14.4 C
Reșița
duminică, 18 mai 25

7,7 milioane de euro pentru achiziția de autobuze electrice pentru municipiul Reșița! Pe ce trasee vor circula?

Municipiul Reșița va achiziționa 14 autobuze electrice în valoare de peste 45 de milioane de lei (aproximativ 7,7 milioane de euro), bani asigurați prin Planul Național de Redresare și Reziliență. Cinci dintre acestea vor asigura transportul către viitorul domeniu turistic Semenic, iar celelalte vor circula pe raza orașului, urmând inclusiv să fie înființate noi trasee pentru transportul în comun de pe raza municipiului Reșița. În prețul autobuzelor sunt incluse și cheltuielile pe care le presupun amenajarea unor stații de încărcare.

Traseele pe care vor circula cele 14 autobuze electrice sunt:

  • Nera – Poiana Golului – Nera – str. 24 Ianuarie (traseu nou – 1 autobuz)
  • Piața Republicii – Marginea – Văliugului (traseu nou – 2 autobuze)
  • Piața Republicii – Feroviarului – Rândul 3 – str. Dealul Mare – str. Independenței – str. Oțelului (traseu nou – 2 autobuze)
  • Intim – Țerova – Retur (traseu existent – 1 autobuz)
  • Intim – Moniom – Retur (traseu existent – 1 autobuz)
  • Nera – Doman – Retur (traseu existent – 1 autobuz)
  • Piața Republicii – Cuptoare – Retur (traseu existent – 1 autobuz)
  • Piața Republicii – Șură – Piața Republicii (traseu existent – 1 autobuz)
  • Reșița – Văliug – Semenic – Văliug – Reșița (traseu nou – 5 autobuze)

Costul stațiilor de reîncărcare pentru autobuzele și microbuzele electrice va fi cuprins în costul vehiculelor: 1 stație de reîncărcare lentă (la autobază) pentru fiecare autobuz, respectiv 5 stații de reîncărcare rapidă (pe traseu) pentru cele 14 autobuze, din care una pe raza Comunei Văliug.

Proiectul a fost depus în parteneriat cu Primăria Văliug, contractul de finanțare fiind semnat la finalul anului trecut.

Implementarea proiectului «Achiziție autobuze electrice pentru extindere sistem transport public» va duce la îmbunătățirea confortului și a calității vieții pentru utilizatorii transportului public de persoane, la creșterea gradului de siguranță a locuitorilor, precum și asigurarea unei infrastructuri edilitare moderne”, precizează Grațian Dobre, directorul Direcției de Proiecte Europene din cadrul Primăriei Reșița.

Prin implementarea proiectului se mai urmărește, printre altele: reducerea poluării cu emisii cauzate de traficul motorizat, creșterea atractivității transportului public ca alternativă la mijloacele de transport motorizate, creșterea calității serviciilor publice livrate cetățenilor, îmbunătirea  accesului peroanelor vulnerabile și cu dizabilități la serviciile de transport public moderne, accesibile ca preț și ușor de folosit, modernizarea și diversificarea hărții traseelor deservite de operatorul local de trasport.

 

Karina TINCUL

6 COMENTARII

  1. Ei nah
    Autobuze URBANE pe traseul Reșița – Văliug – Semenic – Văliug – Reșița – wowwww
    Au făcut „tramvaiul” până-n vârfu dealului. Ce mai contează, dacă autobuzul are o autonomie de 450km pe drum drept fără opriri, cu siguranță că va urca într-una până pe vârful muntelui, sunt doar 40 de km urcuș constant vara, iarna nu se pune căci gondolierii telegondolei domeniilor Văliug vor prelua pasagerii autobuzelor urbane reșițene
    Stațiunile vor fi ospitaliere, ca pe vremuri cu intrare gratis la plajă, sau pe pârtie, cu mâncăruri tradiționale servite la restaurante, cine n-are bani va putea încinge grătarul oriunde i se cășună prin pădure, …
    Dar na, au găsit originalul transport intermodal – să mai mergi cu un autobuz urban încă 40 km, după ce ai parcurs 2 km cu tramvaiul de la la gara sud. Până și comuniștii au fost ceva mai inventivi, foloseau autocare pe ruta Reșița Văliug.
    Cine va suporta costul întreținerii autobuzelor urbane?!!!

    • Fantastic cata nemultumire. Dar tu ce vrei? Cum sa se dezvolte zona daca nu ii oferi o sansa?
      Esti unu de ala care e multumit daca nu se face nimic si sa plece toti ucrainenii din tara. Si ungurii, nu? :))))

  2. Prima experiență de neuitat ca turist in Germania am avut-o cu transportul intermodal pentru a-mi vizita prietenii
    O dată: ca in wekend-uri biletele de tren erau la jumătate de preț
    Al doilea mare șoc și mari suspiciuni le-am avut când mi s-a spus că trebuie să iau tramvaiul din orașul în care eram și că mă va duce in gara dintr-un alt oraș de unde voi lua trenul.
    Mari temeri am avut când m-am suit în tramvaiul de oraș care trebuia să mă ducă în celălalt oraș, mai ales că acesta oprea prin toate stațiile. O parte din suspiciuni s-au spulberat când tramvaiul a ieșit din oraș și a prins o viteza mai mare ca trenul nostru pe ruta Reșița Bocsa.
    Am mai rămas cu marea nedumerire cum naiba o să mă descurc să ajung la trenul din gara celuilalt oraș.
    A fost însă cu mult mai simplu decât mi-aș putea imagina și acum, după 24 ani, cu originalul nostru sistem intermodal.
    Tramvaiul respectiv a intrat pur și simplu în gară, iar de acolo până la peronul trenului în care trebuia să mă urc, erau nici 20 de metri (fără nici măcar urmă de gard)!
    Noi pe aici mai avem mult până departe, problema fiind că ne cam îndreptăm spre alte direcții.

  3. 5 autobuze pe traseul Resita-Valiug-Semenic?
    Nu mai bine ati fi obținut fonduri europene doar pt autobuze electrice pentru Resita si alte fonduri pt asfaltări din programul national de ciordeala Saligni? Zic.
    Ieseam mai bine si nu ne mai inhamam, obligati de condițiile celor de la U.E la proiectul asta cu tramvaiele pe care, daca il vor finaliza in 14 ani si la care de pe acum de vede cum se lucreaza. Asfaltari in graba care provoacă baltoci, 10 randuri de borduri pe latimea bulevardului puse la difente de inaltimi din care vor rezulta trotuare in panta specific firmelor de partid.
    Ce ma deranjeaza de fiecare data la aceste lucrari:
    Si acum 10 ani cand s-a asfaltat bulevardul Rebulicii, n-ar fi intrat 5 metri inspre stradutele perpendiculare sa asfalteze craterele, cum nici acum nu se face.
    Tipic romanesc. Bulevardul sa fie bordurizat cat mai des. Aleile din Govandari arata mai rau ca in Kabul.
    Stiu, am luat la cunostinta de promisiunile ca vor fi refacute microraionele. Da sigur, nu prea curand
    Nu sunt un hater al primarului. A facut si lucruri bune, dar proiectul asta megalomanic depaseste capacitatea românului de a realiza un proiect de genul bine. Va fi o spoiala si in cativa ani se vor surpa liniile. Sper sa nu totuși.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Știrile zilei