„Gestionarea eficientă a fluxului de trafic trebuie să fie o prioritate, pentru prevenirea accidentelor și reducerea timpului de călătorie, în special în marile orașe”, este de părere Andrei Plujar, deputat USR de Caraș-Severin. Declarația parlamentarului cărășean face referire la propunere legislativă de completare a OUG 195/2002 privind circulația pe drumurile publice prin care se introduce „regula fermoarului”.
Este vorba de o inițiativă a parlamentarilor USR care a fost deja adoptată tacit de Senat și care vizează fluidizarea traficului în zonele în care două benzi se îngustează într-una singură, prin alternarea intrării vehiculelor de pe fiecare bandă, ca într-un fermoar.
„Aceasta regulă, folosită deja în alte țări europene, presupune integrarea alternativă a vehiculelor din benzile care se îngustează, reducând astfel ambuteiajele și îmbunătățind fluența traficului.
Titi Aur, specialist în conducere defensive, a explicat de foarte multe ori importanța acestei reguli: «Este o regulă neștiută, necunoscută, nepredată la școlile de șoferi, ci doar la cursurile de conducere defensivă se vorbește despre această regulă. Asta înseamnă că, în astfel de situații, se anulează acea prioritate legală și trec mașinile, una din stânga, una din dreapta. Înseamnă că avem o cursivitate și o predictibilitate. Ce înseamnă asta? Că știu când îmi vine rândul».
Datorită avantajelor, regula fermoarului este deja implementată în legislația rutieră din Germania, Austria, Elveția, Olanda, Slovacia”, precizează Andrei Plujar.
Proiectul introduce sancțiuni pentru șoferii care refuză să respecte această alternanță: amendă cuprinsă între 2 și 3 puncte de penalizare, adică cel mult 600 lei. Propunerea legislativă va fi dezbătută de Camera Deputaților, for decizional în acest caz.
Karina TINCUL