9.3 C
Reșița
vineri, 07 noiembrie 25

Costul transportului public la Reșița, mai mic decât estimările!

Societatea de Transport Urban Reșița (TUR) a înregistrat o performanță financiară neașteptată, care a dus la rectificarea în cea mai recentă ședință a Consiliului Local a bugetului companiei de transport, a anunțat viceprimarul Dani Călin. Potrivit acestuia, costul pe kilometru este cu 20-30 de bani mai mic decât cel previzionat la începutul anului.

Viceprimarul Dani Călin a explicat că analiza a relevat o valoare facturată inițial de TUR mai mare decât costurile reale de funcționare. Economiile semnificative provin din mai multe surse:

  • Consum redus de curent: Tramvaiele și autobuzele electrice consumă mai puțină energie electrică decât estimările inițiale bazate pe fișele tehnice
  • Reparații pe RCA: Toate reparațiile la tramvaie survenite în urma accidentelor au fost acoperite de asiguratorii celor vinovați, tramvaiul nefiind niciodată găsit în culpă, conform viceprimarului
  • Blocarea creșterilor salariale: Creșterea salarială de 10% bugetată a fost blocată prin ordonanțe de urgență, nemaifiind astfel o cheltuială

În plus, veniturile TUR au crescut cu aproximativ 35%, contribuind la o rentabilitate mai bună a societății.

calin coroanele de plastic
Daniel Călin

„Făcând toate aceste calcule, am constatat de fapt că subvenția sau costul pe kilometru al lor este cu vreo 20-30 treizeci de bani mai mic decât cel care noi l-am previzionat la început, în ianuarie-februarie, când am făcut aceste costuri. Prin ședință de Consiliu local, am rectificat această eroare, să-i spunem așa, dar nu e o eroare, ci un calcul făcut pe niște previziuni care au fost mai bune decât ne-am așteptat.

La fel, un factor foarte important a fost că veniturile TUR au crescut cu aproximativ 35% la sută. Asta, la fel, a dat de fapt o rentabilitate mai bună a societății de transport public.

În urma acestei hotărâri de Consiliu local s-a rectificat tariful la cel real, urmând ca profitul de trei la sută garantat să fie ajustat în perioada următoare. E vorba de câteva sute de mii de lei pe care TUR le va face factură cu minus către Primăria Reșița. Automat nu vom mai avea de plătit suma respectivă”, a precizat Dani Călin.

Inovație și performanță record la TUR

Directorul TUR, Laurențiu Stanciu, a confirmat rezultatele bune obținute de companie anul acesta, subliniind eficiența operațională și dezvoltarea serviciilor:

  • Scăderea costului de exploatare: Costul de exploatare a mijloacelor de transport a scăzut cu 17,5% în ultimele luni
  • Creșterea veniturilor: Veniturile au crescut cu 35,7%
  • Creșterea numărului de călători: În zece luni, au fost realizate circa 3.670.000 de călătorii, o creștere substanțială față de anul precedent

„Creștem în continuare. Încercăm să creștem calitatea serviciilor. În luna noiembrie implementăm Google Maps pentru locuitorii municipiului Reșița și pentru vizitatorii care vin la noi în oraș. Implementăm sistemul RoPay. Suntem al-al doilea oraș din țară care implementăm acest sistem, astfel încât cetățenii pot să-și plătească din aplicațiile mobile, conform codului QR, biletul de călătorie în mijloacele de transport din municipiul Reșița. Pe lângă asta, pe data de 6 și 7 noiembrie, organizăm ITS România la Reșița, o conferință națională care aduce în orașul nostru experți în mobilitate urbană, firme de profil și directori ai companiilor de transport public din țară”, a precizat Laurențiu Stanciu.

Laurențiu Stanciu

Flota TUR include în prezent 13 tramvaie și 10 autobuze electrice, la care se vor adăuga pe parcursul anului viitor încă 14 autobuze electrice, precum și 8 microbuze electrice care vor deservi cartierele mărginașe.

Referitor la tarife, directorul Stanciu a menționat că, deși s-au înregistrat economii și creșteri de venituri, prețul biletului de 3 lei pentru 45 de minute este considerat mediu și se dorește menținerea lui și anul viitor, precum și a abonamentului nelimitat de 100 de lei.

 

Karina TINCUL

7 COMENTARII

  1. Economie se mai face la TUR și cu apa, că e jegul de tri (3) dește pe autobuze. Vezi autobuzul cu nr cs 66 tur. Daca s-ar aduna tot noroiul ăla de pe autobuze s-ar putea umple gropile din spațiul verde de la blocul 33 de pe revoluția din decembrie unde nu s-a reușit încă nivelarea. Sau s-ar putea planta gazon direct pe autobuz, sa fie și mai verde

  2. „Făcând toate aceste calcule, am constatat de fapt că subvenția sau costul pe kilometru al lor este cu vreo 20-30 treizeci de bani mai mic …”

    Subvenție pe km este una, cost pe km este altceva, esență este existența subvenției cu bani publici (strânși cu japca de ANAF – de la gura copiilor cetățenilor).
    Însă despre amortizarea investiției subvenționate – nici o vorbă.

  3. Corect…avem profit…tratament pentru urechi nu are administrat nimeni din conducere sau vicele nostru?Chiar nu se aude cum bate,trocane boghiurile ,franele sau ce piese mai sunt la sistemul de rulare?Daca ar fi numai un tramvai ar fi bibe dar chiar majoritatea…surzilor?P.S.Din transport „verde”,incepe transformarea in transport „maro”..

  4. Nu-s abonat TUR, dar tramvaiul, atât cât îl folosesc, mi se pare OK. Ca șofer, deși cred că se pot face unele îmbunătățiri, nu mi se pare că tramvaiul a adus mari probleme în trafic (nu intru în detalii, dar cele mai multe sunt din cauza indisciplinei „participanților”, inclusiv pietoni, bicicliști sau trotinetiști și a „pasivității” celor responsabili să „vegheze” la respectarea legislației specifice).

    • Doamne ajută că avem tramvai, m-am saturat de jegurile astea de mașini aduse de peste tot care poluează tot orașul. Cel puțin este un prim pas spre bine. Mult succes în continuare!

  5. O intrebare simpla de logică. Dacă tramvaiul si autobuzele electrice sunt atat de profitabile consumand mai putin decat era previzionat si aducand venituri precum productia la hectar din alta perioada, de ce mai e nevoie de subventionarea lor de la bugetul local?

  6. Daca au scăzut costurile operării tramvaiului ar fi de bun simț ca si prețul biletelor sa scadă…sau se cresc salariile celor din conducerea TUR?

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Știrile zilei