Balenele albastre își „trăiesc” ultimele luni de viață pe străzile din Reșița, acestea urmând să fie înlocuite cu autobuze electrice și bineînțeles cu tramvaiele achiziționate de administrația locală. Până la finalul acestui an, vor ajunge la Reșița 10 autobuze electrice produse în China, contractul de achiziție fiind semnat astăzi de primarul Ioan Popa și de reprezentantul companiei BMC TRUCK&BUS S.A., câștigătoarea licitației.
Este vorba de autobuze achiziționate pe fonduri europene, în cadrul fazei 3 a proiectului tramvai. „Împreună cu cele 13 tramvaie, acestea înlocuiesc toată flota de autobuze cu motoare termice a municipiului Reșița. Acest contract cuprinde practic partea de autobuze și înființarea sistemului modern de eticketing pentru transportul public din municipiu. Valoarea contractului este de 24.700.000 de lei (fără TVA). Practic prin acest contract înființăm partea de eticketing împreună cu validatoarele, atât pentru autobuze, cât și pentru tramvaie, într-un sistem unitar. Avem nădejdea că le vom putea recepționa până la finalul anului, astfel încât să putem să avem partea de transport public complet nouă”, a precizat Grațian Dobre, directorul Direcției de Proiecte Europene din cadrul Primăriei Reșița.
Compania BMC, livrează autobuze electrice ZTE (ca dealer) și pentru alte orașe din România, cum ar fi Suceava, Craiova sau Brăila, fiind inclusiv câștigătorul unei licitații derulate de Ministerul Dezvoltării pentru 11 orașe.
„Suntem pe piața din România de peste 20 de ani, am dus la bun sfârșit multe contracte de achiziții publice până acum și nu am avut nicio problemă. Suntem bucuroși că am câștigat și această licitație pentru municipiul Reșița. O să aducem autobuzele până la sfârșitul anului, nu este nicio problemă. O să livrăm anul acesta peste 450 de autobuze electrice în 30 de orașe. Este vorba de marca ZTE, pe care le importăm de la este unul dintre cei mai mari producători de autobuze electrice din China, care are o producție anuală de peste 25.000 de bucăți”, a precizat Kilic Kenan, director dezvoltare BMC TRUCK&BUS S.A., la momentul semnării contractului cu Primăria Reșița.
Autobuzele au o lungime de 12 metri și o capacitate de transport de 83 de persoane (din care 32 pe scaune). Puterea motorului este de 180 de kW, iar autonomia lor este de 374 de km. Prin contract, este asigurată a garanție de 8 ani de zile sau 800.000 de km.
„Durata normală de viața a unui autobuz este de 10 ani, iar dacă avem garanție de 8 ani sau 800.000 de km este mai mult decât rezonabil. În momentul în care producătorul își asumă această garanție însemmnă că nu sunt probleme cu produsul. Așteptăm să îl vedem.
Traseele pe care vor circula vor fi preponderent cele care nu sunt asigurate de tramvai. Coloana vertebrală Kaufland – Intim – Centru – Muncitoresc va fi făcută exclusiv de tramvai, iar autobuzele vor acoperi restul, gen Moroasa, Stavila sau viitoarele trasee de pe Calea Timișoarei sau din Mociur. Mai avem un proiect câștigat pe care urmează să îl scoatem la licitație, prin care vom achiziționa 14 autobuze electrice, în colaborare cu Primăria Văliug, din care 4 probabil vor fi alocate pe legătura cu Văliugul, iar celelalte 10 vor acoperi tot traseele din oraș.
La ora asta lucrăm cu circa 16-18 autobuze în oraș, cele albastre, lungi și încă 2 tipuri. O să ajugem undeva la 20 de autobuze plus 13 tramvaie, deci vom reuși să facem un transport extrem de eficient. În momentul în care ai un transport care își garantează că la 7-10 min îți vine o mașină în stație, cred că decizia de a utiliza transportul public va fi mult mai ușor de luat, chiar și pentru cei care au mașini individuale”, a explicat primarul Ioan Popa.
Conform edilului, autobuzele care circulă în prezent pe străzile Reșiței, cumpărate second-hand în urmă cu aproximativ 7 ani din Olanda și Germania, vor fi casate sau donate altor Primării, în cazul în care au nevoie de ele.
Karina TINCUL
„cred că decizia de a utiliza transportul public va fi mult mai ușor de luat, chiar și pentru cei care au mașini individuale”
Sigur așa voi face, dle . primar. De fiecare dată când am de mers la Caransebeș, Lugoj sau Timișoara, voi lăsa mașina acasă și mă voi urca în tramvai.
