriot 🤮🤮🤮🤧🤧👎👎👎👎👎

    • Cei de la Arad nu au dorit sa il fabrice cu specificatile cerute cu usi pe ambele parti si bidirectional, desteptule.

  2. „ … Cred că … ”, a mai precizat Grațian Dobre …
    „Sunt convins că …”, explica edilul …

    Ce să zic? Văd că un stâlp (al lui Tarcany) a rezistat la ”berbec” (în Stavila) și fără tampoane …

  3. Mergeti la București și Timișoara sa le vedeti și pe alea lui Firea și Robu ,pe alea care nu intra pe refugiu si scartaie in curbe .Sa va dați cu părerea și în aceasta speta

  4. Primăria Municipiului Bucureşti va achiziţiona încă 200 de tramvaie, dintre care 100 de tramvaie de 36 de metri şi 100 de tramvaie de 27 de metri, dintre acestea 20 fiind bi-direcţionale.
    Sursa ProTV

  5. @Andrei le ști tu pe toate, la ce inteligență ai în tine probabil informația o ai de la Antena 3sau Acasă Tv posturi cu dedicație pentru poporenii inteligenți ca tine,DEȘTEPTULE !

  6. De ce dracu trebuie tramvai bidirecțional la Reșița?
    Nu cumva ați primit ceva ca să cereți tramvai bidirecțional? Sa știți ca în Reșița există spațiu de intoarcere a tramvaiului la capătul liniilor iar faptul ca are cabina dubla de comandă (bidirecțional) nu îl ajută cu ceva,dimpotrivă are avantajul că este mai scump decât cel cu o singură cabină.

    • Intradevăr, exista spatiu de intoarcere dar aceste curbe sunt cele care uzează cel mai mult boghiurile. Un tramvai cu dublă cabina are avantajul ca se poate muta de pe o linie pe alta doar prin schimbarea unui macaz. Cat despre afirtmația: „Nu cumva ați primit ceva ca să cereți tramvai bidirecțional?“ licitatia a fost făcută de Ministerul Dezvoltării, cei care au si finanțat tramvaiele

  7. Dacă sa făcut proiectul de modernizare a liniei de tramvai la Reșița, de ce nu sa proiectat linia sa treacă pe marginea drumului,astfel încât pasagerii sa coboare în stație direct pe trotuar fără să întrerupă circulația mașinilor care sunt obligate sa oprească pt a permite pasagerilor să coboare?
    Și asa au spart străzile sa scoată vechile linii și puteau sa pună noile linii direct la marginea străzi?
    Fiindcă tot ați amintit de Craiova va aduc aminte ca acolo tramvaiul are refugiu pt pasageri pe mijlocul străzii, ceea ce aici nu e posibil din lipsă de spațiu.
    Iar la Timișoara, tramvaiul are și pe marginea străzii linie și are și refugiu.
    Dacă ați făcut această lucrare de ce dracu nu ați făcut-o impecabil?

  8. De ce ați comandat în Turcia tramvai cu uși pe ambele părți, când la Reșița nu este nevoie de așa ceva ,pasagerii neavând unde sa coboare pe ambele părți?
    Tramvaiele cu uși pe ambele părți sunt bune în orașe cu străzi înguste unde circula vehicule doar pe o bandă sau pe un sens.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Știrile zilei