Criza de la Guvern a scos la iveală cea mai ingenioasă metodă de a face austeritate: transformarea demnitarilor în marfă și a mașinilor de protocol în… autoutilitare Duster Pick-up!
În plină tăiere de cheltuieli, Cancelaria Prim-ministrului a găsit portița perfectă în legislație. Deoarece OUG-urile interzic achiziția sau leasingul de autoturisme (categoria M1), soluția a fost simplă: să cumpărăm/închiriem autoutilitare (categoria N1), adică vehicule destinate, teoretic, transportului de… lucruri.
Ce transportă, de fapt, noile utilitare?
Nicidecum saci de ciment sau paleți. Cele 17 Duster Pick-up, închiriate în regim de leasing operațional, cară secretarii de stat și consilierii, care, culmea, trebuie să le și conducă singuri!
Deci, nu este vorba de o utilitate, ci de o „utilitară-tate” (o găselniță).
Practic, am ajuns în situația în care, pentru a fi legal, un politician la costum a devenit, în ochii legii, un colet fragil și prețios care trebuie transportat pe bena din spate (sau, mă rog, în cabina șoferului), clasificat ca „Marfă cu Destinație Specială”.
Cifrele „geniale” ale economiei
Guvernul se laudă că a redus costurile de la 850.000 de lei/lună (pentru 30 de limuzine RAAPPS cu șofer) la 80.000 de lei/lună (pentru 17 Duster pick-up fără șofer). Asta înseamnă o economie de 90%!
Vă rugăm să apreciați efortul financiar-lingvistic! Dacă nu putem reduce deficitul, măcar să fentăm definițiile din dicționar și de la RAR.
Diana ȘTEFAN