@db: Cat de „inteligent” esti. Daca tu vei lua tramvaiul pana la Tm, eu voi lua tramvaiul pana la Bucuresti. Ca sa ma cobor si eu la nivelul tau, sa intelegi ce ineptie ai scris.
Mda, așa voi face și eu… O să car cu tramvaiul/autobuzul, o dată pe săptămână, bagsul de apă + kilu’ de carne/făină/zahăr/ulei, sacoșa cu legume/fructe sau ce-o mai fi… Sau îmi fac abonament și cumpăr zilnic doar câte 1 „pet” cu apă, 200 g de carne, zahăr la pliculețe… dar, dacă mă gândesc mai bine, pe timp frumos merg apostolește rostogolind un troler, mă mai odihnesc pe o băncuță la umbră…
A apărut șobolanul avcCiorbe, sluga pnl vs binomul Dunca &Popa.Corectorul de servici și papagalul de presă a Caraș Severinului. Fără gogomăniile lui avcCiorbe ăsta Reșița e pustie. @DB te susțin în cele spuse asta așa pentru oftikkații penaleu. 🤣🤣🤣🖕🖕🤟🤟🤟
@razi de tine:))) : Tot cu presupusu ai ramas? Da? Unde minte nu e, n-ai ce pretentii sa emiti. Sustine tu pe db, ca banu la ban trage, iar prostul tot pe langa prosti se invarte.
Nici nu mai conteaza ca scrieti ineptii pe aici. Conteaza sa le scrieti. Nu mai e mult timp pana in 2024 si trebuie sa prestati bine.
@carcotasu: Cine a zis sa te duci la cumparaturi si apoi sa le cari ca măgaru?
Vezi cat de manipulator esti. Nu a zis nimeni asa ceva, dar tu bagi din top.
Avc ciorbe de tine râde tot Natu. Mai lingău și pupincurist ca tine, neomarxist de doi bani al generației pantaloni strânși pe ouțe,barbă de ciocănar geeen La naiba în puii tăi nu s-a mai văzut. Ești praf, de râsul curcilor, teoriile doi bani găuriți de asta ești bun, atât te duce dibla 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Când va merge la domeniile Văliug, va merge cu autobuzul electric urban că âii ieee foarte eficient.
Cică autobuzele electrice, alea urbane, vor merge regulat, așa ne povestea, mai că se jura, fie iarnă, fie ploaie și vânt, cu penele (alea electrice) trebuie să subînțelegem desuurile … mai pică câte un copac pe drum ….
Ce mai, și terminal „intermodal”, cu etaj se construiește.
Comunistii mai cu cap, nu bișnitari, nu au avut o prea bună inspirație cu construirea terminalului lor intermodal (numit – AUTOGARA) dar s-au gândit ca totuși să-l amplaseze cât mai aproape de gara CFR șiiii, în „nesimțirea” lor au gândit că pentru trasee mai lungi (Reșița – Văliug,, etc .) să pună niște mijloace de transport in comun catalogate ca fiind AUTOCARE, care ar avea ȘI ÎN PREZENT un grad de confort, siguranță rutieră și în exploatare pe drumul către Văliug, cu mult mai mare decât aceste „moderne” autobuze URBANE electrice!
Da, devin extrem de enervante tâmpeniile astea ale sectanților „verzi”! Mai ales că n-au nicio bază dovedită „științific fără dubii” (acu’ n-am chef să intru în detalii, poate cu altă ocazie)!
Eficient pentru cine?Pentru populația majoritară decedată recte micro 5 etc, plus cei puțini care au mai rămas umblători prin urbe că restul s-au apucat de bântuit prin lumea asta care mai este!!!!??😔😔🤔🤔Și uite așa se mai șmenaresc niște bani pentru diferite interese….că altceva nu mai putem crede. Țară de rahat, sat de doi bani găuriți, lume săracă cu duhul.
”… Avem nădejdea că le vom putea recepționa până la finalul anului, astfel încât să putem să avem partea de transport public complet nouă”, a precizat Grațian Dobre …
–
Nădejdea avută este lucru bun, mai ales pe inventar, în magazie.
Rămâne de văzut doar la finalul cărui an, pentru că și în promisul tronson de tramvai s-a circulat deja, în Govândari, prin decembrie. Asta dacă nu mă înșel sau dacă nu mă înșeală. Nu întreb cine că se știe.
Că deja au și circulat unii desculți prin tramvai nu mai pun la socoteală, e notorietate.
Una descrisă de Zaharia Stancu în alte decoruri de roman.
Că se face nu e rău.ce i bun e bun făcut.sacrificiu e al nostru al cetățenilor adică bani(ce primim noi fonduri europene pentru investiții am cotizat ani la randul tot noi la bugetul UE ),stress,că nu e ușor să suportam zilnic mii de șoferi traficul extrem de greoi din cauza lucrărilor la așa zisul tran.,falimentul unor societăți comerciale grav afectate de lucrările de infrastructură,șomaj și nu în ultimul rând demagogia celor aleși că au făcut că liberalii,că psdistii că useristii și așa mai departe .In concluzie voi alesilor ati fost plătiți de noi să faceți, și rugați va că reșițenii sa va mai dea odată votul
@Sorin: Cu ce bani am cotizat noi la UE??? :)))) Noi primim o groaza de bani de la Germania, Franta, statele puternic dezvoltate ale UE. Cotizarea noastra este inca aproape de zero, la nivel UE.
@carcotasu: Da ma mai bine „sectant” verde si sa respiri un aer mai curat, decat aservit sclavete politic.
Atâta timp cât SRL-ul primăriei o arde la greu cu prepararea asfaltului pentru astuparea gropilor sau niscai străduțe pe care le asfalteaza foarte prost, primaria, cu SRL -stație de asfalt- din Marginea-Lend, și toți propangandiștii ai ideologiei „ecologice” promovate de primarie sunt de fapt niște FARSORI, pe o parte se afișează ca niste sfinți dar pe cealaltă au un suflet negru ca bitumul asfaltului.
Si dacă vă declarați verde in față cu sunteți un „verde”, ați auzit de noțiunea de fluidizare trafic, eliminare a punctelor de congestionarea a traficului unde sunt inregistrate cele mai mai valori de poluare, aveți vagă idee a valorilor de gaze eliberate de o coloană auto înghesuită aflată în mișcare cu 20-30 km/h față de colonă auto rarefiată aflată în mișcare cu cu 40-50 km?!!! SAU, aveți ideea cu cât cresc valorile de poluare a mașinilor oprite prin intersecții sau la semafoare?!!!
De timpii de deplasare a unei ambulanțe în trafic nici măcar nu vă pasă, că doar circulă pe linia de tramvai, ceea ce lasă de înțeles (după ideile eco-civice ale dvs)c ă tramvaiul va circula cu 70-80 km pe ora, un fel de tren rapid expres care nu oprește în toate gările ci numai în punctele finale ale deplasării.
Și mai pe șleau, s-a congestionat traficul prin Triaj pentru ca, chipurile, să se circule pe 4G benzi, auto prin Mociur – Aqualand.
Un aqualand se dorește a fi o oază verde, albastră de aer curat, amplasat pe un teren industrial care nu a fost decontaminat nici măcar în prezent.
A dărâma betoanele unor clădiri industriale și cîștigurile din fier vechi nu insemnă că solul pe care se va face plajă și oanenii se vor „relaxa sănătos” a fost decontaminat de variatele materii pătrunse și in sol datorită diferitelor activități industriale desfășurate pe acele terenuri.
Sau să înțelegem că nou nouțul bulevard cu 4G benzi va fi utilizat prima dată de utilajele grele care vor decontamina solul din acele zone?!!
Sau chiar nu vă pasă deloc de sănătatea altora?!!!
Poate veți avea prilejul să faceți o plajă sănătoasă pe solul care acoperă o conductă spartă a unei canalizări industriale din trecut sau poate pe solul unde în trecut au fost depozitate diferite produse chimice, …., Până și solul unui banal depozit banal de fier vechi poate fi contaminat cu materii chimice periculoase infiltrate în sol pentru mult timp după simpla dezafectare a zonei.
Ah, zona aglomeratorului, … era numai cu minereu de fier „certificat verde” ce nu avea nici măcar gram de radioactivitate naturală, …
Noroc cu zona industrială de pe valea Țerovei, unde megalomanicul proiect al uzinei cocso chimice nu a apucat decât numai să ardă gazul metan de pomană, fără a apucă să scoată primele șarje ce cocs.
Ce idiot ești Ciorbea aveceee. Bați câmpii. Ia Fordul din dotare cum te lăudai ca șeful tău Popa vs Dunca de se lăudau cu coțcăriile lor și dispari din zonă până nu e prea târziu. Vei fi linșat de negrii și babele din cimitire, loserule!!!😅😅😅🤣🤣🤪🤪🤣🤣🤣🤣🤣
@tempor1k: Fii putin temperat si asteapta finalizarea lucrarilor. Apoi ii injuram in tandem, daca e cazul.
Tu lingăule vei fi primul huiduit, înjurat, linșat, bătut cu pietre și bătut în cuie pe cruce, Barabas omul diavolului cu sufletul vândut oculților și inculților Popa &Dunca. Huooooo